.: 8:e - Nutid :.

8:e April
Alde vaknade runt 7.30 idag :)
Sen gick vi upp, lekte, åt frukost o allt det vanliga. Sen somnade hon redan vid 10, då gjorde jag mig iordning och plockade iordning med allt. Sen när hon vaknade så åt vi alla lite lunch, sen åkte vi direkt till Öpnna förskolan och mötte upp Hanna och Embla.


Öppna
Det var massa barn där, o Alde var helt til sig! Nya leksaker, många pojkar (det ska börjar i tid) haha, så Alde trivdes. Hon har ju än sålänge inte ens varit förkyld så det kanske är dags att blanda sig lite med andra bakterier. O sen ser man på henne hur nyfiken hon är och bara lyser upp när hon får leka med andra barn.




Alde gillade det stora huset, det var massa barn där inne o de lekte alla såfint, lite dra i håret o sdär ibland, men sånt händer ju :) De lär sig med åren som tur är!
Det roliga var att hon sätngde dörren (som var som en svängdörr) efter sig när det var en pojke därinne. Haha, det fick pappa höra sen!




Bus med moster :)





Sen när vi åkte hem (runt 15) Så pkte jag först förbi ÖB o handlade lite rengöringsmedel och lite annat smått och gott. Jag skulle storstäda så behövde lite medel.
Jag började som sagt att storstäda, Alde somnade nästan direkt som tur var.
Senare kom Jens hem, vi myste, spelade spel, jag åkte iväg en snabbis för att sola, jag bloggade, åt kvällsmat och hade det trevligt.

Idag, fredag
Idag var ju Jens hemma, det är så otroligt skönt! Det är värt de pengar vi förlorar vill jag lova! denna tid får man ju inte tillbaka. O jag får lite avlastning här hemma med. Idag vaknade Alde kl 8, hon har börjat vakna lite senare nu de senaste dagarna. Vi gick upp, käkade frukost, busade och lekte.
Här är gumman på morgonen



Sen så åkte jag iväg kl 11 för att möta Hanna, ja gick in först på hemköp och handlade lite och sen gick vi till systemet. Det var ju år och dagar sen man var där inne! Herregud vad man kände sig konstig när man gick där inne..haha. O ändå är man bara 25 år lixom (snart). Vi köpte lite vin som vi ska ha tills i morgon på min lilla fest :) Nä rå, det blir ingen fest, mer ett litet kalas med pizza och gott sällskap. Det ska bli jätte trevlig :) När vi var klara där så åkte vi båda till Willys för att handla hem lite ytterligare saker. Så nu är allt till tårtan klar oxå :) Jag var bort i 2 timmar säkert, det var kul att få
komma ut en stund själv.
När jag kom hem så hade både jossan och Alde vaknat. Så sen var det dags för lunch, Jens gick till stan (för att köpa present till mig...NYFIKEN)
Ett bad efter lunchen fick det bli idag

Jossan startade dammsugaren, o då blir hon helt till sig!




Alde skulle ta saker på tv:n när Jossan spelade playstation



Gumman springer hela dagarna med sin vagn, och sen går utefter alla möbler såklar :)
Hon står själv med, men när hon kommer på att hon gör det så druttar hon i golvet och sätter sig eller tar tag i något. Gullunge!

Pappamys
Mina älsklingar, mina dyrbaraste juveler!




Jossan busar med Alde, de skrattar båda två så mycket så de går sönder. O roliga grimaser fick Alde på köpet med ;)








Sen när Alde sovit mellan 15.00-17 så gick vi ut till Läckögrillen för att köpa mjukglass :) Alde fick mellis ute och smakade naturligvis på lite glass...mums tyckte hon!
Jag har en bild på mig när jag satt på en sån här groda. Måste leta fram dom! De hålle rpå o renoverar utanför oss, det mesta sla bli nytt och sen ska de göra nya lekplatser. Det blir skoj till sommaren sen!



Min glass...lakrits/viol-topping :) MUMS!


Alde fick lite krokar och sen lite frukt

Smaka glass var gott...


Sen gick vi en sväng till EM, Lekia och sist till Ica. Det var hur skönt som helst ute, solen sken och varmt o skönt var det. Kan inte bli mycket bättre.
Sen gick vi hem, Alde fick i sig lite middag och jag plockade lite.
Här är busungen som går och pratar med alla dvd filmer:)




Sen blev det pyjamastime!
Vinkivink


Alde somnade ca 21 idag, vi gjorde iordning mat, plockade lite och spelat spel. Jag har bloggat och NU äntligen är jag ikapp!! Det tog lite tid men det gick =) Blir så när man är borta ett par dagar.

Nu ska jag sova, jag ska ta Alde i morgon då Jens ska få sova.
I morgon ska det bli så kul!
Vad ska ni göra i helgen?

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej och tack så mycket för gratulationerna!

När jag gör rårörda hallon med marsan gör jag såhär:



Koka upp frysta hallon och rör om lite slarvigt.

Låt svalna.

Rör ner snabbmarsanpulver till en fastare konsistens.

Klart!

Vill du göra en snabbvariant av hallonmousse är det bara att vända ner vispad grädde.

Går att göra med alla bär.

2010-04-10 @ 11:52:46
URL: http://lindarunn.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Skojjiga bilder på Alde, Den som ni har "tryckt ihop" ansiktet på :) gulligt :)



Du frågade för ett tag sedan hur det går med mitt jobb sökande. Jodå, Jag söker för fullt men fortfarande arbetslös. Jag har inte gett upp än :)



Jag har varit lite dålig på att ta tag i alla mina kommentarer, men nu har jag kommit i kapp med dom :)



Hur gammal är Alde nu?

2010-04-11 @ 08:23:58
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hur lever man livet så mkt som mäjligt då?

2010-04-11 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0