.: 10:e - 12:e :.

För att komma ikapp så sätter jag bara in bilder och skriver lite kortfattat.
Jag glömde ju även att skriva häromdagen att när vi var och handlade så köpte vi en ny bilbarnstol till Alde. Jätte fin var den, ska ta en bild någon dag. En Britax Hi-Way blev det, en utgående färg så det var rea på den. Men färgen var så snygg, grå och rosa, 0-25 kg och hon kan väl ha den till ca 6 år. Det var ett kap!

Söndagen den 10:e Januari
¤ Mysdag hemma
¤ Gos med Alde
¤ Äta rester från trerättersmiddagen :)

Alde äter mellis


Den här fina larven fick Alde från Embla i julklapp. Man kan spela på dess fötter och den blinkar och är go att bita på :)

Här är Alde på kvällen, busig som attan och busar med hennes får.





Måndag den 11:e Januari
¤ Jens började jobba efter julledigheten :(
¤ Jag och Alde var hemma hela dagen
¤ Städning och massa gos

Här har Jens kommit hem och leker lite med Aldis.









Medans mamma diskar så sitter Alde på pappas mage....



Sen blev det bad-tajm! Dom gröna och blå-sugpropparna var toppen, hon gillade att dra upp dom och sätta fast dom igen, och sen kan hon inte halka när hon sitter. Vi köpte dom på Jysk.





Tisdagen den 12:e Januari
¤ Gos & mys hemma
¤ Vi åkte till banken och satte in lite pengar
¤ Vi åkte till Ö&B & Hemcompaniet. Jag hittade en jätte fin bruk som Alde kan ha sin gröt/välling i, bild kommer en annan dag för den måste jag bara visa!
Sen åkte vi till stan, först hämtade jag ut våran andra speldosa som kommit :) Sen köpte jag även ett nytt Ps3-spel till oss, StarWars-Lego...Otroligt kul! Så nu vet ni vad vi kommer att göra under en tid...*skrattar*

Här har vi proffsmodellen....








Äta rån är gott!




Det kommer mera.....(Börjar ta sig!)

Later on...

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

tack så mycket :) är inte så duktig på det men jag försöker så gott jag kan.



okej vad jobbigt för henne. nova har också varit hård i magen en tid. vi testade att ha i lite mindre pulver i vällingen än vad vi haft tidigare och efter det har hon blivit bra i magen igen. vad skönt att du fortfarande kan amma då. jag slutade att amma helt när nova blev 6 månader, innan dess hel ammade jag.

nu äter hon gröt på morgonen vid 11, ibland välling runt 6-7 om hon vaknar då. 2 hela burkmat på dagen och så vanligtvis välling 2 gånger på kvällen men ibland kan det bli 3 gånger. så hon är en hungrig liten tjej :) har också nyss börjat gett henne mellanmål på dagen om hon äter burkmat bara 1 gång på dagen.

nova har ju gått ner 1/2 kg på 1 månad så vi har varit lite oroliga över att vi ger henne för lite mat men bvc sa att det kan bli så när man slutar att amma och att jag hade sån grädde i mjölken plus att hon rör ju sig så mycket nu. vi ska på bvc-kontroll på fredag så då hoppas jag att hon har gått upp lite i vikt sen sist.

vad väger alde?

hoppas det inte gör någonting att jag är så nyfiken:)



en sån där larv fick nova också i julklapp! hon tycker också den är go att bita på :) och den spelas hela tiden här hemma. :)

oj blev visst väldigt långt, hoppas att du orkar att läsa allt :) hehe

2010-01-17 @ 19:07:04
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0