.: Shoppat & Rödmosiga kinder :.

Så här såg våran dag ut ungefär, jag har redan skrivit om själva besöket, men jag vaknade ca 9.30 och Alde vaknade 11...sömntuta!
Här är en nyvaken Alde




Sen åkte vi. Jag skrev tidigare om hur dagen var hos dagmammorna =) LYCKAT var det.
Efter så åkte vi till Hjärtbergs och handlade lite. Behövdes lite blöjor och mat till Alde. Sen gick vi även förbi Kappahl och hittade detta, halva priset på reapriset! Köpte även här nästan allt i 80 så hon kan ha det till sommaren :)

En tunika med babushkor på :)

Ett par leggins med en röd lite längre tröja

En klänning (en sån hade hon även i 56 när hon var mini), en body som hon har även i 68 (gillade färgerna så) och sen ett par manchester jeans men de köpte jag i 74 för de var jätte stora och bra nu till våren.

O sen en Tunika med leggins

Allt detta för 203 kr!!!
Så jag var nöjd när vi gick därifrån :)


När vi kom hem så åt Alde lite mat och sen så somnade hon direkt. Hon var helt slut efter dagen.
Här sitter hon precis innan hon somnade..



Alde sov i 2 timmar ungefär, sen så vaknade solstrålen. Här sitter hon och "hjälper" mig medans jag diskar lite.




Sen kom pappa hem! Massa bus och pussar :)

Alde har haft rödmosiga kinder hela dagen idag och igår. Hon dregglar ännu mer, kliar i munnen, vaknar upp och gråter helt hysterisk, maten går inte lika lätt ner, och är lite snorig och småvarm...tänder gissar jag på!
Pappa byter till Pyjamas


Alde sitter i vardagsrummet. Nu kommer hon minsann fram dit hon vill. Antingen ålar hon sig som hon gjort nu ett tag eller så sitter hon och rumphasar. BUSUNGE!

Alde somnade faktiskt 20.30 idag. Duktig tjej!
O nu ska jag o Jens pussas lite o sen ska jag ta mig en macka, är så hungrig. O sen ska vi spela lite innan vi ska sussa. Det är en dag i morgon med!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Carro, Casper´s mamma

Ja jag hoppas det är tänderna så han slipper ha så ont...

Jag la till dig nu men om jag inte är inne så har jag förmodligen lagt mig, men jag är inne nästan jämt sen =)

2010-01-26 @ 22:23:13
URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken sötis ! :)

2010-01-26 @ 22:25:45
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Vilka härliga fynd :D Så mycket fint för liten peng, härligt!!



Men så duktig hon är som hasar sig runt på rumpen, hon skippar nog krypningen! :) Hihi.. Så gjorde min brorsson med... han hoppade liksom fram på rumpan! :D

2010-01-26 @ 23:32:19
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Jag älskar hans hår! :) Men luggen var vi ju tvungen att ta ;)



Nej, jag är fortfarande hemma! Känns som att jag vill ta vara på tiden nu, de går ju som sagt för fort!

Vi har dock inte haft de speciellt lugnt ;) Första året sov Elton dåligt. Första halvåret, åt Elton varje eller varannan timme på natten..

Och nu, nu är de trots, tjurigheter och fula bus ;) Men, de är så himla roligt nu. Man ser hur han utvecklas, hur han förstår saker och hur mycket mer "människa" han är! :)



De är så skönt när dom börja gå (Elton skippade krypandet eller han börja gå först) :) Dom blir så mycket mer nöjd och självständiga! Dock försvinner ju "bäbisen" ;)



Ha en underbar dag! :)

2010-01-27 @ 08:52:51
URL: http://missh.blogg.se/
Postat av: Margona

Gud så mycke fint du hade hittat, Älskar när man hittar mycket för lite;)



hehe ja men precis, Då gör du ju ingen ny utan dubygger ju bara lite;)



Ja jag hoppas oxå på jobbet men man får se, Vet inte heller om jag skulle klara vara bort så mycket från Freja ;P



Ja dom där tänderna ja, Men dom två senaste dagarna har de faktikt gått bra, freja har somnat innan åtta och vaknat vid åtta typ, Hoppas de håller sig!:)



Allt bra med er då? Vilka otroligt fina kort du lägger ut;)



Kram

2010-01-27 @ 12:21:30
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0