.: Gröt Premiär! :.

Idag var Alde så duktig, hon vaknade 6:45 för första gången. Hon somnade ju vid 20.00 igår kväll så nästan 11 timmar sömn. Det var inte dåligt! *Stolt mamma* Så idag var vi vakna medans pappa Jens gjorde sig iordning för att gå till jobbet. Det var myspys!


Sen så gick vi och la oss igen. Alde somnade direkt, jag låg och läste en bok och slängde i en tvätt. Men det var skönt att sova en stund till!

Vi vaknade runt 9 och då gick vi upp och gjorde i ordning oss.
Idag skulle vi testa gröt! Alde satt och var superglad i hennes stol och väntade med spänning!



Mums!





Sen så efter att hon smakat lite på gröten, och hon älskade verkligen det, så ammade jag Alde och sen så busade vi.








Idag var alde så himla trött så hon somnade kl 10.00

Jag bar in henne i sängen och nu sover hon så gott där inne. Jag ska passa på att dammsuga och sätta på mig lite kläder. Jag ska möta Hanna & Embla utanför Ica vid 12, vi ska handla lite och sen ska hon lägga i en färg på mig=)

Later on...

Kommentarer
Postat av: Millan

shiiit vilken sömntuta...



skoj med gröt!! snart får vi med börja med smakisar! :D

2009-10-14 @ 19:46:44
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

Hihi, aww liten trött sötis :)

Spännande med nya grejer, Kul att hon tyckte om gröten.

2009-10-14 @ 20:35:48
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva =)

kul med bilder =) Hon är söt. måste fråga om hennes namn. hur kom ni på det och har det någon betydelse? alde =) fint. aldrig hört det förr..

Kram

2009-10-14 @ 21:47:51
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åååh barngröt är så äckligt gott =) !!!!!!!!!!!

2009-10-15 @ 07:50:24
URL: http://jenniiepenniie.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

Menar du när man böt ut en måltid till bara mat?

Oj, det var så längesen, ska försöka komma ihåg :)



Jag höll på ganska länge innan jag ville ge henne bara mat under en måltid, Det kändes som att hon inte åt tillräckligt. Hon var små sur och gnällig.

Jag gav henne gröt i början, under något av målen på morgonen. men efter några måltider vägrade hon att äta gröten, vi testade olika smaker och annat, och inget fungerade. Då tog vi middagen istället som måltid. och det fungerade bra för oss.



(Våran dotter gröt vägrar fortfarande :) hehe)

2009-10-15 @ 08:25:35
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0