.: Jobb och Mys :.

Här kommer lite mer update från helgen samt vad vi gjort i början av veckan :)

Lördag - Massa mys hemma, jag och Alde gick ut på morgonen och handlade och gungade medans pappa låg och sov och fick en sovmorgon till 11, tapas på kvällen :)
Söndag - Grabbarna kollade fotboll (båda matcherna) Vi solade och lekte med tjejerna sen när de vaknade, lagade lite mat (världens godaste sallad) o sen så badade tjejerna ute i den lilla poolen. Supermysig (ett ord) söndag!
Måndag - Ledig från jobbet (mitt schema började denna dag) Först på morgonen så gick jag till skolan och registrerade mig och sedan till arbetsförmedlingen för att skriva in mig. Jag jobbar ju 77% så jag måste ju vara fullt sysselsatt eftersom Alde är 1 år samt att jag ska behålla min SGI till nästa bebis. Om allt går som det ska så blir ju det till nästa år....det kan man inte förstå nu, men tiden går fort! :)
Sen så gick jag på stan o hittade lite kläder till oss alla och sen så mötte jag upp mina älsklingar så gick vi till AW-foto och valde ut bilderna på Alde. De blev sååå bra! Sen gick vi hem så fick Alde sova lite. Kvällen blev lugn och jag la mig tidigt.
Tisdag - Jobb mellan 7-16, konstigt att vara borta så länge men jätte kul att komma igång :) Alde och Jens var till lekparken på morgonen och sen har de lekt massa. När jag kom hem så tog jag en powenap i 15 minuter, sen så gick vi till Läckögrillen här hos oss och mötte upp Hanna, René och Embla. Vi käkade lite, Alde fick en barnbox med leksak. Det var köttbullar med mos, det gick ner och det var skönt att sitta ute och käka. Jättemysigt var det som alltid. Sen gick vi och handlade glass hem, och nu kikar Jens på fotbollen och jag bloggar =)

Bilder
Lördag
Alde gillar digestivekex (med jordbubbar i)

Alde jagar mamma....

Tapas-kväll med en kall liten folkis :)

Det här armbandet fick jag av sötaste Hanna, sååå dålig bild blev det, men det är så fint, vitt och rosa och lite shabby chic över det hela. TACK! O Alde fick oxå ett sött armband och en söt t-shirt :)


Söndag
Alde-bus


Hemma hos Hanna, René och Embla







Badtime!










Måndag
Alde älskar kläder i alla former...här försöker hon klä på sig.



Den fina vita fick Alde av Embla och Hanna


Tisdag
Alde och Jens är och gungar i lekparken, där älskar hon oxå att springa runt =)




Mina älsklingar, Alde är sååå trött!


Sådär!
I morogn ska jag jobba helg, ledig torsdag och jobbar fre-sön. Så veckan är full :)
Men jag återkommer såfort som!


Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

sv: Just nu står allt ganska still, Dagis stänger för sommaren och något jobb har jag inte hittat. men jag passar på att njuta lite av sommaren dom lediga veckorna som sambon har :) sen kör jag igång igen med nya tag :)



Hur är allt med er då? När skulle Alde börja hos dagmamman?



Hoppas att ni får en fin sommar :) kram

2010-07-01 @ 09:44:27
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättesöt tjej :-)

2010-07-01 @ 18:49:04
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva

hejhej..



SEr ut som alde är en höjdare på att gå. tuva lärde sig gå idag =) så himla sött.. =)



Läste att det blir bebisdax nästa år. när ska du bli gravid då?? =) är det tänkt. hihi nyfiken.



Kramis

2010-07-04 @ 20:02:22
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0