.: Ett par dagar :.

Jag har ju inte skrivit ett par dagar så tänkte skriva ett par ord och lägga in lite bilder :)
Jag jobbar ff på bloggen, ska lägga in lite nya bilder och sen är jag klar.
Alde la sig nyss så jag får passa på innan hon vaknar igen, kan tänka mig att hon sover i två timmar.

Tisdagen
Alde var hos dagmamman, men i lokalen. Jag lämnade henne kl 8 och gav mig iväg till skolan (började 9)
Det går jätte bra för Alde. Måste ju få skryta lite! Lillemor sa till ett par andra föräldrar att under hennes 30 år som dagmamma så har hon aldrig varit med om en sån lätt inskolning och ett barn som har varit så "lätt". Hon är så duktig våran tjej och klarar sig mycket själv med det mesta och anpassar sig direkt. Gråter, gnäller, skriker aldrig.
(det kommer ju komma, det förstår ju vi med att de kan sätta sig på tvären, men då är det skönt för då känner hon till allt och alla barn o personal. Sånt går ju över)
Lite bilder
På morgonen, dags för att gåiväg


Lite bilder på när Alde badat på kvällen innan det var dags att lägga sig :)




Onsdagen
Idag var Alde hos Lillemor mellan 8-15 och jag var i skolan :)
Det är skönt att vardagen har kört igång, älskar att hämta henne och krama om henne när vi inte träffats på massa timmar. Sen åka hem för att leka o stoja, vinkar på balkongen när Jens kommer hem, lagar mat och prick 18 sitter vi alla och äter middag. MYYYYS!
Våran solstråle




Torsdagen
Jag lämnade Alde kl 8, och 8:30 började jag. Jag hade en föreläsning i Etik till 11.00, sen gick jag till stan och käkade lite lunch. Njöt av min ensamhet bland alla männsikor på stan, läste bland mina anteckningar och i vård och Omsorg-boken. Det var underbart!
Sen gick jag till skolan igen runt 12.30 tiden, mitt möte med min lärare skulle jag ha 13.30. Jag var lite nervös samtidigt så vet jag att jag kan allt det vi skulle prata om.
Jag skulle nämligen validera en hel kurs i Vård&Omsorg, en munta kan man säga att jag skulle göra.
Vi satt i drygt två timmar, så hade jag gjort min 200 poängskurs och klarade det! MVG på köptet med;)
Vi satt och pratade, reflekterade, skrattade, var allvariga och allt gick galant, jag pratade om mycket som var överkurs tillomed;)
Jag ska läsa 650 poäng denna termin, så nu kan jag stryka 200 av dom.
SKÖNT!
Sen skyndade jag mig hem och gick ut till Alde. De var ute på lekplatsen som de är varje dag, så jag sprang upp med mina saker och var ute med dom ett tag.
Senare kom Jens, vi gjorde mat och bara tog det lugnt, en lyckad dag med andra ord!

Fredag
Alde skulle till lokalen o vara där mellan 8-12.30 bara idag. Så fick jag krama o busa mer henne idag. Det kommer bli så att jag kommer vara ledig fredagar, o andra dagar i veckan så då blir det kortare dagar ifall jag behöver läsa eller en heldag ledigt för henne. Men hon älskar verkligen att leka med alla barnen och de älskar henne. Alla stod i kö för att krama och pussa på henne när vi skulle gå. De är så söta alla barnen där o de tar så väl hand om henne.
Jag hann att helgstäda hemma och läsa lite medans hon var borta så det var skönt att få det gjort.
När vi kom hem så Lade sig Alde direkt, hon hann att äta därborta men fick sova hemma. Hon sov i prick 2 timmar och sen var det igång igen;) Vi lekte och sjöng och hon lärde sig säga DVD idag, då hon pekade på våran dvd som vi har i sovrummet och frågade: E Dä? Sen gjorde hon inget annat än att springa till den, peka och säga DeDeDe (DVD) Sen när Jens kom hem (vinkade till honom som vanligt och Alde blir tokig av lycka) så sprang hon in, visade och pekade på dvd´n. Så jag förklarade för han att hon kan säga ett nytt ord....vilken lycka för de små när de förstår att de kan.
Senare så beställde vi pizza, Alde åt pyttipanna men det slinker alltid ner lite pizza för henne med för det älskar hon. Sen var det myspys och lek tills Alde somnade 20.00, hon var super trött.
På kvällen så höll jag på att fixa med min blogg, är ju inte klar som sagt, men snart så! Förhoppningvis ikväll (lördag)
Bilder från våran mysfredag
Innan vi gick iväg till dagmamman




Inne i tv´n? Vi har på Playhouse Disney på morgonen. Hon är faktiskt inte jätte intresserad ännu av att sitta still o titta. Men all musik är rolig och vissa sånger så sätter hon sig för att titta på. Ganska skönt att hon inte är beroende ännu;) En figur hon älskar sången till är Oso, eller hur han nu stavas.
SpecialAgent Oso :)



Dags för att gå!

När hon vaknade sen efter sin vila så var det dags för lite mellis, banan och smörgås blev det. Mums!

Bus och lek, och Alde dammsuger...

Vilken min...

Alde gick hela kvällen med att sätta ringarna på armarna, som armband. Hon var så stolt o hade på sig dom hela tiden och gick runt o klappade händera.

Pyjamastajm...med ringar...





Så!
Skriver med om dagen ikväll. Måste hinne duscha innan fröken Bus vaknar =) Vi måste iväg o handla lite sen till kvällens middag.

Kommentarer
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Så fin bloggen blir :)



Duktig du var som fick MVG. Vad pluggar du för något?



Hur många barn är det hos dagmamman Alde går hos?

Skönt att inskolningen gick så bra och så fort.



Nathalie är bättre nu, bara lite snorig och hostig. Så det blir förhoppningsvis dagmamma på måndag.



Vi gör liknande med nattningen. Lägger henne i sin säng med vällingen och hennes älskade snuttefilt och sätter på vaggviseskivan. Pussar godnatt och går ut därifrån.



Nathalie är inte heller så förtjust i tvn, det är mest sångerna som lockar.



Ha en bra lördagskväll! :)

2010-09-11 @ 20:43:59
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Jennie

oviktig info men vi haer lika dan dammsugare=)

2010-09-12 @ 15:23:34

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0