.: 1-2 April :.

1:a April
(Alla småbilder kan man klicka på för att få större)
Gos med pappa

Lyckats tagit av sig sina byxor i sängen, duktig tjej :)

I bilen påväg till Öland!


Min nya Android-mobil, HTC Legend...ME LOOOOVE!
Hämtade upp den på vägen, så den är helt ny :)

Alde är galen...
Hon har fått en mobil (som hon får leka med, de flesta verkar ju älska sånna saker de inte får leka med så vi spelar lit emed här och hon blir så nöjd när hon tror sig vinna den kampen)



Statiskt hår efter en tupplur :)



Jag sminkade mig lite i bilen medans Jens sprang in på Jysk i Jönköping för att köpa en resesäng till Alde :)

Alde säger BA BA till alla lampor hon ser och är så himla nöjd. Hela resan gick ut på att hitta lampor och peka och säga BA BA. Så duktig så :)

Resan gick bra, O Alde var så duktig! Men när vi väl var framme och Alde skulle sova så blev det lite värre. Hon är ju så van hemma i sin säng, så det tog tid nu att få henne komma till ro. Men det gick tillslut :)
Vi satt uppe ett tag, pratade och hade det trevligt.

2:a April
Kvällen var som sagt ganska jobbig för Alde när hon skulle somna i en annan säng i ett annat hus. Men hon somnade ju tillslut och då sov hon längre på morgonen. Hon var super mammig på morgonen först när hon vaknade (kl6 och ville ha välling) Sen somnade hon om igen och sov till 9. Det var skönt och behövligt vill jag lova!
Vädret var kanon, så det blev en utedag, men i hemmet så att Alde skulle vänja sig med den nya miljön. Det är ju inte alla dagar som vi måste ligga hos henne och söva henne, det var ju evigheter sen känns det som.

Vårflickan










Lite trött...



Bus med pappa, farbror Jonas och Anna tittar på med :)



Sen bakade jag min tårta som vi åt dagen efter :) Mycket god!
Det blev lite stressigt ( var ju inte hemma med alla saker) samt att jag inte hade bra knivar att skära till den, men rätt nöjd blev jag för att vara den första. Nu har jag ju pärlutstickaren med, o de där kulorna rullade jag ju för hand.
Jag har i glasscréme och chokladmousse med crisp i mellan, spacklad med grädde. Sp som dekoration och guldpärlor i blommorna. Siffrona skar jag ut för hand, så de var ju inte de bästa och sen så fördelade jag inte färgen helt heller på dom.
(Nästa tårta ska jag göra till min födelsedag, den 11:e) O då har jag mer verktyg att jobba med :) Det ska bli skoj!






Så! Fortsätter i morgon igen...kommer ha många dagar att ta ikapp;) Men idag är jag så trött, så jag ger mig för idag.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Helen

Låter som att ni hade en jätteskön påsk nere på Öland :D Tårtan blev jättefin :O).

Kram

2010-04-07 @ 23:02:57
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Maja

Va dutti du ä Jenny!

Din blogg är bra underhållning på jobbet för mig.

Miss you! <3

2010-04-08 @ 13:23:29

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0