.: Tyst :.

Idag var den sista inskolningsdagen för Alde. Men nästa vecka kommer bli lugn för henne iallafall som tur är. Så det blir lite mjukstart. Men idag gick jag och alde upp klockan 8, hon fick välling och sen åkte vi iväg runt 8.40.
Det var ju i lokalen idag så det var spännande! Hon sover ju som en ängel hemma i sin säng i sitt rum men borta kan det bli värre. Så det var det ända som vi funderade över, resten vet vi att hon klarar gallant!
Hon har ju varit van att sova två gånger per dag och då har hon ju sovit nästan 2 timmar vardera, men denna vecka har hon varit så duktig och bara sovit en gång.
När vi kom dit så tog jag emot lite papper från Lillemor och sedan så vinkade vi hej då. Alde var redan på språng och hämtat leksaker och sprang runt så hon brydde sig inte alls när jag vinkade. Mammas stora tjej!

När jag kom hem så hade Jens gjort iordning frukost till oss, där satt vi....O va  TYST  det var!
Detta är vi ju INTE vana vid, vi har ju inte lämnat ifrån oss henne alls. Vi tog det bara lugnt den tiden hon var därborta och klockan gick rätt fort iallafall.

Sen vid 13.30 så pkte vi båda till lokalen för att hämta henne. Hon hade varit en ängel och de ville inte att hon skulle åka. Ett A-barn har vi tycker alla dagmammor, o då blir man ju så stolt av att höra!
Inte ett pip, inte gnällt eller varit ledsen utan bara lekt och flängt runt som ett yrväder med alla sina vänner.
Hon åt jätte bra och hon sov i en timme! Vi trodde det skulle bli noll. Men en stund blev det ju. Jätte bra början!
Hon hade fått en egen säng, filt och kudde och sen såklart hade hon sin kossa med sig som hon har hemma när hon sover.
Vi är så glada!
Vi börjar nästa med samma tid, och då ska hon vara hemma hos Lillemor och då ska hon ju göra samma sak där, lära sig att sova där och äta o allt sånt där i hennes hemmamiljö. Kommer nog ta en stund tills hon sover där normalt som hon gör här =)

När vi åkte hem så var Alde fortfarande jätte trött, men vill INTE sova. Så en timme har hon endast sovit idag. Vi lekte massor och när jag gick o handla så fick hon en liten present. Dels för att hon varit så duktig och så blir hon 15 månader idag! Stora tjejen!
Vi käkade middag vid 18, pizza blev det! MUMS!
Sen blev det bad och lite kvällsmys och Alde stupade isäng kl 19.40 :)

Jens spelar lite spel nu o jag passar på att blogga, och sen ska jag bli inspirerad av olika tårtor.
Tankar och planer smids inför beställningen på fyra doptårtor tills den 25:e september då lilla LUCAS ska döpas.
O jag har hittat sötaste pressenten med, men det lägger jag ut sen, för det är ett bra tips för alla era söta barn (ni som läser) Men vill inte visa här nu ifall Petra läser;)

Lite bilder från dagen
Alde gillar fruktsoppa! Bra till Mellis :)




Bad-Time!
Vaaaaart är Alde?

Däääär är Alde!



Nu ska jag dyka in i tårtornas värld!
Denna helg ska vi ta vara på, för nästa vecka börjar vardagen.
Jens börjar jobba, min skola drar igång och Alde är en stor tjej som börjar hos dagmamman!

Kommentarer
Postat av: Helen

Så otroligt skönt att det går bra för er hos dagmamman, det kan jag inte direkt säga att det gör för oss på dagis men hoppas på en bättre vecka nästa vecka :D.



Oj då då måste jag har förväxlat det med någon annans blogg :P undrar bara vems hahahaaa



Ha en bra helg.

Kramar

2010-09-03 @ 23:46:25
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!



Vad skönt att allt går bra för Alde hos dagmamman :)

Och förstår precis det där med att det blir tyst hemma när de små trollen inte är hemma! För tyst faktiskt :)

2010-09-05 @ 12:24:23
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Linda Runn

Åh en sån söt liten tjej ni har!



Svar:

När jag gör figurer använder jag oftast bara sp, till små detaljer fp (blandar du dessa 2 får du mp)

Du kan göra dekorationerna veckor i förväg.

Vill du att de håller sig mjuka förvarar du dem i en burk med lock, vill du att de torkar låter du dem stå dammfritt.

Jag fyller alltid tårtan dagen innan jag spacklar, täcker och dekorerar, vilket jag i sin tur gör dagen innan tårtan ska ätas. Så det blir precis som du skriver (fyllas torsdag, spackla, täcka och dekorera på fredag och äta lördag)



Lycka till med baket!

Mvh Linda Runn

2010-09-05 @ 15:55:30
URL: http://lindarunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0