.: Tokunge, rumphasare & kalas :.

Ja helgen har varit händelserik må jag säga! Det har varit super kul men samtidigt blir det jobbigt att åka en bit och vara bort under en sån kort tid. Helgen försvinner så snabbt då och nu känns det inte som att vi haft någon helg alls. Men det gör ju ingenting såklart, för det var jätte trevligt.

Lördagen
¤ Vi gick upp skapligt, packade och gjorde oss iordning
¤ Vi handlade en present till Adde innan vi åkte iväg
¤ Kom fram till Degerfors runt 15 tiden
¤ Åt god mat
¤ Alde tar sig fram när hon sitter ner för första gången (rumphasar)
¤ Åt godis och kollade på film
¤ Alde somnade kl 20.30!!! (det går framåt, den tiden är vi nöjda med)
¤ Vi la oss ca 1.00....

Här är Alde på morgonen innan vi ska åka



Påklädda och ska strax gå ut till bilen

Alde somnade nästen direkt när vi satte oss i bilen. Sen åkte vi till Elgiganten och Hemcompaniet och köpte en födelsedagsresent till min bror. SEN vaknade Alde och var vaken heeeel resan, så hon sov bara drygt i 40 min. Så under hela resan så fick vi höra hennes ljuva stämma, mun-pruttar, o sen så lekte hon en lek med mig som satt i bak.... spotta-ut-nappen-så-att-mamma-kan-stoppa-tillbaka-den-o-så-spottar-jag-ut-den-igen-leken! Den var rolig tyckte Alde, o sen ger hon ifrån sig massa ljud så hon inte skulle somna, bra sätt att hålla sig vaken på....busunge!












När vi kom fram så märkte man ju att Alde var hur trött som helst eftersom hon inte tillät sig själv att sova. Men men, när vi kom in så var det ju nya saker att titta på o hälsa på alla som var hemma. Så sova var det ju inte tal om.
Här är Alde i köket, det var då det hände... Hon satt så fint som alltid o sen så tog hon sina små söta händer och o hasade sig med dom. Men bara bakåt som hon även gör hon hon hasar och ålar sig, men det brukar väl vara så till en bärjan.  Men man blir ju så stolt! O inte nog med det, hon hasade sig en bra bit och bort till mammas pastaskåp och öppnade den understa lådan och började bita och suga i beslaget. Men sen så stängde hon den med utan att klämma sig som tur var! Det är nu man fattar att nu måste vi ju börja säkra hemma på allvar! Tänk vad tiden går fort! Här är lite bilder, först sitter hon så fint o sen vipps så är hon vid skåpet. Ska filma någon dag tänkte jag.






Alde somnade en stund runt 18, men vaknade bara efter en stund. Men sen höll vi henne vaken ist, mormor gav henne välling och sen vid 20.00 åkte pyjamasen på, jag ammade henne och sen så skulle faktiskt Aldes mormor testa att söva henne. O det har vi ju aldrig testat förut, men hon tvärslocknade och somnade faktiskt för natten! Jätte skönt verkligen! Duktiga tjejen. Men vi vet ju att det kommer var lite si och så eftersom tänderna spökar.

Söndagen
¤ Alde vaknade 7 och åt men somnade om till 9.45!
¤ Jag vaknade 9.15 och gick o duschade, kunde inte sova för jag hade så ont i ryggen.
¤ Min Morfar (Aldes gammelmorfar) och hans sambo Britt-Inger kom vid 11, vi fikade och pratade lite
¤ Sen åkte vi till min Moster Petra och mina kusiner Therese och Louise
¤ Sen åkte vi hem till mor och far och käkade lite mat
¤ O sen åkte vi till Andreas och Emma. Adde fyller 23år den 27:e så vi hade lite kalas nu. Fika och hade det trevligt.
Så här mycket fika har vi inte ätit på länge :) Hihi
¤ Sen åkte vi hem till Lidköping igen, kom hem ca 22.30 så det var bara att hoppa i säng direkt.

Här är en nyvaken donna


Lite morgonbus med Pappa Morfar


Aldes Gammelmorfar och Britt-Inger


Hemma hos Adde och Emma på Kalas.
Här är Alde med Gammelmormor.




Här sitter vi i bilen, Hej då Degerfors!

Här är vi hemma, dags för sängen!


God Natt!

Tack för en underbar helg!
Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

sv: Jo, rutinerna går bra med maten! Hon får bröstet i sängen på morgonen, äter smörgås innan 12, lunch vid 2, sover middag efteråt, äter middag igen vid 5, sen får hon massa smått att tugga på imellan om hon vill:-) sovrutinerna är inte så lätt. Prövade igår att lägga henne i sin säng när hon somnat vid bröstet men hon vaknade så klart igen. Försökte skumpa henne lite i rumpan så hon skulle slappna av och somna om. gjorde samma sak flera gånger i rad. Försökte sitta brevid sängen när hon stod upp och grät för att visa att mamma var där.. Men hon kunde inte slappna av och somna om. Så ska pröva samma sak ikväll och sen varje dag även på dagarna när hon sover middag !Att hon ska ligga i sin egen säng. Har en snutte som hon ska ha när hon ligger hos oss så förhoppningsvis kommer hon älska den och även ligga i egen säng med den.. Svårt de där.!! Men de går nog snart... KRAM

2010-01-25 @ 17:41:24
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nej gud nej, jag vill inte ens spela, verkar så omständigt=) Jag gilalr tv-spel...men nu snackar vi 8-bitars, wii o typ gamla sega... inte maassa nytt med för bra grafik=D

Nja nåt bilspel o transformers 2 tror jag...=)

2010-01-25 @ 17:48:46

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0