.: Bilder & Lite Annat :.

Som sagt...har inte haft så mycket tid att blogga.
Men tänkte dra lite kort vad som har hänt de senaste dagarna:
¤ Jag har färgat håret rött *Tack Hanna för hjälpen!*
¤ Jens mamma och pappa kom till oss på lördagen
¤ Alde fick en cykel som hon kan ha sen när hon blir större, hennes farfar köpte den :)
¤ Jag köpte nytt påslakan till Alde eftersom hon har ett stort täcke och kudde nu, och nya gardiner som jag satte upp =)
¤ Jag fortsätter med min diet, och det går toppen!
¤ Alde säger nya ord och saker hela tiden, de senaste: Pannkaka, Bebis (Bebe), Sjunger Kaka..kaka (baka baka liten kaka), Sträcker fram handen om hon slagit sig och vill att man ska blåsa, Drar oss i handen när hon vill visa något eller pekar på tv:n och säger titta, om hon vill titta, ja, det är massa som händer och det var det som jag kom på.
¤ Alde är/har varit sjuk
¤ Jag har fått MVG i en till kurs i skolan som jag blev klar med. Ergonomi :)
¤ Klippt luggen på Alde, den var så lång så hon fick den i ögonen, så det var dags!

Annars har allt rullat på bra med allt!

Nu till bilderna:
8/10 Fredag



Min nya hårfärg...Dock inga bra bilder!


Kankse lägger in ett par från min mobil så det syns lite bättre sen =) Eller ta en annan dag ;)

9/10 Lördag
Morgonmys i soffan och morgonbus




Senare så gick vi ut så Alde fick leka innan det blev mörkt.



Lite fint utanför oss, men lite disigt var det.


Mina älsklingar när vi ska gå in

Aldes fina cykel som hon fick av Farmor och farfar


10-10-10
Jag gjorde om lite i Aldes rum med nya gardiner och påslakan


Lilla gumman




Finast



11/10 Måndag
Alde påväg till dagmamman, det var super kallt ute, så dags för lite tjockare kläder.
Lillemor kallar henne nu hennes lilla chokladpralin (eftersom hon har mycket bruna kläder)

Klockan två ringde Lillemor o sa att våran lilla snutta hade feber, så Jens hämtade hem henne.
Här leker hon med sin filt och vilar lite på golvet...



Denna dag låg Alde runt 38.7-39 graders feber

12/10 Tisdag
Jens var hemma och jag hade en redovisning i skolan, men slutade 11.
Här är våran lilla sjuka-ruffs-tuffs-älskling



Fortfarande ruffsig...

Jag gjorde ugnspankaka till mina älsklingar

Mums tyckte Alde, hon åt jätte bra trots att hon hade feber...


Alde älskar sina skor..men även våra...

Sen klippte jag äntligen hennes lugg, hon får den i ögonen nu och spännen och grejer är inte hennes "cup of milk"....Vi har nog en lite pojk-flicka här hemma, för vi är INTE vana med kjolar o kläningar o sånt :)
Hur som...det gick hyffsat iaf, hon var ju som sagt sjuk o ville inte sitta still..men helt okej gick det!



Sen gick febern upp och mellan tisdagen och onsdagen var den mot 40 grader.
Men det får jag skriva mer om i morgon hur våran dag har varit.
Nu får det vara nog för ikväll, måste ju sova nu!
:)

Kommentarer
Postat av: Helen

Men så söt hon blev med lugg, hon är ju alltid söt men ändå :P. Tycker din hårfärg blev skitsnygg, vad är det för färg?



Jo då resten av dagarna går oxå jättebra, imorse så var "fel" fröken där och då är det jordens undergång när jag går men det går över bara jag kommit runt hörnet, så jag tror det är någon form av protest, men jag önskar verkligen att vi kunde ha våran "rätt fröken" som dagmamma istället för då skulle det gå som en dans varje dag, men men



Hoppas Alde är piggare idag :O).



Kram

2010-10-14 @ 08:00:02
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Liam föddes den 28 februari i år så han är 7,5 månader.

Hoppas ni får till det fort ni också, så mys med syskon och vi vill ha tett mellan våra. Jag fick ju som sagt missfall för ca 4 månader sedan men hade jag inte fått det så hade det bara varit 1 år och 1 månad mellan de små, nu blir det istället 1 år och 4 månader så inte sååå stor skillnad, hoppas det går vägen denna gång bara annars blir jag riktigt sur. Så kul är det inte att månad efter månad försöka bli gravid och alltid behöva gå och vänta på svaret.

Alltså. Liam är fortfarande så liten så jag har igentligen all tid i världen att blogga på bägge bloggarna men lusten/orken finns inte riktgt till de. Har ju honom att ta hand om hela dagarna så när han väl sover så är det soffläge som intas. Min karl jobbar borta halva veckorna som långtradarchaufför så jag har Liam 24/dygnet.

2010-10-14 @ 08:43:10
URL: http://fredinz.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja jo men de får dröja, orkar inte me 3 små barn o jag vill inte vara arbetrslös o sen föräldraledig...adde får ta ledigheten med nästa=)

2010-10-15 @ 19:21:13
Postat av: Petra

Vilka härliga bilder. Din hårfärg var jätte snygg och du passade jätte bra i den. :))))))



2010-10-17 @ 21:25:57
URL: http://erixonsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0