.: Mys hela dagen :.

Hm..vart var jag nu då...
Just det! Morgonen! Tog några bilder på Alde innan hon fick lite frukost.
Tog 3 bilder med den kamera jag använde mig av innan vi köpte systemkameran. Egentligen sa jag att jag enbart skulle fota speciella tillfällen med systemkameran o sen ta "vanliga" bilder med den gamla. HAHA..o det var ju troligt! Inte för att det gjorde något, för oj så mycket bättre bilder det blir. Med den gamla är den jag filmar med nu bara =) Men den är ju inte alls dålig! Den köpte jag i USA 2006, det är en Canon PowerShot A620..

De här bilderna var det:



Så visst är den bra! Duger om man nu skulle glömma systemkameran:P
Alde hinner även med att leka med sin slev innan frukosten...ja, det vet ju alla nu att det BARA är hennes slev...


Tog lite bilder från vårat vardagsrum. Det är så fint ute idag..och kallt...brr! Ni ser Vänern precis vid oss, det är så vackert. Jag tog även kort på bilen vi har tänkt att köpa, vi lånar den nu över helgen då våran volvo är på lagning som jag tidigare skrivit om. Vi får se hur vi ska göra, men det känns bra än sålänge iaf :) Det är den ljusa Forden.


Sen blev det gröt och en liten smörgås! Hon har ju tidigare smakat små bitar o så, men nu ska hon få en egen =) Och det fick jätte bra, hon tuggar jätte fint.

Efter frukosten så busade vi lite på Aldes rum, innan vi skulle gå o väcka pappa. Han fick sova till 10.30 idag :)
Det var han värd!



Sen väckte vi pappa, jag gick och duschade och gjorde mig iordning medans Jens gjorde frukost till oss. Sen åkte jag iväg till stan. Jag tyckte bilen gick kanon, så den kan jag lätt trivas med;) Jag åkte först till H&M och köpte lite smink, jag brukar inte kosta på smink annars, men jag köpte en bra underlagskräm faktiskt. O lite annan smått och gott. Bilder kommer längre ner :) Sen gick jag till Lindex, det är ju massvis med rea men jag hittade inget som vanligt, men lite till Alde fanns det allt. Sen åkte jag iväg till Öb en sväng och kikade lite. N'r jag kom hem så hade Alde både hunnit med bus, lek, och lunch o nu sov hon så gott. Goa unge!
Det här handlades det på H&M:
En kräm

Puder och en borste

En ny sminkväska

Lindex:
Ett par fräcka trosor till mig =)

Moccasiner till Aldisen

och lite strumpor..

När jag kom hem som sagt så sov Alde, och då passade Jens på att ta en promenad medans solen sken. Sen gick han och handlade inför kvällen. O undertiden så rensade jag och sorterade Aldes kläder i olika påsar som vi ska lägga ner i källaren, vi ska inte göra oss av med något eftersom det kommer komma en bebis nr2;) Det blev en säck med 44-50 kläder (Alde hade det rätt länge eftersom hon va en mini) och en säck med 50-56, 60-62 och en liten påse med strumpor, mössor mm.

Det var lite roligt...här är en pyjamas som Alde har nu i 68, och då börjar den nästan bli lite liten för vi använder mer o mer 74, men den andra mini är i storlek 44 som då var för stor för henne när hon föddes...vilken SKILLNAD?!

Sen så plockade jag fram mössan som Alde fick på sig när hon föddes. Alla de nyfödda barnen får en egen mössa som någon stickar till Karlskoga BB. O den mössan var med lite förstor, men nu fick kanin låna den lite.

Alde vaknade 17..så hon sov 3 timmar..men hon sov "bara" en timme vid 11, ananrs brukar hon sova två så hon tog nog igen lite. Men glad som en sol som alltid!
O jag satte på mig lite av det nya sminket. Jag hade inte en enda finne när jag var gravid...men NU! Nu dyker de upp, så den här krämen är jag glad för ska ni veta! Jäkla hormoner!

Sen gav Jens Alde lite välling runt 18, och jag lagade tacos sålänge =)
Det var sååå underbart gott!
Alde lekte lite på golvet innan hon skulle sova. Även om hon är lite trött nu så håller vi henne vaken så hon inte bara sover en timme och sen vaknar som hon gjort förut vissa gånger. Lite kämpigt blir det på slutet men det brukar gå bra.




Sen somnade Alde 20.30, så det var en bra tid.
Nu har vi dukat upp med lite chips och dip, lite o dricka till och så ska vi ha bara det mysigt!
En härlig dag som alltid.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Malin & Tuva♥

Ja verkligen skillnad på pyjamasarna =) hihi.. Men de e tur dom inte e så små alltid då hade det blivit tråkigt.. hihi..

Följer du min systers blogg??



www.Flipo.blogg.se



Kramis

2010-01-30 @ 22:25:00
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Jorå, jag har fått kommentaren! :) Men jag brukar inte godkänna dom förrän jag har svarat dom, annars glömmer jag bort de :D



Men jag svarar i morron, ska hoppa i säng nu, tänkte bara säga att jag "fått" den ;)



God natt! :)

2010-01-31 @ 00:04:42
URL: http://missh.blogg.se/
Postat av: Jessica-mamma till Leia

Vilka fina saker du handlar, bra kräm oxå.. Kanske får pröva den. :-)



Ja, oj vad dom växer, hehe. Roligt med pyjamaserna.. :-)



KRAM

2010-01-31 @ 14:08:25
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

vad duktig hon är som kan tugga smörgås! novis tycker inte om att göra det, hon bara spottar ut. men smörgåsrån och majskrokar det går bra att tugga men de smälter ju direkt också :)



hoppas ni haft en bra helg?



2010-01-31 @ 16:13:14
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0