.: Uppdatering :.

Det var nu ett tag sen jag bloggade.
Jag har ju gjort min första vecka jag har verkligen inte haft tiden eller orken att blogga.

Men jag ska försöka göra en liten uppdatering vad som hänt i veckan =)
Jag slutade blogga på tisdagen, så jag fortsätter!

Onsdag: Jobbade mellan 16.00-21.30
Torsdag: LEDIG, åkte till biltema och köpte e cykel till mig
Fredag: Jobbade mellan 13.30-21.30, shoppade lite till Alde på rean
Lördag: Jobbade mellan 7.30-16.30, beställde Jens födelsedagspresenter
Söndag: Jobbade mellan 7-13 och var tillbaka mellan 17-21.30
Måndag: LEDIG, Grattade Greta som fyllt 1 år, Hanna, René och Embla kom till oss på kvällen, käkade mat och Hanna la i lite mer slingor på mig :)
Tisdag: Jobbade mellan 13.30-21.00, Jens fick sina presenter (iförväg)
Onsdag: Jobbade mellan 8-16, handlade lite inför resan till Öland, myspys med Alde och Jens

Alde:
Jens har lärt henne "tummis", När de gör high-five så gör han direkt "tummis" och hon säger "iiiiisss" så tar hon fram tummen som de trycker mot varandras.

Hon älskar att spela fotboll med Jens. Hon gillar när han gör tunnel på henne så hon kan vända sig om o hämta den, och hon kastar den hela tiden och vill bara mer och mer.

Säger Buuää till Blä (när hon stoppar otäcka saker i munnen)

Går och kramas hela tiden vad man än gör (står o diskar så kramar hon tag i hela benet och myser en stund)

Väldigt kramgo som sagt och kräver mycket närhet överlag. Vill vara en nära hela tiden.

Klättrar ner från våran säng hela tiden när vi ligger där, svänder sig om och vinkar i dörröppningen o säger hej-dä och går iväg och då vill hon att vi ska jaga henne. Jens hämtar henne och hon gör samma visa om och om igen, det är en rolig lek!

"Klappar fint" när man säger det till henne

Pekar på huvudet när jag frågar vart det är, likaså magen

O mycket mer som jag inte kommer på nu. Det är en sån skillnad nu på bara en månad. Hon har ju hunnit bli 13 månader redan lixom! Det är så himla kul att se att hon förstår så mycket, som: Ska vi gå ut? Då går hon till dörren. Är du färdig? (vid maten) då drar hon upp haklappen och vill upp. Vill du krama René (frågade härom dagen) då skakade hon på huvudet och kramade Hanna istället. Hämta en bollen! Då hämtar hon en eller två bollar och letar i alla rumt tills hon hittar en boll.
Ja, allt det där vardagliga, ni förstår! hon börjar bli så stor våran lilla-stora tjej :)

Jobbet:
Det är verkligen jätte roligt att börja jobba igen! Älskar verkligen detta jobb och det är skönt att veta vad jag vill göra i framtiden. Jag har ju jobbat inom vården sen jag var 18 år gammal men aldrig kännt att jag velat jobba med det "på heltid". Tidigare var jag inom turismen och ville verkligen klättra inom det och hade höga krav på mig själv. Men insåg att jag tillslut istället skulle sitta framför en dator, kanske tjäna mycket pengar men inte träffa min familj lika mycket och även inte få hjälpa människor på det sättet som jag egentligen ville.
Så en dag slogs jag ner av en blixt från klar himmel....
Klart jag ska jobba med människor inom vården som jag alltid tyckt om så mycket!
Så nu ska jag ju jobba hela sommaren till den 22 augusti och sen så börjar jag skolan den 30 augusti. Lite skönt med några dagar där imellan så jag kan mysa med familjen. det är bra att jag jobbar nu lite innan skolan så jag blir lite uppdaterad med en hel del så får jag se sen hur mycket jag behöver att läsa för att bli fulländad undersköterska, inte mer än ett år blir det iaf =)

