.: Året var 2009 :.

Ja, detta underbara år som var. Full av förväntan, saknad, längtan, kärlek, illamående, krämpor, jobbiga och helt underbara dagar.

Januari 2009
Magen börjar skymta till och växa sakta men säkert. I vecka 19-20 började det synas.

Vi var på ultraljud den 19:e januari. I vecka 17+3


Februari

Vi blev volvoägare (kombi fick det bli)
Vi hade en underbart mysig dag uppe på Kinnekulle


Mars
Magen den växer, och i början av mars så kom en av mina mag-bilder med i Familjelivs tidning.
Det var skoj!
Vi gjorde många utflykter men tog det väldigt lugnt.
Här var jag i v27


April

Jag fyllde 24 år på påskafton, vi var i Norrköping då. Jätte trevligt var det, det började dock bli lite tungt och mycket påskmat blev det då inte.
Det börjar bli varmt ute!!!

Vecka 33


Maj
Det blir ännu varamare ute och jag blir tidigt redo med förlossningen, Alde fixerade sig tidigt och jag började smyg-öppna mig. Men bara jag tog det lugnt så skulle det nog gå bra. Vi tog bland dom sista mag-bilderna i slutet av maj. Alde var ju beräknad till den 25:e juni..men eftersom jag hade på känn att hon snart ville ut så började vi förbereda oss!
Här var vi o kolla på Majbrasan, kallt var det och tungt att gå (genom en skog i små tofflor)

Äter den första mjukglassen..MUMS

Magen i vecka 36 (bara några dagar innan Alde föddes)




Juni
Våran älskade Alde föds den 3:e juni 2009(v36+5)
3040g och 48cm lång och 33 cm i huvudomfång kl 23:12
Från första värk tills hon var ute så tog det bara drygt 2 timmar.. Hon ville snabbt och och var redan då en bestämd dam med skinn på näsan :)
Så liten och så älskad från första stund.


Juli
Jens fyller 29 år och vi äker till Öland och sen till Degerfors på semestern. Aldes första semestertripp :)
På Öland, bara 1,5 månad gammal så sover Alde över nattmålet och har inte vaknat en natt sen dess *stolt*
Go o glá redan då=)



Augusti
Jens och jag firar 2 år <3
Alde bara växer och växer...


September
Vi firar 1 års förlovning <3
Vi börjar på babymassage med föräldragruppen.

Vå åkte upp till stugan i Värmland

O det blev premiär i nya matstolen


Oktober
Alde döps i Varnhems klosterkyrka den 25/10
- Alde Liselotte Helén Sjöstrand -












November
Jag tar den bästa bilden på Aldes första gung-premiär

I slutet av november så flyttade vi :)


December
Aldes första luciafirande med bästisen Embla.
Aldes första jul, o den spenderade vi här hemma i Lidköping.

Hela året var underbart!

2010

Vi ska på bröllop
Jag fyller 25år
Vi ska ev åka på våran första utlandssemester som familj
Alde fyller 1år
Min lillasyster Jennifer och henns pojkvän Morgan tar studenten
Jens pappa fyller 60 år
Jens fyller 30 år
Jens ska vara pappaledig under en längre period
Jag ska jobba under sommaren
Vi firar 3 år och 2 års förlovning
Jag börjar läsa till hösten!

Ja...detta år kommer bli underbart..
O det är ju lika bra att vänja sig vid att alla år kommer bli det med, flr jag har ju världens finaste familj och vänner. Så det kan ju inte bli bättre, eller hur?!



* Små söta mirakel som kom 2009 *

Wilda
Tuva
Leia
Julia
Alicia
Greta
Tuva
Embla
Viggo
Arwen
Lisa
Aleksander

Osåklart många många fler! Och 2010, då kommer det komma fler mirakel!
Grattis Petra!!!
O sen vill jag såklart gratta ett par till, men det får vänta;)

Kommentarer
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

OJ, Vad fint du gjort hela året.. !! Älskar den bilden på händerna. !!



Jag gör mina bilder o headers i scrapblog.com heter de. Men har även ps hemma, har bara inte orkat lära mig det. Tror och vet att man kan göra sååååå mkt mer i ps.. Klippa o klistra mm, men det är på engelska oxå så det gör inte saken bättre:-( Önskar jag kunde lära mig ,men har ingen ork eller tid till det tyvär... De ska säkert gå i scrapblog.com oxå;) har gått förr.. De fula är bara att bilderna blir en aning suddiga. !!



KRAM

2010-01-14 @ 15:54:05
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0