.: Måndag och Tisdag :.

Lite nytt:
¤ Alde har tre tänder, den 4:e på G
¤ Alde säger Aj aj, när man säger så till henne. Och Nej när man säger nej. (Inte så lätt att hålla sig för skratt då när hon gör något hon inte får) Så hon kan nu tex peka på datorn och säga Ajaj, när hon vet att den ska hon inte röra.
¤ Hon vill stå mycket själv nu, nästan hela tiden, så nu gäller det bara att börja ta några steg nu med
¤ Hon har börjat dricka lite mjölk, äter nästan bara våran mat nu och gillar att äta själv, dricker helt själv från nappflaskan och mugg (men är lite lat ibland och vill ha lite hjälp)
¤ Alde tog sina riktiga första steg (inte de där "snubbla-sig-fram-för-att-nå-mamma-stegen") nu idag den 19/5. O sen efter de stegen så försökte hon om och om igen och ville bara gå och försöka hela tiden
Det var lite som jag kom på, hon gör ju så mycket nu hela tiden så man hinner knappt med själv ibland :)

Måndag
Slappardag och innedag. Tråkväder (är inte förvånad längre), det är varmt ute men massa moln!
Men det var skönt att vara hemma nu när man varit iväg, jag packade upp och städade lite medans Alde lekte med alla sinsa saker som hon verkar ha saknat.

Vi gick ut en liten snabbis för att handla. Jag hade ingen bil så det är tur att vi bor precis bredvid Ica och Willys och lite andra affärer.
Alde är heeeelt otrolig, inte blyg för fem öre och verkar älska ALLA männinskor som hon får syn på. På vägen dit så möter vi först en hund som hon får syn på och ylar nästan själv som en. Hon blev så till sig så hon höll på att hoppa ur från min famn. Sen när vi väl är inne på Willys så pratar hon och bubblar till alla som går förbi henne, o väl i kön så lägger hon till med det tillgjorda skrattet för att få andra att börja skratta....mmm...HELA kön vände sig om, skrattade åt henne och då såklart blev ju hon ÄNNU mera glad och garvade och pratade som aldrig förr...
Ja, en dotter som är blyg, det var vi verkligen INTE iaf :) Lite roligt var det och liiite röda kinder fick mamman till den glada oblyga barnet ;)

Bilder från dagen..
Första outfiten, nu börjar kläderna bli skitigt om dagarna då man äter själv minsann!
Men denna gång berodde det på att hon hittade pappas vattenflaska, o efter 5 sek s satt hon och badade på golvet och plaskade....ska man skratta eller gråta?


Andra outfiten...



På väg ut för att handla :)

Till middag blev det makaroner med köttbullar...mums!



Tisdag
Vi var hemma, busade och lekte, jag tränade, vilade och badade på kvällen.
Mys-pys-dag med andra ord =)

Dagen i bilder




Dags för ett bad! Men först lite stopp på vägen tills badet var färdigt =)


Och sen hjälpa mamma med tvätten som var klar :)



Baaaad tajm!





Hon står i badet hela tiden, och det var här hon började stå mest själv...bra ställe att börja öva balansen på?!


Så här ser det ut i Aldes rum nu, lite stökigt bara....
Snart ryker skötbordet och in ska ett bord med stolar som hon ska få av hennes mormor och morfar i födelsedags present =)

Korgarna =)


Alde somnade som vanligt utan gnall och skrik. Hon brukar sitta o leka en stund, och så här brukar reslutatet bli när hon somnat. Där hon har fötterna ska kudden ligga... GOA UNGE!



Jag får fortsätta i morogn =)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Ååå, jag är helt kär i Aldes rum, JÄTTEFINT ju! :)

2010-05-19 @ 23:05:57
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej!



Jag tänkte att vi ändrar texten högst upp! Till:

Välkommen till mitt kryp in.

Här kan ni följa mitt liv som mamma, min graviditet och allt annat som händer i mitt liv.

Och så skulle jag vilja ha en gravidtete räknare. du vet sånndär som räknar dagarna...

Det är i början på min graviditeet och många tycker man ska hålla det hemligt, men det är min sak om jag vill berätta elelr inte. och min blogg ska jag ju vädra tankar på. Får jag missfall så är det ju ändå på bloggen jag skriver om det...

användarnamn: [email protected]

Lösen: saffran



Vad ska ni hitta på i sommar?`

Kram

2010-05-20 @ 17:01:48
URL: http://isabellsmam.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Sv: Ja, roligt då man vinner tävlingar, det var min första tävling jag vunnit! :) Så fint med namnmössor. Det finns nog så dom kan trycka "Alde" på mössorna, tror dom kan "göra" vilket namn som helst :) Iaf vad jag tror...



Hoppas allt är bra med er! Kram Emma & Viggo

2010-05-20 @ 20:18:44
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Helen

Vad duktig hon är som redan börjar gå själv :O)

2010-05-21 @ 09:23:18
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

åh vilket fint rum Alde har! Får man fråga vart du hittat den rosa kappan?:) letar nämligen efter en sån grön eller vit till novas rum!

2010-05-28 @ 17:40:26
URL: http://mammatillnova.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0