.: Träna, Arg & Städ :.

Alde sov rätt bra förut idag. Hon vaknade runt 12.30 och var pigg o glad som vanligt. Hon satt lite i soffan för att piggna till lite innan det blev lite lunch.
Hon ville äta lite på kameran...

Här sitter hon i stolen...



Alde åt sådär idag igen...går lite upp o ner. Det blev kalops, den som hon brukar gilla så mycket. Men det kan inte va lätt när man inte har någon matlust alla gånger. Men Päron/kiwipurén fick hon i sig, den va ju kall o god mot tandköttet. Efter maten så satt hon lite i gåstolen medans jag dammade klart i de andra rummen som var kvar. Hon är så söt när hon klarar sig en stund själv, sitter o leker o ler när man tittar mot henne :)
Runt 15 tiden så blev hon så trött så hon la sig och sov. Jag bar in henne och fick vänta med att dammsuga lite.
Sen vaknade hon igen runt 16.30...


Alde åt lite fruktpuré till lite mellanmål när hon vaknade. Jag städade klart (skönt inför helgen) Sen satt vi och lekte lite på golvet och Alde övar och övar. Hon vill så gärna. Nu har hon iaf börjat resa sig mot mig och ställer sig på knä när vi sitter i soffan och sen så nu när hon sitter så går hon nästan ner i krypläge, men ena benet fastnar lite fortfarande. O om hon klarar det så stupar hon på näsan. Men snart så! Hon är så duktig!

Sen kom Jens hem och Alde fick i sig lite välling och sen massa myspys såklart!
Här är hon i soffan efter att Jens bytt till pyjamas :)

Hon är duktig på att härmas, när vi dunkar handen i soffan så gör hon det med. En lek alltså. O sen idag lekte vi "nappen"... då har hon nappen i handen och tar först in den i hennes mun, sen gapade jag och då stoppade hon in den i min. Så gjorde hon ungefär 100 gånger..och alla gånger var lika roliga..toka!





Alde somnade 20.30, jätte duktig. O sen så pratade jag med min Hanna i över en timme =) Alltid lika roligt!
Nu ska jag och Jens gå o lägga oss. I morgon är det fredags myyyyyyyyyyyyys!

PS: Arg har jag varit på blogg.se...

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!



tack så mycket för gratulationen:) jag har inte kunnat svarat på just din kommentar, har ju varit något krångel med blogg.se. men nu hoppas jag på att det kommer fungera.



det låter bra det. jag flyttade till Sunne när jag och Krille flyttade ihop. det var ju 30 mil emellan oss innan dess. eller först flyttade jag in hos hono i Gräsmark men efter 1/2 år ungefär flyttade vi till Sunne.

Ja det är jätte fint häruppe!



Ja vi får hoppas gaddarna kommer upp snart!



Jag mätte 11 cm på Nova. ja de är jätte fina, fick hem dem igår och de var alldelles för stora på Nova nu.

18/19 passar nog bra för Alde :) ja det blir nog ett antal till skor man köper när de ska börja gå.

roligt, den tiden ser man fram emot när de ska lära sig gå!



ja jag har försökt ringa till bvc men har inte lyckats fått tag på någon ännu så får ringa dit på måndag igen.

vi ska nog iväg och väga henne nästa vecka också för att se att hon stannat upp eller kanske gått upp lite i vikt.

huvudsaken det inte är neråt.



nu ska jag läsa lite på din blogg, inte hunnit gjort det ännu :)

2010-01-29 @ 18:46:32
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0