.: Blå-Gul-Tårta :.

Tänkte visa lite hur jag gjorde min tårta som jag gjorde igår.
Jens går ju på pappaledigt idag och sen semester så han kommer inte tillbaka till förrens i mitten av september.
O sen så fyller han ju 30 den 21:a juli, så då tänkte han fira alltsammans :)
O jag gjorde ju såklart en mega tårta, de ör ju ett par stycken.

Jag hade vanliga köpebottnar, choklad och en vanlig. Så 6 bottnar totalt.
På första lagret hade jag marabou-mjölkchokladGanache

Sen la jag på en chokladbotten...

och tog på rårörda björnbär med limesaft i

Sedan en botten till....

och på med vanlig vaniljkräm

O sedan en chokladbotten

Sen hade jag rårörda björnbären igen och sedan en botten

O där la jag på ganachen igen och sist på med en chokladbotten

Sedan spacklade jag tårtan med vanlig smörkräm med lite oboy som jag hade i den

Sen fick den stå i kylen en stund för att sedan putsa till den. Sen så täckte jag tårtan med vanlig vit Sp.
Skar ut "band" i blått (som jag färgade dagen innan) och satte på tårtan.

O sen fick det bli lite gula band med (färgade oxå den dagen innan)

O sedan så gjorde jag en kantdekoration av den blåa pastan och satte runt hela tårtan

O sist så satte jag på "banden" som likar en rosett (de har torkat ett dygn, lika så de gula spiralerna)
Så här blev resultatet:





Jag ska smaka på den senare då Jens kommer hem, han lovade att lägga undan en bit =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud så fina tårtor du gör!!!

2010-06-23 @ 21:53:02
URL: http://isabellsmam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men guu vilket proffs du är. :P

2010-06-24 @ 12:46:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0