.: SlapparSöndag :.

Idag vaknade Alde vid 8 igen, mycket tidigare än vanligt. Men nu så somnar hon ju tidigare med och sen är sömnen lite oroligt nu som sagt. Idag fick jag lite sovmorgon, så Alde och Jens gick upp och började dagen.
Jag vaknade 9.30, när jag nu fick sova så kunde jag inte...men men. Jens stod o diskade efter gårdagen och jag gav Aldis lite gröt. Här är hon innan..




Hon älskar den där rosa skallran...

Sen somnade Alde vid 10.30 ca, hon var jätte trött och sov till 13. Så 2,5 timme var inte dåligt :)
Vi gick upp och grejjade lite och sen var det dags för lunch. Spegetti och köttfärssås blev det idag.
Här är en nöjd tjej efter maten :)

Sen blev det bus och lek!


Så här liten var Alde när hon hade mössan sist. Under första natten på BB, här har hon legat på pappas bröst i nästan 14 timmar. Jag låg bara o tittade på dom och jag sov inte alls många minuter.

33 hade hon i huvudomfång...det är en viss skillnad nu. O tur är väl det;)

O här är damen nu med mössan...

Lära gå och stå!


Undersöker lite..



Finaste!

Vilken skillnad på kvalité det är när man lägger upp dom på Tuben..mycket sämre än vad det i verkligheten!

Sen somnade Alde vis 15.30, Då fikade vi lite och kollade på tv.
klockan 17.35 vaknade gumman. Så nu ska det strax bli välling och vi ska göra mat om en stund.

Later on....kanske...;)

Kommentarer
Postat av: Malin & Tuva♥

De va så jag menade men de känns som man bantar när man äter nyttigt.. för det är så tråkigt.. jag är ju ett matvrak om jag får välja men vill inte vara överviktig. Jag har gått ner alla 30 kg utom 1½ sen tuva blev till som jag gick upp..



Men de ska bli gott med godis. =)

2010-01-31 @ 18:27:16
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja helgen har varit helt underbar! och som vanligt går den alldelles för fort fram.

tack så mycket :)



vad duktig hon är. har försökt flera gånger med nova men ännu vill hon inte ha med bitar.

gav henne dock nån bit nu senast hon fick mat och det gick ner.

så man får ge det tid helt enkelt. det där kommer nog så småningom :)



ja, bebisar kan ju vara förkylda väldigt ofta. ja koksaltlösning är jätte bra!

det ser vi till att alltid ha hemma till nova och det funkar jätte bra när hon är täppt i näsan.

och nu ger vi faktiskt en hel sån där "pipett" det gjorde vi inte när hon var mindre för då räckte det med litegranna bara.



härligt att höra att helgen har varit bra! låter jätte mysigt.

ja gud ja vad tiden går. kan inte förstå att de blir 8 månader på onsdag. stora tjejerna nu ju :)

och vilken skillnad det är sen de var nyfödda! har dom varit så små verkligen (:

å, vad roligt. när var ni senast till bvc?

jag har ännu inte fått tag på bvc så jag får försöka på nytt imorgon bitti.



kram

2010-01-31 @ 18:55:54
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0