.: Bröllop :.

Jag har inte bloggat på ett par dagar, ska göra det i morgon tänkte jag.
MASSA bilder på lilla fröken!

Men idag tänkte jag skriva lite om det kommande bröllopet :)
Jag och Jens satt och pratade om det mesta igår och vi har kommit fram till följande:
¤ Inriktar oss på den 18/6-2011
¤ Väntar svar på att Restaurang Galéjan ska höra av sig angående det datumet.
Vi hade ju funderingar på Läckö Slott, men det är en bit att åka och mer omständigt att boka kappel ifall vi skulle vara ute och gifta oss. Men nu vill vi vara i kyrkan för det är ett x antal faktorer som spelar in som vi inte kan ha om vi skulle gifta oss utomhus. Regnet kan ju komma med om man har otur, så det blev för komplicerat. Och det är ju det sista vi vill ha!
Iallafall:
Vi har valt trerätters middag på Galéjan (mer om det skriver jag sen), men nu hoppas vi att de inte har något bokat den 18:e, så det hänger lite på dom nu. Annars får vi nog flytta datum, för där vill vi verkligen ha bröllopssittningen!
Vi ska inte behöva tännka på något, utan bara komma dit och åka sen när vi vill hem (sviten) Ingen skall behöva lyfta ett finger =)

¤ Sen har jag kontaktat en fotograf här i stan, och prel bokat hela den dagen. Vi tänker ta ett heldagspaket och då kommer han fota oss- Ute eller i studio för porträttbilder, i kyrkan, Mingel utanför och på restaurangen vid välkomstskålen samt under bröllopsfesten. Det kommer ju inte bli en stor fest eftersom vi är rätt få, men en lååång middag kommer det att bli =)
Vi kommer att få drygt över 200 bilder, förstoringar, bild till tidningen, och tackkort i detta pris :)
Man kan även köpa alla bilderna på en dvd senn och det är ju självfallet att vi gör det med!

¤ Jag gjorde en förfrågan hos en firma som hyr ut limousiner

¤ Vi ska vara i S:T Nicolai Kyrkan

¤ Våran önskan till musik i kyrkan är:
Ingångmarsch : River flows in you
Utgångsmarsch :  Everything I do I do it for you – Bryan Adams
O dessa ska bara vara rent pianospel

Sen så skulle vi vilja ha någon som sjunger dessa låtar under vigseln:
Du är allt - av Sonja Aldén
I´m Yours - av Jason Mraz (Min och Jens låt)
Vet ni några musiker som finns i eller i närheten av i Lidköping, så hojta!
Jag har mailat ett par förfrågningar och även kontaktat ett par pianospelare till marscherna (om inte du vågar dig på detta jossan?)

¤ Gästlistan är klar, det blir ett litet med den närmsta familjen (alla vänner, kusiner, mostrar och så ska vi ta en fest för sedan är tanken, så INGEN får ta illa vid sig)

¤ Vi har satt en budget och räknat ut ca pris för det mesta, gäller nu att börja spara =)

Ja, det var mycket vi hann att planera i helgen!
Men jag återkommer, och håll tummarna att Galéjan inte är uppbokade den 18.e! Det hänger på dom:P
Det kommer bli en superkul planering tilsl den dagen...Dagen D!

Ni får gärna komma med tips och idéer ni som gift er;)
Nu ska jag mysa med min blivande =)

Kommentarer
Postat av: Marina

Åh vad underbart de låter gumman =) Blir så lycklig av att läsa allt detta, du måste ju gå på små rosa moln...hihi

kramar

2010-10-17 @ 22:58:06
URL: http://marinastendahl.blogg.se/
Postat av: Emma

Kommer bli jättefint allting! :) Åh, vad kul!!! :) Hoppas att Galéjan är ledig! :)

Kramar

2010-10-18 @ 07:08:42
URL: http://lifeofphobia.blogg.se/
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Åh va kul med bröllopsplaneringar :)

2010-10-18 @ 09:25:29
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilken underbar dag ni kommer få. Vi är så glada för eran skull.



kram

2010-12-17 @ 14:41:02

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0