.: Tårtor :.

Den här bakade jag när vi var på Öland. Jens pappa hade ju fyllt 60 år och Jens fyllde 30.
Så det fick bli en 90 års tårta :)

Den innehåller:
6 lager med ljusa bottnar
Som fyllningar hade jag:
Lemoncurd, Smältlakrits med grädde, citronmousse
och spacklat med lakrits-smörkräm
Dekorerad med:
Svart Marsipan
Och Sp

Lite bilder:






Sen gjorde jag en snabb-tårta till den dagen som Jens fyllde.
Men jag gjorde en rulltårtbotten.

Sen hade jag mosade jordgubbar, kesella jordgubb-lime och sen så smälte jag marabouchoklad och ringlade över.
Sen så rullade jag ihop den, spacklade med grädde och dekorerade med den svarta marsipanen som blev över och hade även över av den gula SP:en.
Dock så blev inte banden så bra, för det var så varmt och jag gjorde den samma dag så de hann inte att stelna.
Men men, god var den :)

Jag skulle ha spacklat med smörkräm, men det hade jag inte tid med tyvärr. Den svettades, så det var synd. Men allt skulle ner, och ner kom den allt. Jens bästa tårta tydligen....




Kommentarer
Postat av: anna

jag kikade in på din blogg och fick så vilka urläckra tårtor du bakar. du är såååå sjukt duktig.

det skulle vara rätt kul o testa göra något liknande fast mindre avancerat någon gång så jag måste ju såklart fråga vart du köper alla redskap och varifrån du själv har lärt dig? ha en trevlig kväll.//Anna

2010-07-30 @ 22:01:00
URL: http://annona.blogg.se/
Postat av: anna

hej igen! tack för tipsen. jag har nu tittat runt lite o ska testa göra en tårta så fort jag fått hem grejerna jag beställde. men de är några smågrejer jag undrar över. den här sugarpaste:n köper man alltid den färdig eller är de vanligt att man bakar till den hemma?vet du om de finns o köpa i vanliga butiker?

och sen tänkte jag alla dessa söta blommor och annan dekor som man ha på, hur får man dem att sitta fast på tårtan? tack igen =) //Anna

2010-08-01 @ 11:18:08
URL: http://annona.blogg.se/
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Jäklar så fina tårtor :) Duktig du är! Önskar att jag också var så duktig.

2010-09-10 @ 16:40:14
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0