.: I morgon kommer vaccinet! :.

"De första doserna med vaccin mot svininfluensan levereras till Sverige i morgon fredag. Det gör att landstingen kan komma igång med vaccineringen någon gång under nästa vecka. "Det handlar om 600 000 till 700 000 doser i den första leveransen", säger Socialstyrelsen till SvD.se"

Vaccinet kommer att rädda liv

"Hotande influensa. Om Sverige drabbas av en andra influensavåg riskerar 1,5 miljoner att bli sjuka. Beslutet om massvaccination är inte baserat på hemliga avtal utan på en historisk möjlighet att stoppa den nya influensan. Med vaccinet kan vi rädda liv, skriver Johan Carlson, Smittskydds- institutet, Anders Tegnell, Socialstyrelsen och läkarna Anders Lindblom och Åke Örtqvist. SVD"
Läs mer HÄR


Hm... Jag vette tusan ifall jag ska vaccinera mig faktiskt. Jag har ALDRIG åkt på en influensa någonsin, inte vinterkräksjukan inte ett dugg. Så ska man verkligen ta denna spruta? Många tankar i huvudet om allt det här. Hur tänker ni?

Tänker du vaccinera dig mot svininfluensan?

Kommentarer
Postat av: Annelie Strömberg

Hej Gumman!



Först å främst vilken fin blogg du har, masssa fina bilder på familjen =)



Du är inte ensam om å fundera fram å tillbaka om denna influensa och vaccinering men vi har också funderat men vi har kommit fram till att inte vaccinera oss, inte ens Theo. Känns för oss som att vaccinet känns "farligare" än att ligga hemma och vara sjuk upp till en vecka. Men visst vi har inga övriga sjukdomar utan är friska.



Hoppas allt är bra med er å ta hand om er!!



Kramar

2009-10-08 @ 11:39:43
Postat av: Jenny till Annelie

Hej vännen! Roligt att du läser min blogg och att du skrev ett par rader. Sånt är jätte roligt!



Ja, vi är inne på samma spår som ni, Alde är ju under 6 månader och helammas, så det är ju skönt. det gäller att sprita händer och vara lite försiktig när man är ute i stora folksamlingar.

Så tänker vi med!



Hoppas allt är bra med er med, här är allt toppen! Jag har en städdag idag, så det är dags att sätta fart:P Massa kramar

2009-10-08 @ 12:14:55
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0