..............................................................................................................................
Jens mamma och pappa har köpt 2 sängar till Alde. En spjälsäng och en växa säng (som ska målas vit sen).
Hon har ju en spjälsäng, men som ni tidigare sett så har hon bitit på den och färgen lossnat, så de köpte en ny på IKEA (var ju så bra priser) o då passar även bitskenan som vi har här hemma. O färgen lossnar nog inte så lätt heller eftersom vi målade den själva den vi har. Så tanken är nu att hon får ha den här, tills hon blir stor nog att ha den andra sängen, eller helt enkelt tills syskon kommer :) Det går ju att ta bort sidan på den, så det kan man ju börja med lite innan man byter så hon får vänja sig lite. Sen får bebis ta den sen när h¤n kommer (planer har man ju, hihi)
De här:


............................................................................................................................
Bilder:
1:a juli



Alde äter en kaka

Åt lite o blev kladdig....bada i diskhon är alltid kul!


Sen åkte en ren klänning på innan vi skulle åka till Skövde :)
Mamma och bus

Ajaj säger mamma - Ajaj säger Alde och hyttar med pekfingret o i andra meningen säger buuuuääää (Blä)

Jag ville testa den söta sjaletten, det tyckte inte Alde...

Men sen hittade hon dosan...o då blev allt bra igen =)

Sen gick vi ut till köket, där leker Alde tittut bakom gardinen och skåpen


Kasta boll är det bästa just nu!

Tittut!


En liten film:

Köpte dessa till Alde, kul att ha lite nytt i badet :)
O en cykel till mig och en cykelkorg med.


3:e Juli
ALDE 13 MÅNADER!
Jens gav henne mat, men hon ville äta lite själv...


Pappa kollade på fotboll, jag och Alde lekte lite

Sen blev det lite mat, ärtor först och sen pyttipanna



Det här handlade jag:
En pyjamas

Ett par byxor

O två tröjor

Busungen

En trött busunge....

De här presenterna beställde jag till Jens (han har hunnit fått dom redan (fyller ju 30år den 21juli)

Resultat: En jätte glad Jens. O Jag var nöjd att jag äntligen hittade något som han behövde!

4:e Juli
Jens och Alde-dag med massa lek



5:e Juli
Barnkalas hos Greta
Här sitter Greta, Arwen och Alde




7:e Juli
Alde hjälper pappa att städa

Idag köpte jag en jätte söt liten baddräkt till gumman, och 4 par trosor. Har inte hunnit ta kort på dom bara.
Men det får ni se kort på sen när hon badar =)
Jag är helt slut efter jobbet och nu ska jag packa. Så nu åter igen blir det inte så mycket bloggande, men jag ska uppdatera sen när vi kommer hem från Öland, ska bi kul att åka iväg nu ett tag :)

Hoppas ni alla som läser har en bra sommar med mycket sol och mys!
I`ll be back ;)

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!!

Gud vilken fin blogg du har! Somrig och fin:) Och Alde är ju så SÖÖT! Hihi. Går hon hela tiden nu?



Nejnej, det är min syster som sitter med Nova på kortet:P För min del går det sådär just nu..

Har slarvat jätte mkt nu under sommaren men ska försöka ta tag i det snart!

Hur går det för din del?



Ja men absolut, jag är ju lika seg själv på att svara:)



Hoppas allt är bra med er?

Kramis

2010-07-08 @ 10:58:35
URL: http://mammatillnova.bloggplatsen.se
Postat av: Malin & Tuva

båda dom sängarna har tuva med. spjälsängen köpte vi dock för 899 kr innan tuva föddes. och den växa sängen köpte vi nu med =) Kanon priser. =)

2010-07-10 @ 19:20:18
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Margona

va så länge sen jag va in här, Men gud så fin du har gjort bloggen:) Bilden Alde är så extremt söt:)



Hoppas allt är bra med er!:

Kramar

2010-07-17 @ 17:05:41
URL: http://mammatillfreja.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0