.: Varför sova när man kan vara vaken? :.

Onsdagen
Alde vaknade första gången runt 7 som vanligt, fast igår kom hon isäng 2 timmar innan hon brukar sova. Så det går åt rätt håll iaf så vi får kämpa på tills det börjar likna något iaf. Ibland är det ju svårt att ha på-pricken-rutiner men någotsom kan ju funka. Som sagt, Vaknade runt 7 och sen somnade hon om. Hon sov ju knappt någonting igår så hon tog väl igen antar jag för hon vaknade knappt när jag ammade henne.
Sen somnade jag om och sov till 10 faktiskt, det var skönt för jag hade haft så ont i ryggen inatt. O Alde vaknade vid 11 som vanligt, sömntuta. Men jag lät henne sova faktiskt för hon sov ju nästan inget igår.

Här är Alde på morgonen.




Titta vad jag kan!

Med en hand så blev mamma lite nervös, men var beredd att fånga bytet :)
En kaxig liten tjej med vilja!



Sen blev hon arg när hon inte fick stå mer..

Iväntan på lunch

Som jag skrev förut så ville Alde knappt sova underdagen. Hon sov 40 min efter lunch sen bidde det inget mera. Här har vi en superbusig tjej som gömde sig under kudden hela tiden precis när jag kom in...



Sååååå...jag tog upp henne och hon var ju såklart jätte trött. Hon vägrade till tusen verkligen, hon var ju inte sur och ledsen iaf utan strålande som en sol.
Här sitter hon medans jag diskar och skalar potatis.




SEN kl 17 så somnade Alde, hon var ju jätte trött! Jag ordnade lite med maten och När Jens kom hem så gick jag ut en sväng. För att få lite luft och för att få lite egentid ett par minuter för idag var det inte lätt när lilla fröken ville vara vaken och ha all uppmärksamhet. Så jag gick iväg först till Kappahl och handlade lite kläder tll donnan, vissa kläder var det nu 50% på reapriset. Så där fyndade jag en del! Sen gick jag till Willys och handlade lite, jag köpte en till haklapp så vi har att byta med och en till stor flaska som hon ska ha till vällingen. Sen så blev det lite smått och gott. När jag kom hem så fortsatte jag med maten och Alde sov fortfarande.
De här kläderna köpte jag:
En dress, lite tjockar tröja och byxor

En tunika med byxor

Ett par söta byxor

Och ett par harem-byxor eller ballongbyxor eller vad de nu heter, lika som mamma!

Sen fick jag hem den här söta koftan som jag vann på Tradera åt Alde, för 2 kr. Det är i storlek 80 så pefekt till våran!

Här är maten som jag sålänge längtat efter!!! Jag kan rekommendera denna, vill ni ha recept så säg till!

Sen blev kvällen lugn, Alde vaknade o drack 180ml välling o sen la vi oss lite över 22 faktiskt. O Alde somnade drygt 2 timmar innan hon brukade. Så det går åt rätt håll:)

Så såg våran onsdag ut..
Må Väl

Kommentarer
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

Misstänkte att det var till mig, men jag har på något viss missat det. Satt och kollade på äldre inlägg nu och hitta då de på dit hem.. Konstigt, haha.. ! Men nu har jag sett det... super mysigt.

2010-01-21 @ 13:32:18
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

Nej, tror inte jag har det... Kan kanske ta någon så du kan se hur vi har det :-) kram

2010-01-21 @ 14:10:42
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

Lägger ut bilder på vårt hem när de är fixat. héhe!!

2010-01-21 @ 14:30:35
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Margona

Gud vilken söt tjej ni har:)

2010-01-21 @ 15:08:42
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Carro, Casper´s mamma

Fin liten tjej... =)



Åh det där såg riktigt gott ut =)

2010-01-21 @ 17:46:51
URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
Postat av: Margona

Våran lilltjej är snart 9 månader:)

Ja på måndag blir de första gången för mig o Freja på babysång, men hört att de uppskattas!:) Men skoj o höra att ni gillar de:)

Hur gammal är din tjej?:)

2010-01-21 @ 18:11:16
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Carro, Casper´s mamma

Tack,

Min son Casper är 7 månader på lördag =)

Det är så kul då man hittar nya bloggar att kika in på, och jag har lagt till dig på mina favoriter så jag tittar absolut in fler gånger =)

Jag såg att du får såna där super härliga sovmornar! =) Det är nått man inte får här hemma... hehe.. När somnar hon på kvällen..

Själv somnar Casper runt 20 och vaknar tidigast 06 och sedan äter han mitt i natten ännu med... så än så länge har man inte haft en natt utan avbrått...=)

2010-01-21 @ 18:40:21
URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
Postat av: Margona

Oj men då är dom ganska lik, Freja blir 9 månader 2 feb:) Ja hon kryper, Hon är överallt nu, drar fram allt hon ser så man får passa väldigt mycket;P Men de väldigt mysigt:)

Ja men så gjorde Freja oxå, Så vi började lägga saker som hon ville ha o till slut började hon krypa;) Äter din tjej bra då? Gillar hon mat?:)

2010-01-21 @ 20:46:57
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0