.: Segast :.

Nu har jag varit seg igen, men vi är förkykda ännu och orken är inte den största.
Men ni förstår nog =)

Men lite kort om dagarna som gått:
Måndag
¤ Ska börja med lite mer LCHF (får se hur det går) Nu ska jag börja gå ner i vikt igen , har ju varit si sådär över all påsk o sen fusk med tanke på min rygg o så. NU JÄKLAR! Skriver lite mer om det i min vikt-blogg senare sen.
¤ Jag och Alde har en mysdag hemma
¤ Hockeykväll
Frukost

Modell kanske?


Min frukost...lite annat mot vad man brukar äta. Men detta är tonfisk, sen så hade jag på salt, peppar, oregano, vitlök och lite majonäs som jag rörde runt. Sen tog jag på ostskivor och sist tomater. Swwwiiiiiscchh in i ugnen tills osten smält. Väldigt gott måste jag säga!

Älskade denna bild!


Alde i köket



Min lunch. 2 st laxar, kryddad med citron och dill, honung och lite sweet chilli sås. Severades med grönsaker och lite fisksås till. MUMS!


Tisdag
¤ Jens är hemma från jobbet
¤ Myspys med massa lek i den mån vi orkar. Alla är förkylda.
¤ Mötte Hanna och René vid läckögrillen, åt en liten lättare lunch och sedan gick vi iväg till lekparken så barnen kunde leka lite. Det tyckte de var jätte roligt!
¤ Kvällen blev lugn, med lite kvällsmat och lite lek innan Alde skulle sova.

Alde äter lite Mellis






På väg till Läckögrillen

Stor tjej som gungar på den stora gungan :)



Sen gungade vi tillsammans


Åka rutchekana var hur roligt som helst tyckte Alde. Hon skrattade så hon kiknade.


Hanna ville åka....haha, ne rå..Embla ville;) Eller?

Så sött!


Onsdag...
Återkommer om idag. Orkar verkligen inte...men ska ta tag i det i morgon och inte låta det gå 2 dagar igen.
Hihi.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jessica- Mamma till Leia

sv: tack så mkt. Vet inte var den är ifrån. Du får fråga Terese som jag har bland mina vänner. ;);) Söta ni är du och din tjej.. KRAM

2010-04-21 @ 23:13:43
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Margona

Ja de kanske den gör min mage med;)

Fast de är länge dit!;P



Okej på så vis, de e så kul o se när dom håller på att börja lära sig, Nja du jag minns inte:/ hahaha tror att det gick fort.



Ja men då är de som med Frejas tänder, Ja dom är ju de:)



Hon kommer få lite leksaker, lite saker till sommaren har vi tänkt, är ju skit svårt ju:/

Hon pratar ju en massa med sitt egna språk, plus dom sakerna hon kan säga då.



ALde då?

Kramar

2010-04-22 @ 09:21:01
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Ja verkligen.

Ja det här med 1 års present är svårt tycker jag.

Vi har pratat om en liten pool iallafall men mer har vi inte kommit på :P

Har du några bra tips att dela med dig av? :)



Vi mår bara bra nu. Nova återhämtade sig ganska snabbt när väl diarrén försvann. Men innan det så åt hon knappt överhuvudtaget och det lilla hon fick i sig fick hon inte behålla.

Så det var väldigt jobbigt i 4-5 dagar men sen så vände det.



Ja man gör ju det. Nova har också bara varit förkyld tidigare ett par gånger. Har lärt mig att man ska ha vätskeersättning från apoteket hemma utifall de små får kräkningar eller diarré.



Kramkram

2010-04-23 @ 07:50:55
URL: http://mammatillnova.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0