.: Inskolning & Validering :.

Onsdagen
Alde var hos dagmamman mellan 9-11.30 idag, och det gick ju fint fint som alltid=)
De var inte alla där under morgonen, bara tre stycken. Men de lekte med dockor, lekte skola och sprang omkring där. Jens var med och jag passade på att plocka lite här hemma, skrubbade och gjorde fin ugnen bla. Det är ju inget man gör varje dag och det behövdes. Sen rensade jag lite blans plastbyttor och sånt där kul;)
Det går iaf jätte bra för gumman! O det är ju skönt, för de har jag bara en veckas inskolning här (kommunen ska testa på nya metoder) O det underlättar ju då att det går bra, o skulle det inte det så får man ju naturligtvis ta fler dagar.

Men en sak som är bra med att vi bor grannar, det är att hon har varit ute o lekt med dom massor innan inskolningen samt även nu på eftermiddagarna. Så efter att hon sovit, så går vi ut mer och leker. O då springer hon till dom andra barnen och hennes dagmamma på så sätt får hon ännu fler timmar med dom om dagarna även om det inte är under de timmarna hon blir inskolad=) Lite extra tid helt enkelt=) Hon tyr sig mer och mer till hennes dagmamma och alla de andra barnen är så goa mot henne och hjälper till att se till henne=)

Under kvällen åt vi middag, taccogratäng. Det var mums det, och det tyckte även Alde. Hon fick lite makaroner till (vi har ju natchochips) O hon mumsade och åt så! Det är så mysigt att gå ut o leka en stund på eftermiddagen, gå hem och laga lite mat och sätta sig allihopa och äta kl18 :) O sen efter det blir det lite lek och bad och sen somnar Alde runt 19.30-20.00. Helt perfekt!

Här är lite bilder från morgonen innan hon skulle gå iväg


Här har Alde badat, innan läggdags=) O tagit pappas deo....




Idag Torsdag
Idag så gick Jens iväg med Alde till dagmamman kl 9 (som alla andra dagar)
Hon vaknade halv9 så hon var lite seg, våran lilla sömntuta. Men vi lät henne sova för hon har varit så duktig hela veckan o sovit bara en gång om dagen så trött är hon nog;)
De var redan ute och lekte precis utanför i våran lekpark, så Jens stannade en lite stund och sedan sa han hej då till Alde och de gick vidare till en annan lekpark. Det gick jätte bra! Hon satt i vagnen och lekte med lite väskor medans de andra flickorna gick bredvid och ville hålla i vagnen medans Lillemor körde :)
Sen kom Jens upp och käkade lite frulle med mig innan jag skulle åka.
Jens hämdade Alde sen runt 11.30 snåret och allt hade gått så bra.

Mitt möte:
Det gick galant! Jag satt och pratade med två av mina lärare, och gjorde upp en plan hur jag ska läsa.
Jag kommer att validera i nästan alla ämnen och kommer blir klar i Juni som undersköterska om inte tidigare om jag hinner. Det ska bli så kul!
Jag kommer skriva mer om utbildningen under tidens gång och hur jag läser, för det blir ju lite speciellt.
Jag ska ju styrka mina kunskaper i de ämnen jag ska validera i för att sedan få betyg. Så man läser ju inte på ett normalt sett, kommer inte bli prov och sånt i de ämnena utan mer praktiska övningar samt muntliga disskutioner.
Jag var där 10.30 och kom hem runt 12.30, var först till stan och hämtade ut det sista paketet med mina tårt-verktyg=) Ska blogga om det sen om det jag köpt :)

Alde låg och sov när jag kom hem, jag och Jens satt o pratade lite och grejjade lite här hemma.
När hon vaknade sen efter två timmars sömn så åt hon lite mellis och sen gick Jens och Alde ut för att leka lite och jag kunde få storstäda :) De gick bort och lekte med barnen som vanligt (skönt så får hon mer tid med dom och lära känna Lillemor mer). Hon är så go och glad våran tjej!

Under kvällen så har vi busat och lekt. O bara de här dagarna så har Alde förändrats, gud så hon lär sig fort!
Hon säger äpple (de brukar få det där borta när de har fruktstund), o härmar fler djur, sjunger mer.. bla imsevimsespindel nynnar hon på o gör rörelser till. Bubblar ännu mer (sitt egna språk men samtidigt mycket vi förstår vad hon vill) Hon sa stjärna (jag har ju det på min tatuering på armen, så hon vet vart stjärnan är så pekar hon) ja....massa har hänt på ett par dagar iaf!
Vi käkade lite middag vid 18, och sen tog vi det lugnt och Alde somnade sen 20.00

I morgon är det sista inskolningsdagen och då ska de vara i lokalen, o Alde ska vara där SJÄLV hela dagen från 9-14 :) Ska bli så roligt! Jag ska lämna henne denna gången eftersom det är jag som kommer lämna henne varje morgon.

Lite bilder från dagen
Här är Alde beredd att gå ut till dagmamman, snodde pappas snusdosa denna gången...

Bus och lek med mamma i sängen efter hon varit ute och busat på eftermiddagen





Borstar tänderna!


En trött Alde och en trött mamma


Ska även lägga upp ett inlägg om lite tårtverktyg strax!
Sen blir det sängen, i morgon blir det en ovanlig dag...utan Alde hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0