.: Happy! :.

Jag ÄR så glad!
(Även om det snöar och är mörkt ute)

Det känns som att allt går bra just nu, med allt faktiskt. Men idag ringde jag några samtal och kom fram till följande...

¤ Jag får vara på den avdelning jag var på innan Alde föddes, och är lovad att jobba hela Juli och Augusti. Jens ska ju vara hemma med Aldis då. Så nu är jobbet klart...
¤ Jag ringde kommunen och hörde lite om förskola/dagmamma. O vi vill att Alde ska vara hos dagmamma första året, och det finns 4 dagmammor precis där vi bor. De har 4-6 barn per dagmamma och de träffas två ggr i veckan i en stor lokal. Det verkar toppen, och vi ska dit och träffa dom nästa vecka. Det finns platser så det räcker så vi söker redan nu och har det säkrat det med =) Känns jätte bra! Konstigt att behöva tänka på detta nu, men det är ju så. Så Alde kommer då börja gå till dagmamma i början av september.
¤ Jag ska börja plugga i september

Kan inte bli bättre!
Ville bara skriva av mig lite, men jag skriver mer sen såklart!

Kommentarer
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Vad mysigt med "dagmamma" :) Vill med ha nå sånt till Viggo, men tror det bara finns dagis(förskola) här omkring :( trist... skulle vara mysigare, tryggare och roligare med dagmamma... gruvar mig nå grymt inför inskolning av dagis.. huga!!

2010-01-21 @ 09:59:02
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0