.: Välling, Vägra & Vansinnig :.

¤ Första gången Alde drack välling rätt okej, ca 100ml
¤ Vägra...japp...det gjorde hon minsann. Hon är INTE den som vill drick ur nappflaska, inte ens vatten. Den kämpar vi med när hon ska äta mat men oftast slutar det med en pipmugg. Men det gick tillslut, det tog iof bara 15 min tills hon gav upp och kom på att det inte var så farligt att dricka ur flaskan....unge!
¤ O jag är VANSINNIGT trött på alla snö! VÅR...SOMMAR...GE MIG! Jag avundas verkligen alla som beger sig utomlands till varmare breddgrader. Tanken på att bara slippa alla dessa kläder, mössor, vantar är ju en dröm! Tänk att aldrig behöva andvända sånt....visst. På Kul får det vara snö..men sen kan det försinna o bli vår i slutet av Januari.

Det var lite kortfattat vad som hänt lite dag, iaf gällande vällingen.
Annars så har det sett ut såhär:
¤ Alde vaknade 11:25 (!) Hon vaknade första gången vid 7 och åt o somnade kanske vid 8 denna gång, oftast så går det fortare. Men sen så sov hon som en stock o vaknade inte förrens då. Jag vaknade faktiskt runt 10, så det gick ju ingen nöd på mig direkt.
¤ Vi hade en super-mys-morgon
¤ Hemmadag, Alde äter mat vid ca 15, en hel liten burk med Rödspätta/potatis och grönsaker. Det var mums! Alde somnar vid 16.45. Jag plockar och diskar under tiden.
¤ Jens kommer hem vid 17.20, jag åker medans Alde sover.
¤ Jag handlar en liten present till Elin (som vi ska till i morgon), och åker o tankar och sist storhandlar. Skönt att få 1,5 timme egentid.
¤ Äter lite kvällsmat och spelar lite spel.
¤ O myser såklart innan sängen :)

Alde "Törnrosa" Sjöstrand...det kanske hade varit bättre isf Alde Liselotte Helén ;) Nä rå, men hon sover som tusan iaf och är alltid glad. Här är hon nyvaken i soffan.



Stå i soffan är roligt!


Den här är rolig att bita i!


O den nya bollen med!


Kolla hennes hår! Statiskt...hehe


Underbara unge! Ser ni vad hon gör med tungan o läppen? Det är nytt, så gör hon hela tiden nu.




Glad-Gladare-Gladast-Gladast"are"




Alde sitter i gåstolen någongång under dagen.


Jag hade ju köpt en burk tidigare till Aldes gröt. En rostfri (såklart) som ler :) Här är den..

O sen så köpte jag en till (som jag egentligen skulle haft först) Men den här har vi till Aldes välling, en svart med ett handtag, o sen sitter skeden fast i en skåra på en magnet. Jätte smidigt!
Vad tycker ni?

Först ska jag amma Alde så hon kan sova, o sen ska jag o Jens spela lite....

O Alde säger nu godnatt....




I morgon blir det nya äventyr!
Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0