.: Övernattning & Busungar :.

Tänkte blogga lite, men lägger in mest bilder.
Har fått igång kameran igen, så jag är ju glad för det, och då tas det mer bilder. Men de är segare att sätta in här, så det tar ju lite tid.
Fick igång den på torsdagen, så här var en provbild och den blev ju perfekt;)

Dagen på Ullared gick jätte bra. Handlade en hel del kläder till fröken som växer massa på längden.
På måndag ska vi till bvc, så då får vi se hur lång hon blivit. Tippar på att hon väger runt 11,5 kg (!) iallafall :)
Längden är jag osäker på, men lång är hon!
Så det blev massa mysbyxor, fodrade jeans, tröjor, pyjamaser, leggins, någon tunika, strumpor osv. Tvättade allt direkt på kvällen så på morgonen
passade jag även på att rensa ur hennes byrå, så man fick plats med allt det nya. Hade tänkt att ge lite i julklapp, men hon behöver dom nu, och hon förstår ju inte riktigt ändå, så hon fick allt nu istället.
Sen så handlade jag en docka, ett "lär-hus", en dammsugare, Händige Manny-verktygen, någon boll-grej, en rolig mobiltelefon, en cd-spelare, och ett par till saker som jag inte kommer ihåg nu, men allt det ska hon få i julklapp med. Sen handlade jag de flesta julklappar till våra syskon, föräldrar och lite i släkten. Kalaset gick på närmare 4000, så jag är nöjd att jag fick med mig så mycket när det kanske skulle ha kostat det dubbla ifall jag hade shoppat på BR eller så.

Nåväl...
Under lördagen så kom Embla och Hanna hit och skulle sova över =)
Det var mysigt, och flickorna lekte och hade skoj.

Alde har DOCK börjat blivit lite sotis, så när Embla eller någon anna kramar mig, så springer hon fram o ska tränga sig förbi och få mig för henne själv. Detta ska vi natuligtvis ta tag i, men det är väl en fas antar jag.
Samma sak gäller med hennes saker...MIIIIIIIIIIIIIIIIIIN vrålar hon när Embla tog något som hon ville ha.
Det är nog från dagis, för det är en liten tjej på 2,5 som säger så om allt. Men vi säger allt ifrån när hon gör så givetvis. Men man känner nu att det blir mer o mer trots.
Kvällen var jätte mysig och supertrevlig.

Här kommer lite bilder, börjar med några från fredagen.
Här är jag redo för Ullared och Alde är nyvaken



Lördagen
Kläder från ullared.





Spänne för första gången i håret...såg ju ut som en riktig liten tjej;)
Våran lilla pojk-flicka!

Storatjejen satt på stolen hela tiden när jag lagade mat.

Sen kom bästa kompisen Embla med mammas bästa vän Hanna <3

PÅ kvällen blev det myspys i pyjamas, Alde har en ny från Ullared på sig. Den lyste tydligen i mörkret...



Alde satte på sig Hannas stövlar...hon gillar skor den där damen!


Söndag
I morse sov töserna till 7:40 ca, de båda var så söta med ruffsigt hår och lite morgonsega.
Vid 10 åt vi alla frukost. Vi har ju inte två barnstolar, så Alde fick två kuddar att sitta på i den vanliga stolen, och det gick ju kanon bra! Duktiga tjejen, och dricka ur vanlig mugg vill hon med nu förtiden och det spills ju inget iaf, bara man häller i lite itaget.

Sen fick hon på sig faktiskt en tunika (har ju nästan aldrig det) O hon pass ajätte söt i den, och ett par svarta leggins till. Sen satte jag upp en toffs (har inte haft det på ett år typ), och man smälter ju! Hon såg så stor ut :)

Pussar o kramar!!!












Nu har de åkt hem, Alde har precis vaknat efter sin middagsvila och nu ska hon få något att äta :)
Hoppas eran helg varit precis lika bra som min!

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilken underbar helg ni verkar haft :O).

Jag skulle oxå vilja åka till Ullared för det verkar som att man verkligen kan fynda loss där ordentligt, men det får bli nästa år istället hahaha.



Hon var jättefin i sina nya kläder :D

Kramar

2010-11-22 @ 09:43:39
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Vad mycket fina bilder, så fin hon är Alde!! :) Härligt att fynda på Ullared, vill oxå!!!! :D

2010-11-22 @ 09:56:08
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilka söta tjejer!



Hur går det med drickdieten? Hur mkt har du gått ner och har du börjat äta vanlig mat igen?



Du gav mig ett tips för om shaken, för att få den att smaka lite godare, var det att ha en sån där shakepåse i 2 dl vatten & 2 dl mjölk? Eller antingen eller???

2010-11-22 @ 23:33:19
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tjaa. Jag går in i vecka 11 nu så det känns bra, fick ju ett missfall för bara några månader sedan när jag var i v.5 bara. hade turen att bli gravid efter bara någon månad igen så känns bra att den osäkra delen snaaaart är över..

Har inskrivning på bvc i morgon och första ultraljud i v. 14 den 15 december, längtar nog ihjäl mig känns det som. Min förlossning med Liam var kanon. Tog ingen smärtlindring mer än lustgas.

Vatten och värkar började kl. 04.30 och kryssningsvärkar kl 21.30, Liam föddes sedan kl 23.07. Många timmar med värkar konstant vilket såklart var jobbigt men utöver det så gick det jättebra. sj??

Hoppas det slår till snabbt för er också.. själv så kör jag med ägglossningstest från testlagret.se, tycker de fungerar kanon och jag har blivigt gravid på 1:a eller 2:a försöket alla 3 gånger, Liam, missfallet och bebis i magen nu.

Duktig du är som kämpar med dieten, jag gör inte det alls då allt jag äter kräks jag ut igen så jag måste nästan äta lite extra istället för att få i mig någon näring alls hahaha.

kraam.

2010-11-23 @ 09:31:49
URL: http://fredinz.blogg.se/
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Hej! Jättefin blogg :) Hittade hit från melindawingren. Söt liten tjej ni har =)

2010-11-23 @ 13:47:02
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova

Hej!!



Hoppas allt är bra med er?

Å Alde är lika söt som vanligt :) tänk va stora de blir!! Går det bra för henne hos dagmamman?



Kul att vara på gekås :) Vi var också dit tidigare i höst, köpte massor!

2010-11-24 @ 21:45:10
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Malin o Tuva

Spännande och se va dom väger.. du får berätta sen. Tuva vägde 11640 o var 84 lång =) Så har en lång tjej här hemma. =)



Hoppas ni hittade en massa kul i Ullared. vill också dit men passar inte ekonomin just nu med tanke på hur dyrt de brukar bli när man åker dit haha.. =P



Kramis

2010-11-26 @ 13:57:22
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket härligt hår Alde har fått nu! Ser ut som en liten trollunge. :) Hihi... Jättesöt i tofs var hon också. Riktigt charmtroll!



Kram

2010-11-27 @ 00:22:19
URL: http://lifeofphobia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0