.: Kinamat, På Spåret & KrypTräning :.

Idag vaknade Alde mycket senare än vad hon brukar. Hon vaknade 8.30 för första gången efter natten, så då gick vi faktiskt upp. Vi vill ju få henne i säng något tidigare iaf, 22 vore en bra tid nu att försöka hålla sig till.
Så vi gick upp, gav henne lite mat, klädde oss och lekte lite. Alde ligger mycket på golvet nu så hon får träna och hon verligen älskar nu att utforska varje hörn.




Alde höll sig vaken till 11..sen var hon så trött så hon somnade en sväng. O då trodde jag att hon kanske kunde sova i två timmar så kunde hon äta lite lunch sen..ooonej. Hon sov "bara" i en timme, men det är väldigt ovanligt för Alde, hon brukar sova minst 2 timmar när hon vilar under dagen. Glad som en lärka så ville hon komma upp. Jag duschade medans hon låg o sjöng lite i sängen, så det hann jag med iaf. Hanna och Embla skulle komma hem till oss vid 13, så jag gjorde mig iordning.
Här är en superglad tjej...





Mamma...kan själv! (inte resa sig upp själv, men stå...det kan hon)

Långa fingrar?


Sen åt Alde lite mat, åt jätte duktigt som vanligt o sen var hon så trött så hon somnade. Hon somnade 14 och sov en timme bara nu med, men det gjorde inget för kl 15 så kom Hanna och Embla.
Hon hade med sig underbart god kinamat hem till oss. Det smakade himelskt, jag hade iof inte ätit något under hela dagen så jag var rätt hungrig;)
Här är gullungarna...


Sen åkte de hem, och då kom Jens hem. Som vi hade längtat!
Här ger Jens Alde lite välling o myser..hon åt idag nästan 220ml..måste vara rekord.

Vi kollade på `På Spåret´ och lekte lite med Alde.
Innan badet så låg Alde och övade lite på att krypa, o när hon kommer upp i krypställning så blir hon så arg o ledsen när hon inte kommer fram eller vet hur man gör. Stackars söta...






Det går framåt, men hon blir så ilsk som sagt



Men snart går det gumman! Snart ska du se, du börjar bli så stor!
Mamma och Pappa älskar dig mest av allt!

Efter bad och träning så gick vi o la oss, jag ammade och Alde somnade tillslut kl 22:15! Så det blir bättre o vi är vid målet nu iaf. Duktiga tjejen! Nu ska vi spela lite Star Wars och mysa.
Ha en trevlig helg alla läsare, i morgon åker vi en sväng till Värmland så jag bloggar på söndag igen.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Margona

Vi gifte oss samma veva som vi döpte Freja 1 aug 09:) Här hemma på gården våran, hade lite 50 tal på det:) Lägg till mig på facebook, Margona anna norling så finns de bilder;)

Hade skit skoj, Vi gjorde den smarta saken att vi tog 200 per gäst, Dock inte dom som va under 18 istället för presenter till oss, Freja fick ju en massa dop presenter men vi kände att vi inte behövde o istället vill ha bidrag till festen:) Så det är ett tips. Sen va de väldigt skönt att göra de hemma på gårn, Prästen kom och de va enkelt. Vi gillar inte krykan så mycket;P



Ja dom säger de iaf;P Sen stämmer de säkert inte på alla barn;P

Ja men dom ska ju vara de, Som min bvc tant säger, Under ett år får dom väga hur mycket dom vill;P



Ja men man tänker ju så, Ja jag vill oxå ha tätt om de ska bli nå mera, Typ två år i mellan. Men man får se;)



Ja Freja vill inte sova ikväll, Thomas min man gick precis upp med henne nu så får vi se om han får henne att somna, De är säkert väldigt jobbbigt med tänderna, Huva! Jag hoppas att det är snart över. Hatar att se ens barn ha ont!:(



Kramar på dig:)

2010-01-22 @ 23:32:48
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Oj, så söt! :)

2010-01-25 @ 23:02:49
URL: http://missh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0