.: Helgen & Måndag :.

Lördag
Här är en liten nyvaken Alde :)

Som genast blev pigg...


Mys, tittar lite på barnprogram

Myskväll med familjen :)

Kolla den blicken! Ser ut att hon ska anfalla sitt byte....vilket var pappsen!


Söndag
Alde pillar sig jämt i håret när hon är trött...undra vart hon fått det ifrån?!
Idag vaknade Alde kl 9:40...hon var trött med andra ord, blir ju jobbigt för henne med under veckorna nu när hon är hos dagmamman. Men mest skoj är det, då är det skönt att ta igen sig till helgen :)
Hon hade tagit av sig sin pyamas helt med...så pyjamas med knappar på går inte längre....Hon drar nämligen av sig blöjan när hon inte har på sig nåt. Det blev ingen olycka som tur var, MEN nästa gång blir det det!

Morgonbus


Jag håller på att förbereder doptårtor..skriver mer om det sen på min tårt-blogg

Middag, pastasallad!


Måndag
Nyvaken Aldis, hon vaknade 8:20 idag :)


HAHA, var bara tvungen, i detta ögonblick skulle hon ropa på mig....


Påväg till Lillemor :)

Alde var hos dagmamman mellan 9-15.30 idag, jag började 12.30 men pluggade lite hemme innan.
Idag hade jag metodövningar på blodtryck, puls och temeratur. Det var skit kul!
När jag slutade så cyklade jag hem, lämnade väskan och hämtade Aldes hjälm. Sen hämtade jag Alde (de är alltid ute på gården så det är så smidigt att hämta henne), sen cyklade vi iväg till Stadsträdgåren :)
Vi mötte upp Hanna, René och Embla som var med o lekte med oss. Alde har mycket spring i benen så vi var mest själva..eller jag jagade henne runt hela lekplatsen. Ni ska bara veta!
Tyvärr glömde jag kameran. Men det var jätte roligt!
Sen cyklade vi hem, o Jens kom precis han med så det var mysigt.
Sen blev det bus o lek hemma tills middagen var klar och Alde däckade 19.40, skulle jag med gjort som hon har lekt och sprungit idag:)

Nu ska jag o älskling kolla på tv innan sängen :)

Kommentarer
Postat av: Alfva

Mössan är från Elle och är köpt på Mega i Örebro för ynka 59:-



Åh, jag bara älskar Aldes hår. Sååå avundsjuk! ;)

2010-09-13 @ 22:56:49
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jennie

alltså när man går en kortare period på säg camebridgesoppor som är 3 soppor om dagen så ere ungefär 500-600 kalorier... just nu tänkte jag köra lite mnindre kalorier i form av nutrilett o ätt ett par dagar bara vilket resulterar i att jag får i mig ca 600 kcal...



annars de här veckorna har jag kekat mellan 500-1000 kcal varje dag...beror helt på hur aktiverad jag är...hr jagmkt att göra äter jag mindre så att säga o det verkar uppenbarligen fungera denna gång, har ju tappat lite cm i några kg.



Vi tog bort ena sidan på spjälsängen ett tag med, men fick sätta tillbaka den, spjälsängen är för smal, lätt att ramla ur.

Men nu har vi en 90 säng på golvet, vi skruvade bort benen, så Alek kanske ligger 15 cm upp o brevid sängen har vi lagt ett dubbelvikt täcke...kmr inte i håg när vi la honom där första gången, men han har bara "ramlat ur" sängen två ggr o det har han själv inte ens märkt av=D



Nja måste säga att vi haft tur ment nattnignar av båda, just i den frånga. Sebbe började sova i 90säng när han var 1½ år o det var inge spring på honom, inte heller på Aleksander (i 9 fall av 10 så somnar han i sängen)... men ska inte ropa hej, han är en redig buse så kanske kommer nån period när han itne ligger kvar i sängen sen=D



En sak som är viktig tycker jag när man byter säng är att om det inte funkar...alltså om barnet i fråga inte vill ligga i stor säng så tkr jag man ska gå tillbaka till spjälsängen igen ett kort tag o sen prova igen... det ska ju itne kännas som ett tvång för dem att sova i stora sängen. Om inte annar är det ju många som köper "växasängar", vissa barn kanske tycker det är mer mysigt=)?

2010-09-13 @ 23:01:35
Postat av: Helen

Så gudomligt söt hon är och den grå dressen är ju hur söt som helst :D.



Så skönt att ni har dagmamman så nära :D



Kramar

2010-09-14 @ 08:56:14
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Så mycket härliga bilder, hon är ju så otroligtmega söt lilla Alde :) Busigbild, den där blicken hon ger sin pappa haha, även där hon gapar haha, gosunge :) Koftan hon har är ju så himla fin dessutom!! :)



Kram på er

2010-09-15 @ 08:48:01
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0