.: Städ & Lek :.

Jag fic faktiskt en hel del gjort idag när Alde var hos dagmamman.
¤ Rensade papper och satte in räkningar i pärmen
¤ Städade bokyllan i datarummet och la in massa smått/skivor i lådor
¤ Tvättade
¤ Renbäddade Aldes säng och bäddade våran
¤ Diskade ett berg
¤ Slängde gamla blommor som skall bytas ut
¤ Städade bland alla Aldes leksaker
¤ Åt lucnh och kollade på ett avsnitt av Parenthood (jätte bra serie)
Så jag hade allt lite o göra, klockan gick rätt fort för sen var den redan 13.45 så jag gick ner till bilen och hämtade vagnen först och sen Alde. Bortskämd blir man ju när hon bara bor i huset bredvid;)

Alde låg och sov när jag kom, men vaknade och tittade lite försiktigt på mig och förstod inte riktigt vad som hände. Men sen vaknade hon till och ville upp till mig. Det var så skönt att hon sov en liten stund iaf, hon har ju inte sovit där förut så jag trodde hon skulle ha jätte svårt med det. Men hon hade varit en ängel sa Lillemor, hon har så lätt för allt och är aldrig gnällig. Så Hon får massvis med beröm från dom alla och det är skönt att veta att hon är så duktigt OCH att hon är hos en sån gullig dagmamma och även de övriga är toppen!
Sen gick vi iväg för att handla en hjälm, jag tänkte gå först men det var tur att jag inte gjorde det! För det var jätte svårt att hitta nån som satt bra. Men tillslut hittade vi en bra, men vi är tvugna att köpa en ny till våren som är lite större sen. Nu fick hon en blå, den var jätte söt men nästa gång ska hon få en mer "flickig".

Sen gick vi hem, Alde fick lite mellis och vi lekte inne en stund. Sen gick vi ut igen, bort till ica och handlade lite. Köpte ett gulligt kort till min älskling och lite gott fika som har tycker om :)
Sen gick vi till babyproffsen och köpte en jätte söt potta till Alde. Vi ska inte börja än, men hon ska "lära känna" den lite, en del barn har ju en tendens att ogilla pottor.
Sen gick vi hem, Alde lade sig o vilade en stund i sin säng (somnade inte) o jag hann att göra pannkakassmeten oc diska lite, och fick in den i ugnen.

Jens kom hem runt 18, lite senare än vanligt men han hade handlat och kom hem med lite rosor till mig=)
Vi firar 2 ÅRS FÖRLOVNING idag nämligen :)
Vi åt lite, Alde mumsade i sig massa, märks att hon gillar pannkaka.
Sen blev det bus och lek till 100%, sen blev Alde jätte trött och somnade prick 19.30, inte så konstigt för hon har ju bara sovit en timme under dagen.

Vill även gratta min älskade pappa, som fyller 48 år idag!!
Älskar dig!


Nu ska jag och Jens äta lite glass och mysa framför våran serie.
I morgon blir det en heldag för Alde, de ska vara i lokalen. Kommer säkert gå jätte bra som alla andra dagar=)
Jag börjar 9 i morgon, så funderar på en frulle ute i morgon när jag ändå lämnar Alde kl 8 :)

Bilder från dagen:
Lekstund på Aldes rum



Alde gillar sina bilar!


Aldes nya hjälm!


Hennes nya nappar kom idag med

Den nya fina pottan, tänkte en rosa eller en svart först men sen så passade den här så bra till hennes rum (fånig jag vet) Men det var en härlig limegrön färg =)


Hon bar omkring på den och var så stolt, visade pappa den när han kom hem.

Ugnspannkakan blev perfekt denna gången med!

O jens kom hem med en ros (en plastros som han ger mig en gång om året som symboliserar hur många år vi varit tillsammans) och en bukett för att vi firar två års förlovning :) ÄLSKAR DIG!


Nu blir det myskväll!!

Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis på 2:års dagen :O).



Kramar

2010-09-07 @ 22:52:05
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Alfva

Mysigt med blommor! :)

Alde börjar få rejält med hår! Jag är avis som tusan!

2010-09-08 @ 21:46:17
URL: http://Alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0