.: Vi lever i Nuet! :.

EN DOTTER
Av: Siv Andersson

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm.
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

Jag ville bara lägga ut den här dikten. Den är så vacker, vi ska ha en annan dikt på baksidan av vårat dopprogram av just Siv Andersson.

Idag har varit lite si och så....jag känner mig så djupt stressad! Det är ju massa med dopet, städning. Jag är en sån perfektionist, ibland älskar jag den egenskapen men samtidigt så avskyr jag den. Jag har så svårt att slappna av när det blir lite rörigt. Vi har det lite rörigt här hemma nu med tanke på alla nya möbler och möbler som skall flyttas runt, o i min syn så är det stökigt och skitigt. Men det är ju inte riktigt så, och nu har vi ett dop att tänka på så det är lite rörigt som sagt.
- Skärp till dig Jenny!!!
- Ja...jag ska....försöka iallafall.
Ett perfekt dop med lite skavanker får det bli..helst inte, men jag kan inte trolla o sen så har jag inte åtta armar. Jag tror inte heller att kloning är min grej... jobbigt att behöva dela på en Jens med många Jennysar...nepp, det går bort!
När Jenny flummar så menas det att hon är väldigt trött i huvudet och behöver sova....ska fundera på det medans jag försöker förklara hur våran dag har varit.

Som sagt, dagen har varit lite si och så. Alde har sovit mycket dåligt och jag har då fått mindre gjort än vad jag tänkt mig. Städa kunde jag inte göra speciellt mycket, men det hinns.
Här är gumman på morgonkvisten efter 9.00 och aming.
(Den här fina bodyn och byxor fick hon av Jens arbetskamrater när hon föddes, de kan hon ha nu)




Här leks det lite..


O här blev hon trött och somnade 10.30

Hon sov inte alls lika mycket som hon brukar göra. Det har hon inte gjort på hela veckan, hon dregglar floder och hon kliar så hon gråter...kan det vara bissingar?!

När hon vaknade sen så var det dags för lite lek med den nya prasselboken från Gó boken.
En klar favorit!




Sen så gjorde jag mig i ordning medans hon satt där och hade jätte kul med boken, hon är så duktig!
Jag gav henne lite mat sen och sen var det dags att springa iväg för att kika på lägenheten! Alde i björnoverallen och stormtrivs i bärselen.




Den här kikade vi på idag =)

Den har 4 rum med kök, och är på 100,3 kvm. Två huvudingångar, rätt praktiskt. Den var jätte fin faktiskt, lite nya tapeter bara i vissa rum.
Det är skönt att vi kan ta med oss både våran diskmaskin och våra älskade tvättmaskin och tumlare.
Spännande!

När vi var klara där så sprang vi äver till Willys för att handla lite mat inför kvällen. Hanna, René och Embla ska komma över och vi tänkte bjuda på lite tacogratäng :)

När vi kom tillbaka så sov Alde, hon gillar att somna sådär i selen. Älskade Alde <3



Hon sov bara en pyttestund..tyvärr...
Hanna och Embla kom en stund efter, och Alde var så himla ledsen, övertrött och jätte arg. Så jag fick vyssa henne länge innan hon somnade. Men hon sov inte länge där heller...men ett tag iallfall.
Vi hann göra iordning lite mat när hon sov, och när René kom och maten var klar så smet vi iväg för att kika på lägenheten igen. Jens ville ju med se, de bodde kvar än men de va så snälla att vi fick komma över.
Vi ska suga på denna karamellen över helgen och så får vi se. Vore skönt!

Det blev en jätte härlig och trevlig kväll, god mat med trevligt sällskap. Som alltid.
Alde ville ju oxå vara med, så hon satt med oss vid bordet i henne stol. Sen så fick hon lite gröt, och hon ville INTE sluta. Hade jag inte slutat hade hon ätit upp hela skålen och ätit sig proppmätt, men jag vågar inte ge henne så mycket ännu, lite i taget med alla smakisar och sen vid 6 månader så ska hon få mer och vi ska byta ut måltider.
René var så snäll att låna ut deras slagborr, så i morgon ska vi sätta upp hyllan över sängen och sen sätta fast vitrinskåpet så vi kan börja ställa in lite glas och så.

Nu är jag jätte trött...NU blir det sängen. Vi har MASSA at göra i morgon inför dopet, allt ska handlas och jag ska baka 4st äppelpajer, städa och såklart hinna busa med snuttan.
Hon fick förresten alvedon förut stackarn..hon verkar lida med hennes tänder som verkar vara på g..så jag får hoppas hon sover gott hela natten nu.

Skriver i morgon, nu är jag ikapp;) Men det blir lite segt med bloggningen nu i helgen. Dop och Jens föräldrar kommer så det blir inte så mycket sitta framför datorn.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Ann

Känner igen oss i er med. Wilda sover mindre och när hon väl somnar så är det högst i 10 minuter. Gnäller, kliar och dreglar en massa, så det är nog bissingarna som är på g. Grattis! :-)

2009-10-23 @ 23:30:07

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0