.: Vecka 14 :.

Halsbränna...mmm...ljuvligt...pyttsan!
Men den som har gett sig in i leken får leken tåla....
Så jag ska absolut inte klaga!
Vecka 14 nu...det går rätt snabbt faktiskt, tack vara lilla trollet här hemma :)

Jätte roligt att ni skrivit till mig, ni alla ska absolut få lösenord. Ska bara komma på ett bra användarnamn o så bara ;) Så om det är några fler som ser detta innan det sker, så skriv gärna eran mail så skickar jag det till er med!

Idag har jag varit ledig (jobbar ju 90% natt) så mina ledigheter är heliga.
Jag hoppas att jag kan gå ner till 75% sen efter jul, så jag orkar med allt :) Alde var hemma med såklart, så vi hade en mysdag i pyjamas och tv-tittar-dag. Underbart!

Alde lekte i sin vanliga ordning med sina hitta-på-och-gömma-sig-för-tigrar-och-andra-farliga-saker-lekar.
- Det var i ögat mamma, kom! Hynda dig! Tigern få inte ta oss mamma!
Jag skratta så jag dog, Det var i ögat!!! (Det var nära ögat) Den ungen med de orden gör mig så oändligt lycklig, trots att vi bråkar ibland (Jag och Alde "bråkar" mest). Men när hon står o skriker på mig och verkligen tar i och drar bak armarna för att få mer kraft, så är det svårt att inte le....
- Maaaammmmaaa......jaaaaag saaaaa.....du är dum mamma, lyyyyysssna på miiiiiiig!
Detta är vanliga ord när hon bli arg, varför höjer hon rösten åt mig och inte till sin kära far?
Men sen brukar hon le, för hon vet samtidigt att hon inte ska skrika och att det blir mer som en lek. Jag och Jens bråkar typ aldrig, men om vi "bråkar" så har vi nog mer en livlig disskusion tillsammans. Men den hör aldrig Alde, men när vi pratar och kanske om en het debatt, så kan Alde ställa sig och skrika:
Maaaaammmaaa, paaaappaaaa....sluuuuuta bjååååka, inte skjiika, säg fulåt nu....
Hur barn kan uppfatta saker och ting....häftigt.

Jag hängde upp Aldes fina julkalender förut, 3 paket är klara, så nu ska jag jaga 21 stycken till.
Vad har ni i för paket till era små?

Jag är nöjd som hittade den här, en riktig shabby-chic kalender
från Serholt :)

Kommentarer
Postat av: Malin

roligt med en sån liten kalender :) skicka gärna lösen till mig :)

2011-11-23 @ 22:28:45
URL: http://honsomhetermalin.blogspot.com
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Fin kalender :) Maja ska nog få adventspaket. När hon blir äldre så kan hon få från 1-24 december, men det är mest småskit som man kan hitta på då, så det blir när hon blir äldre :P Men adventspresent ska jag väl kunna hitta.. Får nog leta efter första adventspresenten imorgon innan vi åker iväg över helgen!

2011-11-23 @ 23:46:48
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia och Simon

Skrev med min e-post nu.

Vilken fin kalender, Hur gammal är söta Alde nu? :)

2011-11-24 @ 05:48:15
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!!

Nu har jag hittat hit och jag vill också ha lösenord till nya bloggen så klart, fast du kan ju skicka det i ett sms istället..

Kram

2011-11-24 @ 09:37:30
URL: http://littlesnorpan.blogspot.com
Postat av: Malin

Svar: Ja men det är kul att lösa bloggar tycker jag och se hur andra har det :)



Jo det går jätte bra, jag håller på med min praktik nu som snart är klar så är klar 11 december så ska verkligen bli jätte skönt med det. Hoppas bara på jobb sen :)



Vad kul att att är fast anställd, grattis :) Vill också ha sån tur .. Usch jag vet inte vad man ska begära i lön när man ska jobba .. det är så svårt tycker jag..



Kram

2011-11-24 @ 16:27:49
URL: http://honsomhetermalin.blogspot.com
Postat av: Malin, tuva & timon

Va e de jag ser??? En bebis på gång;) va kul. Grattis :) allt är bra med oss. Fullt upp alltid. Får börja kolla din blogg igen då :) kramis

2011-11-24 @ 17:34:38
URL: http://nalinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag skulle jätte gärna vilja följa din blogg. Väntar själv liten och vi är nu i vecka 11 :)

2011-11-24 @ 18:37:37
Postat av: Malin, tuva o timon

Ville bara att du ska veta att jag vill följa din blogg:) [email protected]

2011-11-25 @ 22:10:47
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0