.: Skola, Julstäd & Allt för lite fritid :.

Ja, den rubriken kan jag nog förklara min senate tid med, och de kommande veckorna fram till
vi har lite skoluppehåll.
Julstädet är jag äntligen helt klar med, nu är det dammat från golv till tak, alla julsaker är uppe förutom julgranen :)
Det är så mycket nu i skolan, alla arbeten ska in, alla redovisningar ska bli klara osv osv.
eftersom jag läser väldigt väldigt många fler poäng än vad man egentligen gör ju att jag har mer o tänka på:P
Men jag ligger bra i tiden och har lämnat in det mesta, tror att jag bara har ett arbete kvar som jag ska skriva på.
Sen har jag bara lite muntliga uppgifter och avstämingar kvar.

Jag är så himla trött nu efter både städ, skola, julhandling så jag har absolut inte orkat med så mycket.
Alde mår inte så bra efter sprutan, ja just det! Har ju inte ens bloggat om det!
Den 22:a, förra måndagen så var vi på 1½ års kontrollen, det gick galant, hon såg ut som hälsan-själv sa hon, Alde pratade massor och visade tydligt att hon kunde fler ord än vad hon borde. Hon är nu 83 cm lång och vägde 11.300kg. Stoooora tjejen! O sen fick hon ju den där förbaskade sprutan! O denna gång så kan de få feber o annat ont efter 1 vecka-14 dagar efter.
O det har ju naturligtvis visat sig nu, ingen feber än *peppar peppar*, men hon verkar ha ledvärk som de tydligen får samt lite prickar. O på allt detta så kommer det fler stora tänder som ska tränga sig upp.
Så damen har haft mycket svårt att sova, hon har varit go o glad iaf när hon vaknar, men mamma o pappa är inte så sugna på att leka vid dom tidpunkterna direkt.
det är bara att bita ihop, o det är ju tur att hon är en ängel i vanliga fall. Så vi ska absolut inte klaga!

Jag lägger in lite bilder, så skriver jag lite runtomkring dom:)
23:e november
Våran sötis och julstädning påbörjad! Stjärnorna åkte upp.


25:e november
Alde var hemma onsdagen och torsdagen, här har hon på sig sin röda fina overall.

Sen satte jag upp två fina bollar vid gardinerna i vårat sovrum, samt en stjärna. Mer ska vi inte ha i vårat sovrum med julpynt.

Alde äter saffrangiffel och är nog den lyckligaste över det..haha


27:e November
Lite julfint, det tar sig iaf!
Köket, nu har jag lite julstjärnor där med som inte kom med på bild. Blommorna gav jag till min underbara Jens.

Min adventsljusstake och lite pyssel i fönstret

Vardagsrummet


Alde fick en liten julklapp i förväg

Alde är klar för pepparkaksbak! I mitt förkläde som jag hade när jag var liten =)

Sen kom kompisen Embla, för här ska bakas!



Baka baka liten kaka...(Aldes favorit sång) Alde gör sig redo!



Smaka hände ju ett x antal gånger att de gjorde;)



De blev så många fina pepparkakor så! Ska även göra pepparkakshus snart med!

28:e November
Julkortdags! Men det har ni ju fått en tjuvkik på;) Men här är lite andra, lite bakom kulisserna.
Aldes farfar lärde henne att göra grimaser, så när vi säger: Alde, gör en grimas...så gör hon sähär...
Tokfia!

Annars blev det ett gäng bilder :) Män lägger inte upp alla;)





Sen fick hon en pepparkaka för att hon var så duktig!


Så, det var allt för idag, nu ska jag slänga mig i sängen o sova!
Alde har ont av sin tand så hon ska få sova hos oss inatt, för hon kom just upp med sin kudde och hade ruffsigt hår efter att ha sovit i en timma. Så nu ska jag lägga mig med henne :)
Mer bilder kommer sen, Aldes rum är ju julfint med =)

Kommentarer
Postat av: Sandra & Novalie

Så mycket fina bilder som vanligt :) och din dotter har alltid så mycket fina kläder på sig.. Kram

2010-11-30 @ 21:47:57
URL: http://mammasandraa.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag mår bättre, tog sista tabletten förut. Så får se om det har hjälpt eller om jag behöver mer. Helgen var jättemysig!! :) Nu har vi fått köpt lite julklappar, men är allt lite kvar att köpa. Faaast, vi har köpt till Alde och till dig och Jens! :)



Ja, ska bli mysigt. :)

Kram

2010-12-01 @ 10:00:31
URL: http://lifeofphobia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0