.: Nu regnar det :.

O jag är ledig, så jag tänkte blogga liiite.
Jag har jobbat i helgen, men hade tagit ledig idag. Det är rätt mycket jobb nu och tiden jag är hemma går ju åt till annat. Framförallt Alde såklart, hon springer och sitter aldrig still, upptäcker nya saker hela dagarna och nya ord.
Det är härligt, hon börjar ju snart bli en stor tjej, snart 14 månader. O snart börjar hon hos dagmamman, det ska bli intressant, för jag tror hon kommer att älska det!
Det ska även bli kul att börja plugga lite snart igen, skönt att göra det imellan syskon som är iaf planerat till nästa år.

Jag har ju halkat efter lite nu o det är ju så svårt att ta igen allt, så jag lägger in lite bilder bara så får jag
hoppas att jag kan blogga mer igen. Det blir ju så när man åkt bort under en längre tid.

Bilder från Öland:
På väg ner

Varje morgon så satt vi ute på deras utegård och åt frukost, Alde gick omkring (tur att de byggt en grind för hennes skull) hela tiden, gick till grinden o sa hej då....haha. Trodde hon ja;)


Hon ville även jämt sitta själv i denna...


Guldlock

Alde i sin nya och första baddräkt

Alde fick en reva  på kinden, men hon verkade inte störas av den.
Hon fick den när vi badade och hon lekte i vattnet.

Här vill hon gå ut

Hennes nya bil, den älskar hon!


Me and my love

Alde svarar i telefonen

Alde fick snabb-bada i handfatet efter en kladdig middag ;)

Alde gick faktiskt aldrig upp för trappen, så vi slapp att köpa en grind. Men hon gillade att sätta sig på första trappsteget och dingla med benen, och försökte sätta på sig x antal strumpor...


Hemfärd...Alde provade sina nya adidasskor. Köpte två par för det var ett sånt bra pris, så kan hon ha de andra lite senare med.


Alde fick även lite kläder av farmor och farfar




Väl hemma...
Jag har ju jobbat, varit ledig vissa dagar o då har vi bara myst och haft det bra.
Aldes nya säng är uppmonterad och den andra är slängd, så här blev den:
(Jag ska ta en bild på den när den är inne i hennes rum sen. Hon älskar att sova i den)


Min älskling fyllde 30 år den 21:a Juli
Det blev sång och gott på sängen, Alde blåste på ljusen (det hade hon inte lärt sig tills hon fyllde 1 år, men det kan hon nu. Men vi fick hjälpa henne lite för styrkan är inte så stark)

Sen åt vi alla frukost i köket, en glad liten tjej har vi allt!


Mamma, Pappa och Jossan kom den dagen. Jossan ska bo hos hos i två veckor medans de är på Mallis (lyckostar)
De grattade honom och vi åt tårta och hade det trevligt. O Alde fick en superfin pyjamas (bild kommer senare).
Även bilder på alla tårtor som jag har gjort kommer jag att göra i ett separat inlägg efter denna.
På kvällen hade vi taco-mys, vi var ju tvungen att inviga de fina tallrikarna som han fick i pressent.



23:e
Embla och Hanna kom på besök en stund innan jag skulle iväg för att jobba.
Embla och Alde pussas och Alde gav henne massa kramar. De hade saknat varandra, och jag Hanna;)


Kramkalas

Embla fick testa Aldes nya vrålåk


Idag den 25:e
Idag var jag ledig som sagt och idag var det kalas för söta Embla som fyller 1 år nästa vecka!
Grattis sötaste prinsessan!
Innan vi skulle åka så tog vi på oss riktigt för regnet öser ner idag.


Den fina och GODA tårtan som Hanna hade bakat.

Ida och Embla

Alde har ätit tårta och ser rätt nöjd ut...

Alde fick låna Emblas fina tiara

Födelsedagsbarnet


Rockprinsessan lirar gura

En trött tjej


Pusskalas


Så, lite bilder blev det av massor som vi tagit nere på öland och här hemma. Men kunde ju inte lägga upp allt;)
Nu ska jag försöka hinna blogga lite då och då när jag är ledig.

Min vecka ser ut såhär:
Måndag: Jobba kväll
Tisdag: Jobba dag
Onsdag: LEDIG
Torsdag: LEDIG
Fredag: Jobba kväll
Lördag: Jobba kväll
Söndag: Jobba dag

Skriver snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0