.: Bilder i mängder :.

Jag har inte haft någon tid alls att sitta här. det händer massa med Alde just nu, det har varit fint väder, och jag njuter av mina sista dagar att vara mammaledig.
Nu till veckan ska jag gå bredvid en dag (på torsdag) och sen veckan efter börjar jag att jobba och Jens ska gå hem.
Det ska bli så roligt, men samtisigt jobbigt som nog alla mammor känner. Men jag är taggad och jag jobbar ju endast 77% men sedan så börjar jag ju skolan till hösten och Alde ska till dagmamman.

Jag kommer inte blogga varje dag, men kommer nog hinna med ibland. Men det blir nog mest då bara bilder, som min familj och vänner kan kika på (de bor ju alla en bit bort från trollungen).
Nu tänkte jag slänga in lite bilder, lite från veckan som gått och tiden innan.

Annat som hänt med Alde sen sist:
Hon går nu hela tiden med allt som det innebär
Klättrar ner från soffan/sängen
Kan klättra upp för trappor (kunde det sen hon var 10 månader)
Hyttar med fingret och säger Ajaj
Säger Voff/boff, när jag frågar vart hunden är
Härmar det mesta som vi säger, kan prata väldigt mycket
Sjunger och nynnar till musik och sin speldosa som hon flitigt drar i när hon ligger i sin säng
Säger sitt namn hela tiden så fort hon ser sig själv (på bilder, i spegeln osv)
Hon har fått den 5:e tanden
Det händer massa, så jag har säkert glömt något, men jag ska uppdatera allt eftersom =)

Pics:
8:e Juni
Vi gjorde hand och fotavtryck isamband med ettårs dagen

Våran glada skitunge


9:e Juni
Snabbvisit till Göteborg


10:e Juni
Alde älskar att klä på sig kläder, och det innebör alla kläder. Här åkte mina på när jag rensade i garderoben :)
O hon satte på sig allt detta själv....

Snygg frilla, creamcheese i hela håret...bättre än spray kan jag lova;)

Påväg till Degerfors, leker tittut.


11:e Juni
Min lillasyster Jennifers Student :)





12:e Juni
Grillkväll



13:e Juni
Femte generationskort och hemgång till Lidköping


14:e Juni



15:e Juni
Sista gången till fotografen med Alde. Provar klänning som hon hade på sig, bilderna lägger jag ut sen när de är klara :)
Den mössan hade hon inte på sig på bilderna, men vi var tvungen att testa den.



16:e Juni
Åkte till Degerfors/karlskoga. Jag tatuerade mig, jag fyllde i hela mitt namn som jag hade tidigare (fast dåligt gjort) Sen la jag till lite stjärnor o sen Aldes och Jens namn. Jag ska tillbaka i oktober och skugga allt o fin putsa allt. Det ska se ut som en stjärhimmel sedan. =)

Alde sitter i bilen och säger ajaj....


17:e Juni


18:e Juni
Alde gillar att kasta ut alla sina kläder...

Fina dockan hon fick av mormor och morfar



19:e Juni
Emma och Jimmy kom hem till oss, Alde fick ett paket!




En vovve! Det tog inte många minuter innan hon sa voff boff, o visste att det var en hund.
Tack söta ni!

20:e Juni
GRATTIS SÖTA JULIA PÅ ETT ÅRS DAGEN!


Alde äter vattenmelon för första gången, det var en hit.

Jens hade kul...o det tyckte Alde med!


Sötaste!






Så, det var en liten överblick. Får se hur mycket jag hiunner blogga i veckorna, men hoppas det blir mer än vad det har varit.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Åh vad fin tatuering!!! Jag vill också ha en, men väntar tills andra barnet kommit så jag kan tatuera in alla namnen :)

Fråga du vartifrån adidas dressen var? Har försökt googla, men hittar inte...

Den är ju sååå söt :)

2010-06-21 @ 20:55:45
URL: http://isabellsmam.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva

Oj vad det har kommit tänder.. 4 st. hon hade ju inga precis. kom alla samtidigt??? =) hihi Kram

2010-06-21 @ 21:05:56
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0