.: Våran Onsdag :.

Idag vaknade Alde av sig själv (har ju väckt henne runt 8 denna vecka), hon vaknade runt 7.30. Helt lagomt för jag brukar gå upp då och hinna duscha innan jag väcker henne.
Vi tog det lugnt under morgonen, tittade på Playhouse Disney som alltid och lekte lite innan det var dags för Alde att gå till dagmamman. Klockan 9 gick vi ner, för då samlas alla dagmammor precis utanför våran port vid lekplatsen. För då ska de gå ner till en annan lekpark som ligger på andra sidan vägen.
Vi vinkade hejdå och sen gick jag upp igen.

Jag åt lite frukost och kikade lite på tv. Eller ja, har hela Parenthood på datorn, o kollade då på det allra nyaste som började sändas igår. Jag rekomenderar verkligen den serien till er som älskar familjliv!
Längtar redan till nästa vecka!


Sen har jag pluggat, kollar lite hur jag ska lägga upp ett arbete i ergonomi.
Sen har jag börjat förbereda mer med tårtorna som jag ska göra till Lucas dop. Bloggar mer om det i min tårtblogg :)
Sen hämtade jag min snutta kl 14.30, då hade de gått ut och jag var ute en stund med henne till de andra skulle äta lite mellis. Då gick vi upp så Alde fick äta hon med.

När Jens kom hem så började jag med maten, blev tacos idag. Mmmm, det var så gott!
Sen blev det mys med familjen och våran lilla busade somnade 19.40 :)

Nu är det idol och jag bloggar samtidigt lite. Ska lägga in lite bilder sen ska jag pussa på min stora älskling!

Bilder:
En nyvaken busunge


Jag stod för tv:n...hon lutade sig lite...



Här ska vi gå...o så här gör Alde jämt. Även när jag lämnar henne och när vi ska går därifrån. Eller när någon annan ska gå hem =)


Här är hon hemma igen. Hon sjunger lilla snigel och gör rörelser till imsevimse. Hon säger en del ord här, bla DVD som jag lovat fånga upp =) (När hon sjunger akte dig på slutet av lilla snigel, är det när man säger Tar jag diiiiig)

Busungen är i form




Tacomys, Alde fick korv istället idag till sina grönsaker


Det var våran onsdag!
Jag ska blogga en sväng på tårtbloggen för er som är nyfikna på vad jag pysslade ihop idag=)

UPPDATERING!
JUST DET! Alde bajsade på pottan idag. När jag tog av henne blöjan så bad jag henne hämta pottan, och det gjorde hon så glatt. Sen ville hon sitta, o då härmar hon "Ksssss" Så har vi låtit när man kissar..ja ni vet!
O då gick hon upp en säng o sprang iväg, och sen ville hon sätta sig igen och då sa hon så igen och sen klämde hon lite o bajsade istället =)
Duktig tjej!

Kommentarer
Postat av: Margona

Hej:)

Det går faktiskt jätte bra med rökningen, tror oxå på de där, Bestämmer man sig så klarar man allt:D



Ska ha 400 gram i varje eller 425, men 25 gram försvinner på en gång. Längtar så eftersom att jag inte ha några idag och längtat så efter denna dag. Men är oxå rädd o nervös inte så många dagar kvar nu:S Men men de kommer säkert gå bra.



Så du vill oxå?:)

ALlt bra annars då?:)

Kramar

vilken fin bild på er förresten:)

2010-09-15 @ 21:05:13
URL: http://mammatillfreja.bloggplatsen.se
Postat av: Margona

En d kupa :) Idag har ja knappt en a:( 75 a! Så skillnad kommer det bli:)

Ja dom kan ju sin sak:)



Jaså vad härligt o mysigt för er:) Passa på att njuta!:) o ha vuxen kärlek;)

Kramar

2010-09-15 @ 21:32:38
URL: http://mammatillfreja.bloggplatsen.se
Postat av: Emma Viklund

Parenthood tänkte jag börja följa direkt jag såg reklam om det, men missade första delen, sen har det inte blivit av att jag kollat :( Har du laddat ner eller finns avsnitten att se på 3an´s hemsida?



Sv: Ja, blev väldigt nöjd med dagens fynd på Tradera :) ja, du får lägga upp du med, så vi får se vad du fyndat :) Sånt är kul!

Det går bara bra med Liten i magen, han lever om och nu rör sig hela magen då han sparkar och har sig, så det är verkligen supermysigt, går in i v24 imorgon, så här går det undan :)



Hoppas allt är bra med er <3

Kram

2010-09-15 @ 21:57:23
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Helen

Vad duktig hon är då, lilla sötnosen :D.



Det går inte så där jättebra för lillhjärtat på dagis :(. Hon gråter väldigt ofta när man lämnar och även under dagen så säger dom att hon är ledsen till och från (ofta), och när jag sen kommer för att hämta så blir hon jätteledsen och ropar maaaaammmmmaaa när hon ser mig och sen gråter hon en stund i mitt knä innan vi kan gå hem :S. Om "rätt" fröken är där så kan det gå lite bättre men om hon inte är där så är det nästan katastrof :( Men vi hoppas på att det ska bli bättre när hon varit där ett tag, för här ute så finns det bara det här dagiset och ingen dagmamma heller ......



Ha en bra dag :).

Kramar

2010-09-16 @ 08:11:30
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Så söt hon var på videorna. Hon kan mer än vad Nathalie kan. Måste filma henne snart, längesen jag gjorde det nu..

2010-09-16 @ 11:04:21
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Leia

sv: Det ska bli super skönt att få komma bort. ;);) Ja ska skicka lite sol...hihi



Så stor och söt Alde blivit.. ;) KRAM

2010-09-16 @ 11:48:10
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Hej! Gud vilken söt liten tjej du hade. och vilka fina kläder hon har :)

2010-09-16 @ 12:47:24
URL: http://mammasandraa.blogg.se/
Postat av: Alfva

Kollade också nya Parenthood igår, men tyckte det var lite tråkigt avsnitt, i den genren tycker jag Modern Family är bättre!



Vad vill ni göra på resan? Jag har massvis med förslag, men det är lättare om man vet vad ni är ute efter! :)



Duktig hon är med pottan!!

2010-09-16 @ 19:35:07
URL: http://Alfvan.wordpress.com
Postat av: Malin o Tuva <3

hejhej..

jodå allt är bra här men jobbar jätte mycket just nu. kommer va så till mitten av september sen blir det mindre. så får passa på när de finns jobb,,,



hoppas allt är bra med er med?? =) Kramis

2010-09-16 @ 20:34:01
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Alfva

Resmål alltså! :)

Är det charter och All-inclusive ni är ute efter finns det ju en del alternativ minst sagt!

Mina tre i topp i den genren skulle nog vara

1. Mexico

2. Aruba

3. Dominikanska Republiken



Åh, nu vaknade min reslust till liv igen... :( Jag som inte får ut och resa något mer i år.. :D

2010-09-20 @ 21:30:38
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!

Men gud så duktig Alde är på att prata. Man smälter ju verkligen! Goding :)



Hur är det annars med er? Och hur går det hos dagmamman?

2010-09-22 @ 14:54:43
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Du får gärna hjälpa till med bilderna, jag och min dåliga fantasi.. Och jag blir tokig på att jag inte fattar hur man får till headern, haha :D

2010-10-06 @ 15:01:03
URL: http://mammasandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0