.: Helgen & Måndagsmorgon :.

Hejsan!
Vi har tagit vara på helgen som varit, innan vi sugs in i den "riktiga vardagen" som börjar snart!
Jens börjar jobba, jag drar igång med skolan och våran lilla sessa börjar hos dagmamman. Jisses vad tiden har gått fort sen hon föddes, det trodde man ALDRIG!
Jag vet att jag sa innan Alde kom - HUR ska jag kunna fördriva tiden när jag ska vara hemma sålänge?
POFF sa det!

Så här såg våran helg ut:
Lördag
Jens fick lite sovmorgon och jag o Alde hade mysmorgon.
Skorna åker ju på ett par gånger om dagen, som alltid;)

Våran solstråle




Jag hade ju köpt en liten present till Alde, en sån där "tv" som spelar :)
Den var uppskattad.

Sen sov Alde mellan 11-13, kl 14 åkte vi hem till Hanna, René och Embla en sväng.
Hennes lillasyster var på besök med deras lilla 7veckors bebis, vi var ju tvugna att kika på henne :)
Såå söt! Vi stannade och fikade lite och sedan åkte vi hem 16.30 ca.
Alde la sig en stund (men somna inte) hon kan gilla att bara få vila lite, speciellt om det har varit en lång dag för henne men nu sover hon nästan aldrig två gånger.
Jag gjorde iordning lite tacogratäng tilll middag, o här lagar Alde sin mat...


Alde somnade runt 19.30 och vi kollade lite på tv under kvällen och baratog det lugnt:)

Söndag
Jag gick upp 7.30, Alde och Jens låg o sov. Jag gjorde mig i ordning och pysslade lite, Alde vaknade 8:15, o då tog jag upp henne och överlämnade henne till Jens :)
För jag gick ner 8.30...Elin kom och hämtade mig....och vi drog till IKEA!!!
Det var så roligt och skönt att komma bort en stund och shoppa lite. Blev inte så mycket som det brukar (blir alltid en del där av någon anledning) Vi har ju inte allt för nära som tur är, så man passar ju på när man åker.
Men detta hittade jag:
* Två tavellister till Aldes rum
* En pall som hon kan stå på när hon borstar tänderna
* En ny vas till hennes rum (den andra gick sönder) som hon har i sitt fönster med två rosa blommor i

* Två vita förvaringslådor
* En ÄLSKAD snurrbricka, till mina tårtor:)
* Två tallrikar (hade bara 4 st av dom hemma)

Sen så köpte jag lite småplcok som nya toalettborstar, batterier, servetter och sen så köpte jag med lite säkerthetsgrejer till Hanna.
Sen åkte vi förbi Jula med och jag köpte en cykelstol till Alde, på måndag ska jag köpa en hjälm.
För sen ska jag börja cykla till skolan och lämnar av Alde innan.
Det var jätte kul, Tack Elin!

När jag kom hem så lekta Alde och Jens ute, sen gick vi upp och Alde vilade en liten stund och denna gång somnade hon en liten stund. Jag gjorde sedan iordning maten till Alde. Fiskbullar med potatis och det älskade hon!
Jag o Jens åt rester från gårdagen.
Här sitter Alde på diskbänken och tittar på när jag lagar mat, och leker med sin nässug...




Alde har börjat sagt Jens, hon snappar upp så fort! Men hon säger pappa med, men hon hör ju när jag säger så och då härmars hon. Men när hon har ropat på han så säger hon först pappa o sen Ens....
Det låter så kul..men jag kanske ska bara säga pappa ett tag?
Hon brukar göra hela imsevimse men här är hon lite trött...men sen säger hon Jens som jag vill visa.

TOKFIA!
Alde somnade runt 20, vi kollade lite på tv och sen la vi oss skapligt.

Nu, måndagmorgon
Ja, nu sitter jag här själv som sagt. Konstigt! Men man vänjer ju sig, ska få lite gjort här om en stund. Ska gå o köpa en hjälm till Alde för i morgon ska vi cykla bort till lokalen. Det blir lite inskolningvecka för Alde denna vecka med, vi tar det lite försiktigt men samtisigt att hon får vara men och vänja sig lite. Idag ska hon vara hos Lillemor mellan 9-14, men i morgon ska hon vara i lokalen mellan 8-16! Det kommer gå så bra, ingen vekan men de är bra för henne och även vara en lång dag så hon hinner med mellis och leka ute på eftermiddagen.
Jag börjar 9 i morgon och går till 12, men har en del att göra efter som att hämta upp lite böcker och sånt där viktigt med skolan så det passade ju sig!
Här är Alde på morgon innan vi skulle gå iväg, pigg och glad!


Här sjunger hon imsevimsespindel...

Nu ska jag gå o köpa hjälmen och sen så ska jag lägga ner lite småsaker i lådorna som jag köpte igår och rensa lite. Måste ju göra något för att fördriva tiden. O lite samtal ska ringas med :)
Skriver mer sen ikväll!

Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till Leia

Vilken söt video ;-) nja, jag fick inte vara kvar på det jobb jag fick som provanställd. jävligt besviken eftersom jag trivdes med kollegorna och dom jag jobba med. Men det är mamman som har makten:(:( skit tråkigt.. så är lite deppig. !!KRAM

2010-09-06 @ 17:53:37
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: jennie

haha inte bara alek som leker med sin nässug alltså=D

2010-09-06 @ 18:18:18
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Hur törs du ha henne vid knivarna? Är hon så lugn och inte rör allt hon ser?

2010-09-10 @ 17:18:31
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0