.: Resten av dagen :.

Alde sov ett bra tag, säkert 2,5 timme. O jag hann att äta lunch, det blev lax i sötsursås och lite grönsaker och tzatziki till :) MUMS!

När Alde vaknade och jag hade ätit så la vi oss på golvet i Aldes rum och lekte lite. Hon pratar och äter på nappen här...





Sen åt Alde lite lunch hon med, lite spagetti och köttfärssås. En rolig grej är att jag INTE har sett att det finns det fast till 6 månaders, för denna som jag köpte var till 8 månader o när jag öppnade burken så tänkte jag: OJ vilka stora bitar! Hur ska detta gå? Hur tror ni att det gick? Ja just det! Hur bra som helst, hon gluffsa i sig och man märker verkigen att det var en favorit o vi får inte heller glömma lasagnen. Men de flesta barn gillar väl detta?
Men men, nu vet jag ju att hon kan äta med de jätte stora bitarna i, men hur kunde jag bara missa spagetti och köttfärssåsen från 6 månader? BLINDSTYRE!
Alde blev iaf mätt och belåten, o när vi precis var klara så kom rörmockaren och fixade vårat stopp vi hade i köket. Nu kan jag diska normalt iaf, vi har ju ännu inte hittat någon bra diskmaskin. Men snart så! Så jobbigt är det inte att diska undertiden =)
Alde sitter i gåstolen lite grann..



Sen sov Alde en stund mellan 15.30-17.30. Vi busade en stun och lite över 18 så fick gumman lite välling, hon är jätte duktig nu! Jens lämnade in våran bil idag, för fläkten var lite glapp och då fick han låna hem en annan bil. En Ford Mondeo -04...så nu funderar vi på att köpa den. Vi får se....har någon erfarenhet av den bilen?
Vi had eju tänkt att byta upp oss till en nyare Volvo annars, för vi trivs med den bilen, men denna var jätte fin faktiskt! Jens kom i vilket fall hem, och då klädde vi oss och gick ner för att provåka en sväng.
När vi kom upp igen så åt vi lite mat, lekte med gumman och sen gav jag henne mat nu för natten. Så idag kom hon isäng 21.30 ca. Godkänt!
Idag har jag bara ammat Alde 3 ggr....det tycker jag är bra! Jag måste ju vänja mig med somsagt, men hon verkar inte vilja ha mer iaf och det är ju skönt. Men hon har ju aldrig ätit mycket och tätt som tur är så det underlättar ju.

Nu ska vi disskutera bilen lite och sen ska vi spela lite Star Wars :)
I morgon vette tusan vad som händer...har ju ingen bil då heller..o vagnen finns i bilen...känner mig instängd:P Haha

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja men så konstigt, trots att det bara är ca 2 kg kvar till min målvikt är jag allt annat n nöjd o känner mig tokstor... men tror det är för att jag har fler kg runt midjan nu efter barnafödandet...eller det liksom degigt...ja du vet...det suger;)

2010-01-27 @ 22:47:14
Postat av: Margona

Okej ja jag har oxå tänkt på de yrket men jag tror inte att jag skulle klara de, fast o andra sidan vet man ju inte de fören man har prövat;P



Ja de kommer bli skit jobbigt att lämna henne:( Men ska försöka koppla bort o njuta lite;)



ja visst va hon söt:)



Gud vad gott de såg ut på bilden med mat på ;P

och vad söt hon är, Mysbilder!:)



Näe nus ka vi kolla på film, o sen sova!:)

Kramar

2010-01-27 @ 23:25:04
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Jennie

Neh men så äre nog...skulle me vilja täna, älskar att gymma ! ! Men tiden är knapp o pengarna räcker inte riktigt till... men får se, så fort dfet blr barbacke kan man ju gå - gå - gå o å gå=D

2010-01-28 @ 14:10:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0