.: Tårtan :.

Här kommer lite bilder från baket på Aldes tårta :)

Den 1:a Juni
började förbereda tårtan med att göra bottnar, och sedan göra alla blommor och dekoration som skulle ligga på tork :)
Gjorde 3 st långpannor tårtbottnar, så de blev relativt tunna


Sen började jag skära ut hur den skulle se ut, och sen plasta in den så jag kunde fortsätta dagen efter.

Förberedde även mina cakepops, ena satsen var av Oreo´s och den andra av ballerina.

kl 1.30 var jag klar med dekoratioen...

2:a Juni
Gjorde klart cake-popsen och sedan gjorde tårtan klar
(blev även klar här 1.30....)

Tårtan består av:
Rårörda hallon
Vit toblerone-ganache
och spacklad med mocka-smörkräm
Dekorerad med Sp


Färdigt resultat:


Cake-popsen




Kommentarer
Postat av: Malin & Tuva

Så fint du gjort till aldes kalas.. jätte fin tårta säger jag igen =) du är duktig.. =)



Tänkte höra med dig om ni vill ses i sommar?? Någon av oss kunde tagit en roadtripp.. =) Kram

2010-06-08 @ 20:14:12
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0