.: Bilder :.

Nu har jag varit seg...
Jag sover på tok för lite för jag har så ont i min rygg. På fredag ska jag till läkaren, nu har jag försökt så mycket själv så vi får se vad de kan göra. Men men, jag ska inte klaga =) Men ibland måste man det, men hoppas det blir bättre, för jag hatar verkligen att vara bitter.

Lite bilder kommer iaf, de får prata mer än vad jag tänker skriva;)
Måndag
Hemmadag med massa mys och lek!


DVD-tokig...


Mina FINA kuddar som jag fick av Jens, jag som hade kikat in dom på Åhléns dagen innan oc sen hade han köpt dom till mig =) Jag blev så glad, de kosta en del, men det var det värt! Det är dom ljusa med ränder på :)



Jag har även bytt ut de tråkiga blommorna i fönstret mot fina underbara Orkidéer.
MEN! Jag har inte haft riktiga sånna förut....hur gör man?!
Någon som är duktig på den blomman, skriv gärna tips!

Tisdag
Träffa mammagruppen, åkte till Mariell och Lisa :) Tittade på hästarna, åt god mat och tog en härlig promenad i det fina vädret. Jätte skoj! Men det var bara jag och Alde, Elin och Julia och Mariell och Lisa då. Men vi hade det trevligt ändå :)
Här sitter Julia och Alde i sina vagnar och kollar på hästarna. De var helt till sig, Alde har en alldeles för stor mössa...ska köpa en ny! Lisa sover i bakgrunden.




Sen åkte vi hem och åkte förbi Hanna och Embla. de ska ju snart åkta ifrån oss.....SNYFT!
De ska åka till Danmark och då måste vi ju hem och busa lite med dom innan :)





Onsdag
Hemmadag med massa skoj och bus. Jag har tränat Zumba och sen tog vi en promenad till stan på eftermiddagen.
Alde har ju varit lite snorig och lite vresig i humöret men det är bättre nu. Andra tanden är ute nu med.
Alde har börjat stå helt själv allt mer nu, hon ställer sig upp medvetet tex mot mina ben och sen släpper och vill stå själv. Så hon kämpar nu! Tänk vad stor hon blivit!
Här är en trött Alde...


Massa matbilder, från både morgonen och lunchen.





Promenad...stora mössan....men nu ska hon få en nu :)
Det blev en likadan fast en bra storlek.


Jag, har på mig den fina zip-tröjan som jag fick av min söta lillasyster Jossan :)

Talk to the hand! Nya mössan är på :)

Mina nya löparskor! Min älskling köpte dom till mig i födelsedagspressent. Jag har ju en höftskada och bör då ha bra skor att gå i, men jag har inte lagt ut så mycket pengar på sånt. Men det tog han tag i nu och köpte ett par Brooks, helt underbart att gå i dom mot vanliga "billiga" skor. Så nu blir det ju lite mer roligt att gå ut och träna :)

Det här handlades på H&M
En sommrig klänning till Alde

Ett par jeans till gummsan

O sen ett par söta shorts

Sen fick hon mössan och till Jens hittade jag 2st snygga t-shirts.
Till mig hittade jag det här:
Ett halsband och armband

O örhängen...

Ett linne

Jeans-leggins

O sen en tröja, det är en sporttröja, men den va lika snygg att ha till vardags.

Dagen har varit kanon. På kvällen åkte Jens och bytte till sommardäck, vi köpte helt nya i år och snart ska vi åka in med den på besiktingen. DYYYRT...men men, det är ju ett måste.

Nu ska jag sova, försöka få lite sömn innan ryggen tar livet av mig.
I morgon ska vi till Öppna med Elin och Julia, det ska bli jätte roligt!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

sv: Ja, jag rökte när jag väntade Alicia, Det är ju inte så bra att göra det men, Jag försökte sluta röka under graviditeten men klarade inte det så bra :) Jag tänker mer och mer på att sluta röka, men tar aldrig det steget och gör det utan bara går runt och funderar på det :)

2010-04-15 @ 09:29:08
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej, hej!!

Här händer det grejer ser jag!! :-) Alde växer så det knakar.

Ha det bäst och massor av soliga kramar från mig och wildis :-D

2010-04-15 @ 12:58:29
Postat av: Maja

Å vad mycket fint ni shoppat ^^

Hittade bra skötselråf om orkideer

http://w1.112.telia.com/~u11206828/care.htm



jag vet också attd e trivs bäst i genomskinliga krukor då rötterna får ljus :)



Puss på dig sötnos.

2010-04-15 @ 14:20:00
URL: http://marianadotcom.blogspot.com
Postat av: Millan å Tuva

orkideér är jättelätta att sköta! Jag antar att det är den vanliga phalaenopsisen du fått (brudorkidé)



De ska stå ljust, men inte för mycket direktsol, alltså är söderfönster inget bra nu med starka vårsolen.

När man vattnar ska man helst doppa ner hela krukan några gånger, men det funkar även att vattna på som vanligt. Det viktiga är att rötterna aldrig får stå i vatten, då ruttnar det snabbt! Jag brukar doppa ca varannan vecka, det räcker.

De trivs bäst i genomskinliga krukor, fast jag har de i vanliga täckande krukor ändå, fast i en lite för stor kruka så det är lite mellanrum mellan plastkrukan och ytterkrukan. Enligt min erfarenhet så funkar det lika bra. Fast jag brukar ha dom i bara plastkrukan efter deras viloperiod (efter blomning och när den ska komma igång att växa igen)

Lite näring ca 1 gång i veckan, helst näring som är till orkideér, men vanlig växtnäring gillar dom med.



När de blommat klart, klipp inte ner stänglarna om de inte är helt genomtorra. För den blommar om fortare om de får ha de gamla stängelna att växa på.



Med de här råden så ska du nog fixa det :P jag läste inte på länken du fått innan men jag skulle tro att det är ca samma råd, men det är det här jag brukar säga till mina kunder!!

Är det nåt jag kan så är det hur man sköter växter, så fråga gärna mig om du vill, så får jag leka expert!

2010-04-17 @ 13:12:28
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva

Vad söta kläder till stumpan. =) och till dej med.. hihi.. hoppas allt är bra. kram

2010-04-17 @ 20:47:40
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0