.: 3 - 4 April :.

Kör litefortsättning med mer bilder från Öland.

3:e April
Påskafton, och idag skulle vi gå ut en stund (barnfritt) och senare fira min födesledag =)
Alde med en ny hatt...
O denna dagen blev Alde 10 månader!!! ♥
Gud vad tiden går fort!


Pappa har ju såklart lärt Alde att göra High-five (som alla pappor?!)
Nu gör hon så hela tiden.. och säger Ba-Ba till lampor...o många lampor finns det ju;)

Krypa runt den vita pelaren var roligt! Runt...runt...runt...

Sen kl 16 så gick vi till en restaurang (50 meter bort), tog en varsin öl, kollade på hockeyn och käkade lite mat. Det var jätte trevligt! Första gången sen Alde var 1,5 månad som vi var ute ett par timmar för oss själva.
Det gick jätte bra att vara hemma hos farmor och farfar, duktig tjej!


Jonas och Anna var oxå med :)

När vi kom hem så var det bus som stog högst uppe på listan. Tänka vad man kan lada batterierna på bara ett par timmar, och vad man kan sakna på så kort tid...hihi




Sen så åt vi potatisgratäng, oxfilé och grönsaker. MUMS vad gott det var, sen bjöd jag på tårta och den smakade oxå jätte gott.
Sen sjöng dom för mig, det var år och dagar sen, så det var jätte roligt. Från Anna och Jonas så fick jag lite träningsgrejer, kanon bra!
En ny stegräknare

En superbra vattenflaska

Ett gummirep

Tyngder till handleder eller vrister

Och tre jätte fina små burkar att ha kryddor i


O jag ställde som på fläkten, o hällde i lite kryddor i dom. Perfekt!

Sen så fick jag pengar av Lotta och Staffan (ska tatuera mig bla) och sen fick jag min efterlängtade spikmatta!
Tack alla för en sån fin och mysig dag!


4:e April
Nyvaken och ybersöt!



Alde älskar sin gåvagn, hon sprang innan jag filmade henne. Sen så gick hon lugnt och sakta...men skulle stanna och vinka till alla som kollade på henne. Hon gillar uppmärksamhet....haha




Leker lite


Sen så åkte vi över till Öland, Alde stannade hemma hos farmor och farfar. Det gick kanon idag oxå!
Jätte kul att få komma ut lite och shoppa lite och få strosa omkring, och Alde får lite tid med farmor och farfar som hon inte träffar allt för ofta. det dröjer ett par månader igen sen.
Här är Jens (försöker vara rolig och gör en min) när jag ska ta kort...
Vi är på Ikea och äter årets första mjukglass :)

Sen handlade vi detta (några av sakerna inhandlades på Ikea i Jönköping oxå på vägen hem igen)
En isbjörn, Jens lekte med den en gång med Alde när hon var ett par månader bara, och nu ville han köpa den :)

2 orkidéer, som ska vara till vårat sovrum (bild kommer sen)

Två uppsättningar av muggar, tallrikar, skålar till Alde

En svart krok-hängare till Badrummet

En ny kudde till mig, typ tempur

Två ugnsformar

Fyra vita djupa tallrikar och två med lite mönster på

Ett paket med nya bestik, ett paket med 4 st olika tårtbrickor, och ett paket med snygga formar

Sen lite saker till Alde....
Ett torn av plast-koppar

En vagn med klossar i, och en annan kloss-sak

O sen en ställning med små klossar på (omonterad)

Resultatet sen...

Björnen fick sitta på bobby

O sen köpte vi nya handtag till Aldes garderob

Före och efter...

Det blev en del handlat iaf, vi åkte hem sen och hade en myskväll.
En sista kväll på Öland...

Fortsättning kommer (igen)
Tack för era kommentarer,, när jag kommit ifatt och så ska jag svara er, jag läser era bloggar ni som har, men ska kommentera såfort jag kommit tillrätta här. Tiden är knapp nu!

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0