.: Våran midsommar :.

Jag vaknade halv 8, gick upp och tittade till Alde som låg och sov så gott. Jag smög ut på balkongen och ringde en sväng till Hanna och pratade lite om hur vi skulle lägga upp dagen. Sen vaknade Alde 8:15 och lite därefter så vaknade Jens med.
Jag gav Alde välling och sen lekte vi lite. Hon var rätt trött och somnade sen igen redan vid 10 och då åt vi lite frukost :)
Jag packade allt och lade kycklingen i marinad som vi skulle grilla senare.
Sen gjorde vi oss iordning och Alde vaknade sen igen runt 12, då fick hon lite lunch och sen gjorde jag iordning henne med. Jens packade in lite i bilen som vi skulle ha med oss till Hanna och René, vi tog resesängen denna gång.
Sen åkte vi, jag handlade det sista på ica och en liten sommarblomma till värdparet;) Sen begav vi oss vidare till Läcköslott och det var sååååå mycket folk, men det var jätte trevlig. Vi gick omkring på medeltida-marknaden som var och sen så satte vi oss i skuggan så fick tjejerna leka lite och äta lite mellis.
Tiden flög iväg och vi åkte hem vid 16 tiden, jag gick upp htill oss för att hämta maten och sen åkte vi till Hanna. René och Embla.
Flickorna lekte, jag och Hanna lagade mat, killarna kollade på fotboll (ingen nyhet) och sen så fick dom grilla lite.
Det var sååå trevligt! O för en gångs skull så somnade Alde jätte fort och bra (runt 20 tiden) och det var verkligen skilland när hon hade sitt täcke, kudde och säng. Så det var skönt!
Vi åt sen och maten var ljuvligt gott! Sen satt de o kollade mera fotboll och vi snackade och skrattade.
Tack för en underbar midsommar (våran andra vi firar tillsammans)
Detta gör vi om nästa år igen ;)

Bilder
På väg att åka :)


Framme vid Läcköslott, vi stod på parkeringen (en stor åker) o väntade på de andra. Det blev lite bus och stoj under tiden =)

De bästa i mitt liv...



Det här älskar hon....mamman blir lite stel...haha


Mor och dotter


Älsklingen och jag


Påväg upp till slottet


Medeltidamarknaden var jätte mysig, livemusik, massa folk och solen sken. Kunde inte bli bättre :)
Här på slottet har vi planer på att gifta oss nästa år...iiiiiiii....

Våra söta tjejer satt och tittade på allt och mådde bra




Sen satte vi oss på en stor filt, barnen fick leka lite och äta lite mellis :)
O kransarna åkte på såklart som Hanna hade köpt, riktiga blommor hade de bara stoppat i munnen. Så detta var i tyg och jätte söta, Alde förkastade sin ett par gånger, men ett par bilder fick jag allt. Saknar min systemkamera (kommer nog säga det ett par gånger;)










Sen under kvällen så dog kameran, så det blev inga mer bilder tyvärr.
Men men, vi hade det super kul och mysigt.

Hoppas att ni alla andra hade det lika bra som oss!


Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Fina bilder som alltid, Söta kransar barnen hade :)

Jag plockade blommor och gjorde en krans till Alicia, men den tyckte hon inte om :) haha.



Bilderna på Alde när hon kastas upp i luften, Håller med dig "mamman blir lite stel", Jag typ blundar varje gång jag ser att Ande gör så, haha.



Hoppas ni har det bra, Har varit lite dålig på att lämna kommentarer efter mig :)

2010-06-27 @ 17:28:50
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0