.: Trött! :.

Ja, jag är lite seg, vi har nämligen fått en tjej som är en durecell-kanin!
Hon har en sån ENERGI, aldrig sur eller ledsen, tvärtom, utan världens mest gladaste tjej....
Det är vi ju glada för, men ibland kan man vara lite trött;)

Alde var hos dagmamman mellan 9-14.30 idag, hon fick lite sovmorgon till 8 idag=) För det vet vi att det behövs ibland, våran lilla sömntuta.
Hon har än sålänge inte gråtit eller gnällt när jag lämnat henne, men de dagarna kommer ju men då är hon van på ett annat sätt.

När jag hämtade sessan, så berättade en dagmamma att dagen gått så bra (som alla dagar hittills), hon hade ritat sin första teckning därborta, se hade skrivit datum och hennes namn och lagt den i hennes låda. Våran lilla konstnär! Jag blir så glad att ta hem sånna saker och spara på. Sen hade hon hittat fina vattenpölar ute med som hon glatt badade i=)
Sen åkte vi först till Läcköblommor o handlade två fina blommor till Köket, sen åkte vi direkt hem till Hanna och Embla. Vi fikade lite och sen gick vi ut med tjejerna för vädret blev kanon! Alde älskar äpplen, så hon gick med bestämda steg mot deras äppelträd och hittade ett fint äpple o högg i. Äppe, ja, så säger hon.
Idag sa hon även Emba= Embla, Hanna och Ene= René. Våran tjej babblar på och är så duktig.
Ett annat nytt favoritord är DVD...måste spela in det, låter så roligt!

Sen åkte vi hem, lagomt tills Jens kom hem. Då gick vi upp, jag lagade lite ugnspannkaka som Jens hade beställt.
Vi åt vid 18:15, Sen var det badtime för Alde, hela jag blev blöt vill jag lova. Hon tycker om att pyssla med mitt hår, så hon klappar o kramas och busar, vilket reslulterade i en blöt Jenny....goa unge!

Alde somnade 19:45 och jag har kikat på Idol och bloggar nu en stund. Men jag är så himla trött, så snart blir det sängen!
Men här kommer lite bilder, hade inte med mig kameran tyvärr när vi lekte ute.
Hanna tog lite bilder, så jag får knycka hennes sen=)

Nya blommor (ursäkta röran på bordet, brukar inte vara grejer där)

Pannkaka

Alde smaskar i sig så glatt



Badtime!

"Skäggiga" tjejen




Det får vara nog för idag!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Jättefina blommor! Något liknande skulle jag kunna tänka mig, om jag någonsin kunde ta hand om en blomma dvs.... De bara dör i min närvaro!



Hm, jag vet inte - men det är ju bara att kolla upp! Nej, vi är heller aldrig i Örebro (längre), men brukar alltid svänga in på Mega när jag behöver ytterkläder eller nåogt liknande åt lilltjejen.



Att spara till bröllop är inte helt fel det heller! :)Har ni bestämt vart bröllopsresan ska ta vägen?

2010-09-15 @ 08:05:20
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0