.: Ons, Tors, Fre :.

Lite seg, men vi är lite sjuka ännu, Jens va hemma tis och onsdag och jobbade torsdag och nu idag (fredag) så är han ju pappaledig.

Skriver lite kort bara om dagarna...
Onsdag
¤ Hemmadag
¤ Alde åt sin första pannkaka. O nu har vi ju börjat med 1års maten lite då o då. Det finns ju så mycket mer att välja på och Alde älskar den. Men det roligaste är ju nu att hon får äta mer av våran mat :)

Bus med sjuka pappan

Första pannkakan med blåbärspuré till :)

Mums tyckte Aldisen


Färdig!



Tittar upp på pappa...

Sötaste unge!


Torsdag
¤ Öppna Förskolan!
¤ Åkte hem till Hanna, René och Embla efteråt
¤ Myskväll med pappsen
¤ Hockey

Här har vi just kommit in och tagit av oss.
Jag värmed Aldes mat medans hon strosade omkring i köket.


Hanna ger Embla lite mat oxå

Lek och Bus


Dom var så upptagna med att leka med alla saker, så de inte ens kollade in i kameran även om de båda två är linslusar;)

Kuddhörnan är mysigast! O där kan de ramla bäst de vill =)


Fredag (idag) skriver jag om när dagen är så gott som slut.
Jens är ute på en promenad och Alde sover så jag ska passa på att dansa lite zumba och sen ta en låååång dusch.

Later on...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Besked som gjorde mig glad, men som jag behåller för mig själv...folk pratar så mkt.



Ja visst, oh v sitter nog still bra mkt mer nu än för 10 år sedan...men vända vanan genom att ta trappor istället för hiss, gå till affären (om möjligt) o liknande är ju iaf vardagsmotionen, sen är jag sjukt behov av att ta en promenad varje dag... lägger jag mig på latsidan ett par dagar är det skitsvårt att komma i gång igen=(



Ah, men det har ju varit påsk o du har fyllt 25 o så...så kan det vara=) jag har med fuskat en del, eller varje dag i form av diverse ätbart...men det försvinner lika fort igen...tror det är att när jag "gi:iar o typ inte äter socker o så" så går jag enr snabbt, sen blir jag jättesvullen av allt bröd o sånt jag trycker i mig (+ allt fikabröd o godis) men sen direkt när jag börjar dra ner på kolhydrater o godis igen så poff... men idag äter jag godis=D

Får se, tänkte ju vara nere på 68 igen te valborg typ... oh sen dra på med riktiga hårdhandskarna när det börjar bli bättre väder ute.

Har ju fått sebbe på dagis 5 timmar 3 dagar i veckan oxå istället för 3 timmar 5 dagar i veckan, så kommer spendera 2 avde 5 timmarna varje dagisdag med att gå=)

2010-04-23 @ 19:53:18
Postat av: Therese

Åh vad jag saknar er <3 du har så fina kort på er alla och hälsa Jens och Alde <3

2010-04-23 @ 23:36:15
Postat av: Alfva

Vi tänkte också börja med 12 månaders maten (hon äter mest vår mat), men så såg jag att det är ju salt i den, så det får bli att vänta för vår del.

2010-04-25 @ 14:11:50
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Alfva

Åh, det var ju faktiskt glädjande nyheter. Vi har ju haft problem med att få A att ens äta burkmaten eftersom hon tycker det är för lite bitar, helst vill hon bara äta vår mat.

Nu är hon ju visserligen bara 9 månader ännu, så vi avvaktar väl en liten stund till, men jag ska definitivt ta upp det på BVC nästa gång vi ska dit!

2010-04-25 @ 21:39:42
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0