.: 5 - 7 April :.

5:e April
Dags för hemfärd idag. Det har varit så trevligt, så lite tråkigt är det ju. Men skönt att komma hem till sitt såklart :)
Lite lek på morgonen, Jens fick lite sovmorgon eftersom han skulle köra ett par timmar.


Frukost!


Sen packade vi, Alde sov ett par timmar och sen åt hon lite lunch när hon vaknade runt 12 tiden. Sen var det dags att åka hemmåt :) Hej då Öland!


Sen tog det ett gäng timmar hem, men resan gick bra =) Vi kom hem runt 19.30 så det var bara att packa upp allt och sen äta lite och hoppa i säng.
Lita andra bilder på vad vi köpt och Alde fick lite kläder.
En P.O.P dress, blå/röd. Jätte fin vad den, Lotta köpte den när Alde låg i magen och vi visste ju då inte vad det blev för kön, men den passar ju både flicka och pojke. Storlek 80.



Sen fick Alde en jätte fin klänning/tunika

O jag köpte mig även en ny kavel, den var kanon till mina tårtbak


6:e April
Tisdag...men det kändes ju absolut som måndag.
Det var skönt att sova i våran säng och jag kan förstå att Alde tyckte det med. Man är ju som tryggast hemma och då sover man bättre. Vi skulle ha en hemmadag så att Alde kunde landa. Det enda som stod på schemat var BVC, vi var där till 10.00.
Allt såg kanon ut, 9025g, 71,5cm lång är våran lill-stora tjej nu =) Hon har aldrig haft en svacka på sina kurvor, och hon ligger precis under det tjocka strecket och har alltid gjort det. Det var ju 10 månaders kontroll och nu fick vi veta lite mer vad hon kan äta mer, börja lite lätt med lite salt i viss mat, lite mjölk, äta mer av våran mat osv osv. Det går ju så fort så man knappt tror att det är sant! Det är ju mer roligt nu när hon kan äta mer av våran mat o m an behöver inte tänka på den lilla mängden salt längre, det underlättar ju. Sen så kollade lde lite vad hon kunde och som alltid så charmar hon med sitt leende och visar allt hon kan, säga Baba till lampa, klappa händer, peka och mycket annat. Hon ville väl helt enkelt visa vad hon kunde och passade på när bvc-sköterskan tittade på.
GULLUNGE!
Sen gick vi förbi mitt jobb en sväng, jag ska ju jobba där i sommar innan jag börjar läsa till hösten, så de ska skicka mig ett schema så jag kan börja planera sommaren lite. Det är ju en del som fyller år, studenter osv osv.
Sen åkte vi hem så Alde kunde få sova lite.
Dagen rullade på, Jens ko hem från jobbet och sen bev det mys för hela slanten, en perfekt dag som alla andra i korthet.
Bilder
Från morgonen, leker med sina nya leksaker




Leka med båda kan med göra med :)

Matdags




7:e April
Alde vaknade runt 7.30, bus och stoj hela morgonen.



Nu var det dags att åka! Routern är bara såååå kul enligt Alde.



Kl 11 mötte vi upp Hanna och Embla på stan. Vi gick en sväng på torget och där fyndade jag riktigt till Aldis! Jag ska ta kort på det någon dag, men jag hittade ett par strumbyxor med halkgrejer på, 3 par halkstrumpor, två st tenniströjor, ett par thights och en pyjamas. Sen så gick vi till H&M och där köpte jag et par skor till Alde och sen ett par jeans till henne med som var lite tunnare, perfekt till sommaren :)
Sen hittade jag en svart duk, ska göra om lite i vardagsrummet är tanken.
Sen så gick vi till Magnus Gabriel och käkade lunch, flickorna åt lite först och sedan högg vi in i buffén.
(kameran dog, men en bild fick jag)

Vid 15.30 åkte vi hem, Alde somnade direkt i vagnen och sov i bilen.
Sen när jag skulle bära upp henne så ville hon inte sova mer....o eftersom hon kanppt sovit på förmiddagen heller så kan detta bli en tuff kväll...Den som lever får se!
Sen kom min mamma och min lillasyster Josefine hem till oss, Jossan ska ju bo hos oss tills söndag =)
Moster Jossan!! Alde är som galen i henne, så detta ska bli så roligt. Mamma skulle bara skjuttsa henne men hon stannade på lite kaffe iaf. Sen så kommer dom tillbaka på söndag när det blir kalas.
Här leker Alde tittut med oss genom att dra upp tröjan, så gjorde hon säkert i 20 min...det var så roligt!




Sen åkte mammsen/mormor hem igen. Vi busade med Alde och efter bara ett par minuter efter så kom Jens hem :) På kvällen blev det massa bus och lek, vi åt lite kvällsmat och alde fick lite välling.
Busungen är i farten...
(ni ser att jag bytt ut tills svart duk samt den nya rya-mattan från Ikea)




Moster säger godnatt till busfröken...men hon verkar inte trött va?!
(Hon blev det ett par minuter efter iaf)



Kvällen blev inte jätte lång, Jens skulle ju jobba på torsdagen och Alde vaknar ju rätt så tidigt så man måste ju vara på alerten.

Torsdag blir det öppna förskolan, så läs mer om det sen.
Jag ska uppdatera ikväll sen om gårdagen samt vad som hänt idag =)

Later on...

Kommentarer
Postat av: Malin & Tuva♥

Jodå allt är bra.. =) sj med?? ja det var riktigt gott med glass igår =) haha... Får bli en till snart igen. o ikväll blir det premiär grillning =) hihi...



Ja Tuva hon växer, för bara nån månad sen så var ju leia mycket större men nu är hon en liten plutt jämfört med Tuva.. hihi



Kramis

2010-04-09 @ 17:41:29
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0