.: Bubblor & Första Stegen :.

Detta blir kortfattat

Onsdag

¤ Mysdag
¤ Alde ser såpbubblor för första gången
¤ Träning
¤ Alde tar sina första steg
¤ Massa bus och lek

Pics



Bubblor!





Äter lite middag =)





Torsdag
¤ Storstädning
¤ Tvätta
¤ Alde fortsätter att vara modig och testar att gå lite då och då
¤ Träning
¤ Jens slutar lite tidigare och tar helgen (älskart´)
¤ Jag blir lite dålig på kvällskvissten

Bilder
Morgonbus...ajaj säger mamma, ajaj säger Alde och fortsätter att leka med dosorna


Alde får koktkorv med pasta idag till lunch =) Det gick hem kan jag säga, hon satt och plockade där försiktigt. Det brukar vanligtvis se ut som ett krig efteråt, men ICKE idag. Hon satt och sa mmmmm efter varje gång hon stoppade i munnen. Goding!




Busungen



När jag sätter på dammsugaren så iiiiiiiiiiiiiiiii:ar hon så högt så hon vill överrösta dammsugaren. Hon blir så lycklig och kryper fort till den och följer med mig hela tiden.


Upptäcksfärd ute på balkongen


Det var ju så varmt, både ute och inne. Under dagen så regnade det, men på kvällen kom solen. Alde var så varm så hennes Hello-Kitty-shorts åkte fram, dom passade hon jätte bra i! (Jag ogillar väldigt mycket Helly-Kitty, men de här funkade)





Jag mår inte helt okej i magen, det inte vad det är. Men har inte suttit på hela dagen så det är skönt att få göra det nu. Snart blir det sängen, men vi måste först bädda nytt i sängen =)

I morgon ska det bli så roligt!
Vi ska nämligen gå bort till lokalen där alla dagmammorna håller till med deras barn på tisdagar och fredagar. JAg ska visa Jens vart det är och sen ska även han få träffa alla, men det viktigaste, träffa VÅRAN dagmamma.
Jag pratade med henne häromdagen, och hon berättade att hon är så STOLT för att bli Aldes dagmamma, och det värmer så gott i mitt hjärta. Att jag vet att hon kommer få det bra.
En sak var lite kul, hon är med i någon pelargon-förening, och åker runt lite i sverige till olika trädgårdar o sånt. O innan jag hade tackat Ja till platsen och innan hon fick veta att vi valde henne, så köpte hon en Pelargon som hette ALDE! O hur ofta sker det lixom? Det namnet är ju inte så vanligt (bara 29 kvinnor i Sverige som heter det)
O hon sa själv att det är nog ett tecken...så gullig verkligen!
Så vi ska dit i morgon och kika lite, och sen så ska vi göra upp en dag då jag och alde ska gå dit och hälsa på.
Jens kommer ta inskolningen, så jag vill helst komma dit och kika lite innan och sen prata lite med henne om praktiska saker o sånt som man vill veta. Sen har hon även sagt att jag är så välkommen ut och leka med dom (vi bor grannar så de är och leker i alla lekparker i vårat område) O det gör vi ju så gärna, så kommer hon inte heller bli främmande för henne. Men Alde har aldrig varit blyg och älskar verkligen alla människor, och hon är inte mammig (än) Så har vi tur så komer detta gå bättre är galant.

Alde


Nepp, nu ska jag sluta, har mycket att se fram emot i morgon =)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jättefin pelargon, nästan lika fin som Alde själv ;O).



Spännande med dagmamma, ska det bli skönt att gå tillbaka till jobbet?, Jag börjar faktiskt längta så smått :D.



Ha en bra dag.

Kram

2010-05-21 @ 09:25:06
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack=)



Det går framåt sakta men säkert.



Hoppas du klarar det, kul o få en brudklänning att ha om mål liksom=)

2010-05-21 @ 11:00:37
Postat av: Maria

Hej!



Tack"! Det känns bra, men är lite orolig för att det ska gå som förra gången... Men detta är min sista graviditet så jag orkar nog med ett helvete igen ;)

Har du nån mail jag kan maila bilderna till? Jag är beräknad 2 januari..

Kram

2010-05-21 @ 16:21:57
URL: http://isabellsmam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0