.: Superhjälte :.

Måste bara berätta om dagen på familjedagshemmet. Vi kom dit nästan precis 12, alla banen hade just precis ätit så vissa sov redan och de andra lekte i det stora lekrummet. Deras lokal är inte heller så långt bort från där vi bor, så det kanske bara tar 15 min att gå dit.
En av dagmammorna kom o mötte oss redan utanför och väl därinne så möttes vi av massa glada barn som ville känna och hålla i Alde.
Massa frågor kom på en gång..hur gammal är hon? Vad heter hon? Är du hennes mamma? Hur gammal är du? Min mamma är äldre än du! Vad mycket hår hon har, har du långt hår? Vlken fin mössa, har du köpt den? Kan jag få bära hennes napp? Kan jag få hålla....haha...ja ni fattar! Man kan inte tro att Alde kommer oxå bli en tjej som ställer miljontals frågor. Men det kommer hon, tids nog!

Vi gick in i den största salen, där de äter, målar o såntdär. Där träffade vi alla andra dagmammorna. Just nu är de fem stycken men efter sommaren blir de fyra. Jag fick lite kaffe och kaka, och Alde blev överröst med leksaker. Hon satt på golvet o lekte och alla dagmammorna berömde henne så mycket och de tyckte hon såg ut som en docka. De satt och berättade lite hur det fungerar och vi berättade lite om våran lilla familj. Det klaffade verkligen!
De var så söta allihopa, så detta kommer bli toppen! Nära o bra, rara och snälla, barnen var jätte gulliga. Ja det kan inte bli bättre detta.

När Alde lekt lite på golvet så satte jag upp henne i en barnstol så hon kunde sitta lite vid oss. Sen kom det massa tjejer in, de pussade henne, kramade och pratade med henne. Sen kom det en liten flicka fram som hette Hilma och sa...
Hilma - Alde är en superhjälte...
Jag - Jasså? Ja, hon kanske blir det sen när hon blir stor...
Hilma - Nej, hon är det nu, det vet jag!
O sen pussade hon henne och sprang iväg för att rita klart sin teckning.
Så SÖT!

Så jag VET att Alde kommer både bli omhändertagen av både dagmammorna och alla de större barnen. Jätte fina, jag blev jätte rörd därborta. Sen kikade vi runt lite där, de hade ett dockrum, ett kuddrum, ett stort lekrum/allrum, toaletter, ett sovrum och ett matrum/allrum. Så sen var vi välkomna att besöka dom hemma med, samt även komma ut o leka sen i vår när de är mycket ute. De åker mycket pulka nu här i området där vi bor, men Alde är lite för liten för det ännu =) Så detta ser vi fram emot! Om någon fredag när Jens är ldig med så ska vi gå bort o kolla så han oxå får se och träffa dom.
Nu ska jag äta! Alde sover som en stock efter denna dag!
Skriver mer sen!

Later on...

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

hej!



hur är det med er?

vad skönt att allt gick så bra när ni träffade dagmammorna! och vad bra att det är så nära, blir ju så praktiskt då :)

ser också att Alde gör många framsteg, vad roligt!

läste också att ni varit till Värmland och hälsat på. vi bor i Värmland, i Sunne :) vart bor ni nånstans?

kramkram

2010-01-26 @ 17:37:28
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Carro, Casper´s mamma

Idag åkte K till sin mamma och kommer hem igen den 7.. så vi får se hur han är då han komme igen..

Ja, han e duktigt, fast han kryper bakåt haha... men det kommer nog snart bara han kommer på hur... det var lika dant när han skulle testa gåstolen första gången då gick han abra båkåt sen kom han på att man kan ju ta sig framåt med... men han hsar sig framåt på rumpan.. =)



Jo det är okej...Förutom att förkhållandet e lite på kant och lilleman är sjuk så mår man bra =)

Hur mår ni?

2010-01-26 @ 19:03:12
URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0