.: Skitsnack! :.

Ska försöka blogga en stund nu mellan städ och Aldes sovstund nu innan lunch :)
Idag vaknade Alde kl 4!? Hon verkade vara pigg och glad, men samtidigt så var hon supertrött. Så jag säger det igen..snälla små tänder! Men hon somnade om rätt snabbt men jag tog över henne till våran säng och så fick hon lite mirakel-mjölk;) O det resulterade i att hon inte vaknade vid 6-7 som hon brukar...neeeeeeeeeej då. Hon snusade och sov så gott så. Jag vaknade ju som vanligt för att pussa Jens hej då och sen tar jag min dagliga titt på Vakna med The Voice. O etersom jag bara gav Alde en sida av bröstet så kan ni ju gissa hur det andra var!..Mmmm...gigantiskt...så jag hoppades på att hon skulle slå upp sina vackra ögon. O det gjorde hon tillslut och vi blev båda nöjda och glada =) Men denna gång så ville inte Alde somna om som hon brukar, så då gick vi upp =)
Vi lekte lite i soffan...

Hon pillade på lappen som sitter på tröjan och försökte ta bort den och sen försökte hon även fånga djuren som finns på hennes byxor.




Vilken pussmun!!

Tokfia, hon skrattade så mycket så hon ramlade baklänges:)


Sen åt Alde lite gröt till frukost vid 10 tiden, och hon åt upp allt idag med.
Sen så när hon var klar så brukar jag diska undertiden hon smälter maten och leker med sin slev. Då hör jag att hon sitter och klämmer och tar i för kung och fosterland...Men jag tänkte att hon får göra klart så byter jag strax. Hon satt där tyst o lekte så det var nog inte så mycket som kom tänkte jag...
Jag storstädar varje torsdag så då tog jag köket först eftersom jag höll på där. Dammar, torkar och diskar lite. Sen var det dags för blöjbyte...jäklar säger jag bara! Det kändes på en meters avstånd och Alde sken upp som en sol och säger buuupp som vanligt när hon vill upp. Tro det jag! Hon hade bajs ända upp på ryggen och jag kan verkligen inte begripa hur det gick till! det är ju inte som när hon bara ammades lixom och aldrig åt fast föda. Men DET gör hon ju nu och det är ju rejäla bitar som hon får i sig med. Men men....damen lyckades, och det med råge!
Så resultatet slutade i en dusch och en ny body...
Taaaaaaddddaaaaaaa...


Sen la jag henne och hon somnade direkt. Så då hade hon ju varit vaken från 8-11 ca.
Nu ska jag städa klart, och sen ska jag äta lite lunch innan Alde vaknar. 2 timmar lär hon sova nu minst iaf.
Tvättmedlet är slut..jag som skulle starta en tvätt...morr..
Vad ska ni göra idag?

Later on...

Kommentarer
Postat av: Malin & Tuva♥

frukost: Macka el gröt + mjölk. lunch: varmt mål, mellan mål: macka el efterrättspure, middag: varmt mål, kvällsmat gröt el välling beroende på hur trött hon är.. och på natten välling. så ser hennes matschema ut. =) hihi



Kramis

2010-01-28 @ 16:08:26
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Jag tycker blogg.se krånglar fortfarande och har gjort hela dagen..



Jag har inte häller nån hör föräldrarpening, men när barnen är små, kännd de inte så viktigt att kunna "unna" sej saker :)

Men nu är jag dock arbetslös, mina dagar tog slut i årsskifftet :) Jobbiga tankar, af, dagis och en massa annat. Hua ;)

Vad ska du plugga då? :) Jag är i valet och kvalet, om jag ska plugga eller inte..

2010-01-28 @ 22:11:45
URL: http://missh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0