.: Lite bilder :.

Det har varit mycket plugg så jag har knappt hunnit suttit vid datorn förutom när jag skrivit på lite uppsatser.
Kommer nog bli så lite då och då. För nu har jag ytterligare lagt in två kurser till denna terminen (läser då 800 poäng på en termin) Mmm...kan bli en del, men det går!
eftersom jag har tänkt att läsa två fördjupningar, så börjar jag redan nu med två kurser som jag egentligen ska påbörja i vår.

För Alde går det super hos dagmamman, hon trivs så himla bra och inte en dag hon har varit ledsen.
Inte sjuk heller för den delen MEN Jens verkar bli sjuk o få alla baciller. Lustigt!
Alde sover ju i sin säng och det går jätte bra. Vi lägger henne mellan 19-20.30 och hon somnar som en stock och ligger kvar. Nu har hon börjat gå upp själv när hon vaknar på morgonen, och tultar in i vårat sovrum och säger heeeej :) Det är ju bara för underbart! Duktig våran lilla tjej!
Massa nya ord kommer hela tiden, sjunger och gör rörelser.
Lite nya ord som jag kommer på just nu, men skriver bara den rätta stavningen (inte Aldes stavning)
Nycklar, Handla, Farfar, Farfar, Mormor, Morfar, Jossan, Bajs, Jenny, Jens, Älskar dig (var ju tidig med att säga akte dig och det är så det hjälpte nog till att hon kan säga så nu), Blomma, Tutte, Nalle, Tv, Dvd, Hej på dig...
Ja det är lite grann och det kommer något nytt varje dag :) O utvecklas gör hon i mega fart känns det som. Men det händer väl mycket när de börjat på dagis/dagmamma kan jag tro


I veckan var jag o köpte en pärm, lite plastfickor, några fina stickers.
TAAAADAAAA!
En Teckningspärm till Lilla gumman. De målar ju lite hos dagmamman/i lokalen och även här hemma.
Kylen har jag en stor almanacka som tar upp så där får de ju inte plats. Men då gjorde jag en sådan istället =) Kan vara roligt att bläddra där för henne sen och samtigit sätta in sina teckningar själv där sen :)


5:e oktober
Grattis världens bästa Emma som fyllde 25!!!

Bilder på Alde


-Gå och pussa Alde, Alde....Keeeeeeeej!

Här tycker Alde om att knöka sig imellan...

Håller mamma sällis när maten lagas

Uuuuuppppss...tappa....


6:e oktober
Mys i soffan på morgonen framför Musses klubbhus

Innan vi gick iväg till dagmamman, fick lite tid hemma på morgonen till 9 :)


Modellen Alde...





Pluttfia leker i soffan, o fastnar hela tiden mellan dynan. Men upp igen och gör om samma sak...


Bobbycaren är så rolig, nu tar hon fart som bara den med benen och åker överallt med den :)



Blink...blink...pojkarna kommer falla för dessa!


Lite mer modell...haha (hon vill alltid upp i den stolen, för att sedan hoppa ner...)



Jag och Jennfier hade namnsdag!
Jag fick rosor och ett sött kort av min älskling.


Idag
Jens är hemme o är sjuk, så han gick o lämna Alde precis utanför här i morse kl 9 och jag började 8.30 för att ha en redovisning i Nervsystemet och Stroke. Det gick kanon!
Sen åkte jag o handlade två blommor tll v-rummet och sen plugga jag lite hemma.
Jag o Alde gick o handlade och hämtade hennes nya fina skor :) Kavat som är svart/beiga. Passar till henns täckbyxor o jacka i vinter.

Alde testar skor, och då ville hon ha på sig en tröja med...över pyjamasen...TOKA!

Nya blommor...blev super nöjd!

Jag är ledig i morgon, ska inte ens plugga så Alde ska oxå vara hemma =)
Mysfredag....vägning för min del. På lördag kommer Jens mamma o pappa (farmor och farfar). Det ska bli jätte roligt! Vi har inte setts sen Juli...De kommer tycka Alde har växt...
Nu ska vi krypa ner i sängen, natti!

Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Jag jobbar som timvikarie på olika förskolor, Väldigt roligt. Trivs jätte bra med detta :)



Jag var ute på praktik på en förskola, sen skrev jag in mig på vikariepoolen, Så dom ringer in mig om en vikarie behövs.



Jodå, Allt är bra med Alicia. Fast dom långa dagarna på dagis tar lite på henne ibland så några sura miner har det varit denna vecka från henne :) men annars har allt varit fint :)



Vad pluggar du?



Kram

2010-10-08 @ 07:33:48
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!

Complete diet heter det, har beställt från gymgrossisten. Här har du en länk så du kan läsa lite om det:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/complete-diet-new-formula-1-kg

Ca 3kg har jag gått ner. Väger mig 1 gång i veckan.

Igår gick jag med i viktklubben också så nu ska jag börja räkna kalorier. Visst gjorde du också det förut?



Oj, heja heja! Vad duktig du är! :) Sånt tar verkligen på krafterna, och du som pluggar nu också! Hur mycket har du gått ner?



Ja, igår eftermiddag vart hon ju sämre igen men imorse hade hon ingen feber så nu hoppas vi på att den är borta och att hon får vara frisk!



Skönt att Alde inte blivit sjuk! Men väldigt lustigt att Jens blir det istället. Hm så det kan bli.

Hon är så duktigt eran lilla tjej!! Och så fint du hade gjort med pärmen!!



Kram på er och ha nu en en lugn och skön fredag! Skönt att ni är lediga :)

2010-10-08 @ 09:38:48
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Gud så mycket fina bilder du tar på din lilla sötnos :)

2010-10-08 @ 11:00:02
URL: http://mammasandraa.blogg.se/
Postat av: malin o tuva

Tack för omtanken tjejen. =) det värmer. men jag e en sån preson som verkligen HATAR att vara stilla. Vill göra nått HELA tiden så det känns jobbigt. hehe.



men de e bara bita i de sura äpplet o stå ut.



Tiden går fort kan jag säga, känns som de va igår man fick reda på att man var gravid och så är man i v 19 nu, helt ofattbart. hihi



Ja man har fullt upp med Tuva och hennes framsteg. det händer oerhört mycket nu. hihi Så det är kul.



Kram på er.. =)

2010-10-09 @ 13:42:32
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0