.: Städ & Lek :.

Idag vaknade vi kl 10, även Alde faktiskt. Så det tar sig att hon lägger sig tidigare och vaknar lite tidigare nu, men lite tidigare kommer det allt att bli såsmåningom. Men vi är ju kvällsmänniskor så det gör ju inget.
Först på morgonen så satte jag Alde i hennes säng så jag kunde klä mig och så, hon gillar att sitta där med hennes nallar...


Sen så gick vi ut till köket, så diskade jag lite och torkade av i köket så var det rummet avklarat. Alde brukar inte vilja äta på direkten ändå så det gick smidigt. Alde utforskar allt mer...





Hjälpa till o städa kanske?

Dagens lunch: Kyckling och couscous i tomatsalsa

Alde sitter och väntar på maten


Pysslar lite efter maten


Alde sov mellan 12-14.20 och då hann jag faktiskt städa hela lägenheten. Jag dammade, dammsög, diskade, plockade och tog hand om all tvätt. Så lite nöjd är jag allt! :) Sen kom min älskling hem och vi åt lite kvällsmat och kollade på nya Wallander.

När Alde vaknade så bytte Jens på henne o bytte om till pyjamas. De passade på att leka lite...
Vaaaar är Alde?

Tiiiiiittuuuut

Nu ska jag prata med Hanna och sen blir det sängen!
I morgon är det helg!!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Vad söt hon är Alde, super fina kort som vanligt! :)



Jag vet int ehur länge jag ska vara mammaledig, vet inte hur många dagar jag har kvar exakt... :/ Men vill så gärna jobba några veckor i sommar.. Men min sambo kan inte ta ledigt när som helst (jobbar inom familjeföretag och få anställda)... vet inte hur jag ska göra riktigt... Vill ju inte be mamma sitta barnvakt! :/

2010-01-21 @ 22:59:37
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Margona

Ja det gick bra, Gick rätt fort:) 6 timmar, Men ont gjorde de, Huva men man glömmer som tur är;) De va en upplevelse som man aldrig glömmer, Har nog aldrig varit så lycklig som dagen Freja kom:)

Hur gick din? Vad tyckte du?



Okej vad skönt att amma hade oxå velat göra de, Men gjorde aldrig de, Freja va ganska liten när hon föddes, O svag:/ Så hon fick ersättning på en gång! Så vi va på sjukhus ett tag.



Ja maten är de si o så med;P Freja gillar mest flaskan;P Men vi försöker, Och de går bättre o bättre man får ta de i den takt hon vill:)



Ja gör de, Ska göra detsamma! Gillar din blogg. Vilka otroligt söta bilder du har lagt ut, Sötjänta:)

2010-01-21 @ 23:02:13
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva♥

helt ok. dom filmade min gata. den gatan hennes exkille bodde på =)

2010-01-21 @ 23:10:57
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Carro, Casper´s mamma

K, går på dagis men vi funderar på att byta sen då C ska börja eftersom där k går så verkar det bara vara en massa problem och våra önskemål följs tyvärr inte.

Ja k har ju sin 3-årstrots (men det tycker inte jag ska påverka att han slåss och är dum mot c) Fast vad vet jag=)Jag har försökt att låta dem "leka" själv även om jag står vid dörröppningen med ingen av dem ser mig men det går inte. Från början så kunde jag bara vända ryggen till så va han framme och nöp han osv... nu som sagt har han börjat även om jag är i samma rum men han kollar ju så klart om jag sitter och kollar på dem!

(Måste även berätta att k är inte mitt biologiska barn så det gör det hela inte lättare heller!)Utan det är bara Casper som är mitt barn om man säger så...



Ja, det där med tänderna är jobbigt, själv så har jag inte märkt av det ännu,förutom dreggel då... så får se när c´s tänder vill dyka upp... jag kan bara önska snart eftersom han dregglar som en rinnande kran =) men det har han gjort sen han bara var nån månad...



Vart bor ni?

2010-01-22 @ 08:49:10
URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
Postat av: Carro, Casper´s mamma

Vi bor o oxelösund... Inte den bästa platsen att bo på hahaha...



Skönt att få komma ut och jobba lite..

Ja jag ska iaf vara hemma till juni sen e alla mina mamma dagar slut ska föröka skola in honom på dagis eftersommaren, men vi funderar på att slytta här ifrån så jag vet ännu inte vart vi hamnar... Sen funderar ajg på om jag ska börja plugga igen eller om jag ska börja jobba... men skulle vilja vidar utb mig till sjuksköterska man får mer jobb än undersköterska...=)

2010-01-22 @ 10:53:46
URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja jag tror strl 80 kommer passa perfekt i sommar. vad har Alde för storlek på kläderna nu?

hur går det för Alde med vällingen? läste tidigare att hon vägrade ta flaskan. det gjorde Nova också i början, fick inte heller i henne vatten, så vi gav också i pipmugg de första gångerna men sen lärde hon sig det där och nu går det jätte bra med flaskan :)

ja men det låter ju bra!

jag har inget fast jobb. efter att jag tog studenten 2008 jobbade jag då&då inom vården, på ett ålderdomshem sen flyttade jag hit till sunne. och här fann jag inget jobb innan jag blev med barn. har tänkt vara hemma med nova tills hon blir 1 sen vill jag ut och jobba. om jag hittar något jobb men det får jag hoppas på.

krille ska förmodligen också göra en utbildning till hösten.

läste att du redan fixat med dagmamma plats? vill också helst ha nova hos dagmamma. men vet inte riktigt hur många dagmammor det finns här och så, så får nog bli ett samtal till kommunen inom kort för oss också :)

2010-01-22 @ 10:56:25
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0