.: Veckan :.

Ska uppdatera lite och det blir mest bilder denna vecka med.

¤ Måndag
- Hemmadag med massa lek och stoj
¤ Tisdag - Bus och lek med Julia och Elin i stadsträdgården, bakade tårtan på kvällen
¤ Onsdag - Hemmadag, Alde agerar lite fotomodell till sommarkort :)
¤ Torsdag - Jens första dag på sin semester/pappaledighet och jag jobbade


Måndag
Älskar den där gossiga magisen hon har!



Kolla den där stilen då....ut med magen! ( Mamma gjorde ju inte det bättre med den kameravinkeln)
Men söt som socker ändå!

Mamma smälter ju när Alde gör nya saker varje dag. Nu har hon börjat lägga tillbaka sina saker där de var när hon rev ut dom. Jätte sött!

En kul sak...eller kul o kul vet jag ju inte med ett knep.
Alde har börjat bita som tusan på sin säng, och det innebär att hon biter bort färgen.
vi köpte en sån där bettskena på IKEA, men den var för smal för vi har ju en lite äldre säng med som vi målat om.
Så hon tog bort lite färg och för att försöka få henne att inte göra så, så rev jag sönder ett lakan och lindade runt hela sängen.....vad gör man lixom?


Tisdag
Förbereder oss för att gå ut, o smörjt in oss har vi gjort med =)

I stadsträdgården med Julia och Elin. Picknick och massa tjöt ;)
Jätte trevligt och roligt som alltid!









Äter mellis hemma, melon är gott...o kladdigt!


Onsdag
Morgonmys...hungrig?

På morgonen vid frukost innan hon skulle in och sova...

Sommar fin :)








Äta cheerios till mellis är sååå gott! Hon tar det lilla pekfingret så koncentrerat mitt i den o stoppar sedan i munnen. Det tycker hon är så kul!


Torsdag
Det blev inga bilder idag. Men roligt har vi haft det och intressant.
Jag började jobbet 7.30, det var konstigt att åka hemmifårn när både Alde och Jens låg och sov. Men solen sken och det var så skönt ute. O när jag kom fram så satta jag igång att jobba direkt, det var ju en bredvidgång men jag kan alla rutiner och är van. Men jag kände ändå att jag ville ha en dag o känna lite på det. Det gick jätte bra och det var så kul att träffa alla som jag jobbade med. Har ju inte jobbat på drygt 1,5 år nu...så det kändes men samtidigt var det super kul och jag ser fram emot att jobba hela sommaren och sen blir jag ännu mer peppad till att läsa sen i höst. O jag ska ju inte läsa så länge heller, max ett år och jag hoppas jag kan korta ner det ännu mer, men det tror jag.
Sen när jag kom hem så hade Jens storstädat, Alde kom gående (nästan sprang) men händerna upp i vädret och var så lycklig, det kan jag säga, var sååå mysigt! Så jag kommer se fram emot att få sakna Alde mer nu om dagarna då jag jobbar, för den lyckan var stor nog för oss båda när jag kom hem. UNDERBART!
När Alde somnade så satte vi oss lite ute i solen, sen somnade jag lite..var rätt trött ändå när jag jobbat.
O sen när jag vaknade så gick jag till Willy´s för att möta upp Hanna, som jag saknat så, vi handlade lite tills morgondagen.
I morogn ska vi nämligen till Läckö slott för lite midsommarfirande, och sen på kvällen så ska vi grilla och ha det trevligt =)

Nu på kvällen så har jag bloggat o Jens har kollat fotbollen.
Nu ska vi sussa :)

Må väl!


Kommentarer
Postat av: Millan å Tuva

va fin bloggen blev! hoppas ni har haft en bra midsommar. kram

2010-06-26 @ 18:17:43
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0